Huiskamer
Netherfield
05-02-2026 om 18:22
Normaal heb ik nooit last van prikkels. Maar nu! Ik vond het licht te fel, de tv stond te hard. Kwam ik boven, staat dochter in de badkamer keihard mee te zingen met ook al harde muziek. Nu in de woonkamer en is man de hele tijd hard aan het keelschrapen en neus ophalen. Kan iedereen even ophouden gewoon! En nu vraag ik me af of dit bij de (peri)menopause hoort.
Dolfje
05-02-2026 om 18:25
Netherfield schreef op 05-02-2026 om 18:22:
Kan iedereen even ophouden gewoon! En nu vraag ik me af of dit bij de (peri)menopause hoort.
Ik herken dat wel. Het lijkt af en toe allemaal zo hard binnen te komen.
Herfstappeltaart
05-02-2026 om 18:30
Normaal heb ik nooit last van prikkels. Maar nu! Ik vond het licht te fel, de tv stond te hard. Kwam ik boven, staat dochter in de badkamer keihard mee te zingen met ook al harde muziek. Nu in de woonkamer en is man de hele tijd hard aan het keelschrapen en neus ophalen. Kan iedereen even ophouden gewoon! En nu vraag ik me af of dit bij de (peri)menopause hoort.
Dat zou heel goed kunnen.
Herfstappeltaart
05-02-2026 om 18:32
Een tubetje crème (medicinaal). Na opening 14 dagen houdbaar en heel dunnetjes smeren....Waarom dan 3x zoveel in de tube dan je kunt opmaken? Over verspilling en dure zorg gesproken.
Yumi
05-02-2026 om 18:39
Herfstappeltaart schreef op 05-02-2026 om 18:32:
Een tubetje crème (medicinaal). Na opening 14 dagen houdbaar en heel dunnetjes smeren....Waarom dan 3x zoveel in de tube dan je kunt opmaken? Over verspilling en dure zorg gesproken.
Herkenbaar, gebruik al 5 jaar ooggel voor dat ik ga slapen tubetje is 4 weken houdbaar... het merendeel moet ik weggooien.
Mick87
05-02-2026 om 18:42
Yes. Perimenopause of PMS. Ik heb het de week voorafgaand aan menstruatie altijd
Netherfield
05-02-2026 om 19:20
Ik heb een mirenaspiraal waardoor ik niet meer ongesteld word. Dus PMS zal het niet zijn (had ik daarvoor ook nooit). Als ik (bijna 48) opzoek hoe je weet of je in de menopauze zit, gaat het altijd over hoe je bloedingen zijn. Maar die heb ik dus niet. Wel heb ik in de afgelopen 4 maanden 2 keer een opvlieger gehad. Heb ik het soms heel warm in bed. En nu dus die prikkels. Jeej… Als ik 50 ben laat ik de mirena verwijderen en zien we wel wat er dan gebeurt. Maar voor nu is het dus (peri)menopauze. Kut, maar als het beestje een naam heeft weet je tenminste wat je de schuld moet geven!
Kampeerder
05-02-2026 om 19:44
Heb je onlangs griep gehad? Ik had dat de eerste dagen na de griep dus ook. In de supermarkt, op kantoor, ik 'durfde' daarom ook niet naar het zwembad.