Huiskamer Huiskamer

Huiskamer

JtM

JtM

17-04-2022 om 20:00

Waar heb jij je vandaag aan geërgerd? - deel 2

Rogue schreef op 03-02-2026 om 13:48:

aan de mensen op werk,
ze zijn onbeleefd, vervelend en lezen niet laat me met rust

Ook al.

Zou dat besmettelijk zijn. Dat is hier ook

Miepjecody schreef op 03-02-2026 om 16:18:

[..]

Ook al.

Zou dat besmettelijk zijn. Dat is hier ook

ik weet het wel zeker en ondertussen maar klagen 

Eindelijk voelde ik me weer een beetje uitgerust, heeft onze jongste "besloten" afgelopen nacht te gaan spoken. Weg opgedane energie...

Gisteravond bijna aangereden op  een zebrapad.   Zowel de voorste chauffeur als de automobilust daar achter reden gewoon door tetwijl ik al op de zebra liep.  Ik denk dat het kwam doordat de achterste auto veel te dicht op de voorganger zat. Die had niet zonder schade voor me kunnen remmen.
En vanochtend weer bijna op een zebra van de sokken gereden omdat een rijder met passagier zat te praten.

Ik erger me aan de scouting. Eerst bij de groep tot 11 jaar leuke leiding, fijne, veilige groep. Nu in een groep hoger, ze vond haar plekje al niet helemaal, groepjes werden zelf gekozen, dochter viel erbuiten. Leiding gemaild, gister dus wel gestuurde groepjes. Gingen ze koken, het werd een grote zooi, was niet lekker en uiteindelijk met buikpijn naar huis. Leiding kan toch wel een beetje sturen dat er geen hele zakken kaas door gaan? Dat de slakroppen niet door de ruimte gaan??? 
Nu wil ze er zeker af en ik snap haar volledig. Hier haak ik ook af.

Miepjecody schreef op 03-02-2026 om 16:17:

[..]

Mensen weten ook geen regels meer, dat zie je ook op de filmpjes op insta

Ook als je rechtdoor loopt en auto slaat af rijden ze je gewoon ondersteboven

Krijg geen voorrang als ik met de fiets van rechts kom.

Appende automobilisten

Te weinig afstand houden en dan schrikken als iemand afslaat.

Het is vreselijk de laatste tijd.

En dan kun je ook nog getoeter krijgen en een middelvinger. 

Vandaag schoof er een fietser voor mij de rotonde op. Fietsen had geen voorrang maar ik ben de beroerdste niet, dus in plaats van de fietser op mijn motorkap te laten landen heb ik geremd. Achter mij luid getoeter, want ik had die fietser geen voorrang mogen geven of zo  Dat deed ik niet, maar bewust iemand aanrijden doe ik ook niet. Geeft te veel gedoe enzo. 

Kampeerder schreef op 03-02-2026 om 19:53:

[..]

En dan kun je ook nog getoeter krijgen en een middelvinger.

Vandaag schoof er een fietser voor mij de rotonde op. Fietsen had geen voorrang maar ik ben de beroerdste niet, dus in plaats van de fietser op mijn motorkap te laten landen heb ik geremd. Achter mij luid getoeter, want ik had die fietser geen voorrang mogen geven of zo Dat deed ik niet, maar bewust iemand aanrijden doe ik ook niet. Geeft te veel gedoe enzo.

Degene die achter jou rijdt schrikt dan misschien van het feit dat jij die fietser voorrang geeft. Logisch dat jij die fietser niet op je motorkap wilt maar degene die achter jou rijdt wil niet op jouw bumper klappen. Geeft teveel gedoe en zo.

Grindelwald schreef op 03-02-2026 om 20:07:

[..]

Degene die achter jou rijdt schrikt dan misschien van het feit dat jij die fietser voorrang geeft. Logisch dat jij die fietser niet op je motorkap wilt maar degene die achter jou rijdt wil niet op jouw bumper klappen. Geeft teveel gedoe en zo.

Snap ik, maar gewoon een beetje afstand houden zou al helpen. En een klein toetertje, kan ook nog. Lang, meermaals een indringend toeteren was echt niet passend voor de situatie.......

Grindelwald schreef op 03-02-2026 om 20:07:

[..]

Diegene die achter jou rijdt heeft dan niet opgelet en/of houdt niet voldoende afstand. Laatst had ik er 1 tegen mijn achterbumper aanzitten terwijl ik stopte voor een fietser die wel voorrang had. Als je in een auto rijdt moet je altijd bedacht zijn op dit soort situaties. 

Aan een junk die hier in de straat woont. En snachts (horizontaal) werk doet in haar bed. Luidkeels snachts buiten belt op haar balkon.Buren hebben bij woningstichting geklaagd.

En junk zou al maanden geleden verhuizen, maar helaas..

Kampeerder schreef op 03-02-2026 om 20:13:

[..]

Snap ik, maar gewoon een beetje afstand houden zou al helpen. En een klein toetertje, kan ook nog. Lang, meermaals een indringend toeteren was echt niet passend voor de situatie.......

Dat is wel irritant ja.

Poezie schreef op 03-02-2026 om 20:16:

[..]

Diegene die achter jou rijdt heeft dan niet opgelet en/of houdt niet voldoende afstand. Laatst had ik er 1 tegen mijn achterbumper aanzitten terwijl ik stopte voor een fietser die wel voorrang had. Als je in een auto rijdt moet je altijd bedacht zijn op dit soort situaties.

Precies 

Mensen kijken niet meer voorruit en houden geen rekening met situaties. Ik observeer veel en dan kun je gewoon anticiperen. En ik heb ook vaak voorgevoel over wat mensen gaan doen.

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.