Huiskamer
ToetieToover
25-02-2026 om 17:38
Mijn ergernis is de hooikoorts. Het is weer begonnen hoor met de pollen. Twee dagen tuinieren met afsluitende sportbril, FFP2 mondkapje, hoed op en haren meteen gewassen na afloop. Kleding in de was. En toch: oogontsteking! Misschien was het de pauze? Toen heb ik een half uur binnen gezeten met mijn gezicht vrijgemaakt om te eten. Kak hooikoorts. Ik kijk van achter mijn raam naar mijn tuin. Heel tevreden over het resultaat. Dat dan weer wel.
Loulou39
25-02-2026 om 20:04
Bloemenzee schreef op 25-02-2026 om 15:10:
[..]
Ik snap je gevoel helemaal! Even bellen en factuurnummer checken of iets dergelijks?
Heb na 23 minuten in de wacht opgegeven voor vandaag… denk dat er meer mensen bellen nu 😁
Loulou39
25-02-2026 om 20:07
Rogue schreef op 25-02-2026 om 13:48:
[..]
gaat je afschrijving niet automatisch dan?
In principe gaan alle afschrijvingen inderdaad automatisch bij mij, maar dit is de zorgverzekering en die moeten de facturen die onder het eigen risico vallen apart factureren, omdat het wisselende bedragen zijn etc. Totdat het eigen risico volledig betaald is (wat bij mij altijd heel snel gaat gezien de vele bezoekjes qua gezondheidszorg).
Schemerlampje
25-02-2026 om 20:49
Loulou39 schreef op 25-02-2026 om 20:07:
[..]
In principe gaan alle afschrijvingen inderdaad automatisch bij mij, maar dit is de zorgverzekering en die moeten de facturen die onder het eigen risico vallen apart factureren, omdat het wisselende bedragen zijn etc. Totdat het eigen risico volledig betaald is (wat bij mij altijd heel snel gaat gezien de vele bezoekjes qua gezondheidszorg).
Maar dan kun je toch gewoon inloggen bij je zorgverzekering en controleren of daar een rekening voor dat bedrag openstaat?
Als ik zo’n mail krijg check ik ook altijd even of het klopt. En volgens mij kan ik dan ook via de website van de zorgverzekering betalen.
Schoondochter
25-02-2026 om 20:49
[..]
Oh die gaan bij mij ook gewoon met automatische incasso.
Rogue
25-02-2026 om 21:24
[..]
ah oke, ik dacht dat het om je telefoon abbonement ging
klopt ik heb dat ook wel is gehad idd, maar ik krijg altijd een bericht in de app van mij zorgverzekeraar.
Koettie
25-02-2026 om 21:35
Had prima werkdag, bleek een collega naar huis gegaan te zijn zonder overleg om 16:00. Had hem nodig toen ik er achter kwam en een collega zag me en vroeg gaat het wel? Omdat ik zo geërgerd reageerde. Stond ik bijna te janken opeens dus hij euhh wat is er? En toen dacht ik godgloeiende, volgens mij moet ik weer ongesteld worden. Stond echt beetje te flippen om letterlijk niets op mn werk. Uhl.
Loulou39
25-02-2026 om 21:49
Schoondochter schreef op 25-02-2026 om 20:49:
[..]
Oh die gaan bij mij ook gewoon met automatische incasso.
O ik wist niet dat dat kon, nooit bij stilgestaan: ik zal eens informeren hoe ik dat aan zet. Dank je voor de tip 👍🏻
lientje69
25-02-2026 om 21:58
[..]
Ik heb mijn eigen risico meeverzekerd. Betaal gewoon elke maand iets van 35 euro extra vooruit. Als ik minder verbruik per jaar , krijg ik terug. ( dat zal nu wel niet meer gebeuren denk ik zo maar was wel elk jaar iets van 120 euro) . Op die manier had ik er geen omkijken naar.
Loulou39
25-02-2026 om 22:04
lientje69 schreef op 25-02-2026 om 21:58:
[..]
Ik heb mijn eigen risico meeverzekerd. Betaal gewoon elke maand iets van 35 euro extra vooruit. Als ik minder verbruik per jaar , krijg ik terug. ( dat zal nu wel niet meer gebeuren denk ik zo maar was wel elk jaar iets van 120 euro) . Op die manier had ik er geen omkijken naar.
Daar heb ik toevallig net naar gekeken, dat lijkt me perfect want dan is het ook niet zo’n groot bedrag in een keer, maar bij mijn verzekeraar is dat helaas niet mogelijk.