Huiskamer
Bakblik
25-01-2026 om 19:12
Kind 1 heeft deze week een presentatie waarvoor ze in pak1 moet. Afstemmen met groepsgenoten over wat ze precies gaan dragen moet nog gebeuren.
Kind 2 heeft een sollicitatie waarvoor hij netjes moet maar mag eventueel gelijk een dag kennismaken op de werkvloer bij gebleken geschiktheid. Hij heeft de nette kleren nodig maar ook de netste werkbroek. Je krijgt immers geen tweede kans voor een eerste indruk.
Ik vrijdagavond gevraagd of ze alles schoon hebben dat ze eventueel aan willen die dagen en nog eens extra benadrukt dat ik zaterdag wit en zondagochtend donker ging wassen en of ze indien nodig de spullen wilden inleveren.
Komen ze vandaag in de middag allebei dat hun overhemd toch niet schoon is. Zoon heeft een vlek in zijn zwarte hemd, dochter haar witte overhemd heeft een vettige boord. Geen dingen die je met de hand wast.
Hebben ze vandaag allebei een trommel gedraaid, wel aangevuld met wat er alweer in de wasmand zat maar zo onnodig.
Zoon heeft zijn overhemd morgen nodig, mag ik zo even helpen met strijken, want nog nat en een overhemd strijken heeft hij nog nooit gedaan.
Dees!
25-01-2026 om 20:03
Bakblik schreef op 25-01-2026 om 19:12:
Kind 1 heeft deze week een presentatie waarvoor ze in pak1 moet. Afstemmen met groepsgenoten over wat ze precies gaan dragen moet nog gebeuren.
Kind 2 heeft een sollicitatie waarvoor hij netjes moet maar mag eventueel gelijk een dag kennismaken op de werkvloer bij gebleken geschiktheid. Hij heeft de nette kleren nodig maar ook de netste werkbroek. Je krijgt immers geen tweede kans voor een eerste indruk.
Ik vrijdagavond gevraagd of ze alles schoon hebben dat ze eventueel aan willen die dagen en nog eens extra benadrukt dat ik zaterdag wit en zondagochtend donker ging wassen en of ze indien nodig de spullen wilden inleveren.
Komen ze vandaag in de middag allebei dat hun overhemd toch niet schoon is. Zoon heeft een vlek in zijn zwarte hemd, dochter haar witte overhemd heeft een vettige boord. Geen dingen die je met de hand wast.
Hebben ze vandaag allebei een trommel gedraaid, wel aangevuld met wat er alweer in de wasmand zat maar zo onnodig.
Zoon heeft zijn overhed morgen nodig, mag ik zo even helpen met strijken, want nog nat en een overhemd strijken heeft hij nog nooit gedaan.
Dan lijkt dit me een uitgelezen kans om daar verandering in te brengen.
Bakblik
25-01-2026 om 20:17
Dees! schreef op 25-01-2026 om 20:03:
[..]
Ja hij heeft net een lesje in het strijken van overhemden gehad. Hij leert snel, het is redelijk netjes geworden. Overhemd was toch nog redelijk gedroogd toen wij zaten te eten.
T-shirts strijken en zijn stugge spijkerjack dat had hij al wel een paar keer gedaan.
🤞op de goede afloop van de sollicitatie. Ik hoop dat ik morgen een berichtje krijg dat hij te laat is voor het avondeten, dan is hij meteen door gegaan met de meewerkdag.
Kampeerder
25-01-2026 om 20:19
Dees! schreef op 25-01-2026 om 20:03:
[..]
Nou inderdaad, hij heeft zijn kans gehad hoor.
Ik was wedstrijdkleding elke zaterdag/zondag ongeveer direct na de wedstrijd. Heb je het als volwassene vaker dan eens per week nodig ligt het initiatief bij jou om het schoon te krijgen. Kan best betekenen dat ik het was alles ik toch was, maar degene die het nodig zou hebben onderneemt de actie. Dus heb je maandag weer een wedstrijd en dan zaterdag weer, regel je dat zelf.
Bakblik
25-01-2026 om 20:29
Kampeerder schreef op 25-01-2026 om 20:19:
[..]
Nou inderdaad, hij heeft zijn kans gehad hoor.
Ik was wedstrijdkleding elke zaterdag/zondag ongeveer direct na de wedstrijd. Heb je het als volwassene vaker dan eens per week nodig ligt het initiatief bij jou om het schoon te krijgen. Kan best betekenen dat ik het was alles ik toch was, maar degene die het nodig zou hebben onderneemt de actie. Dus heb je maandag weer een wedstrijd en dan zaterdag weer, regel je dat zelf.
Wassen had hij ook zelf geregeld vanmiddag maar voor 1 overhemd en 2 shirts en een paar sokken een trommel draaien vind ik gewoon zonde van het water, het wasmiddel en de stroom. Temeer dat ik vrijdag had gevraagd of ze beiden even wilden kijken of hun kleding schoon was toen we de komende week doornamen qua wel/niet mee-eten een waarom dan wel.
Afzeggen mag altijd maar als ze het al vantevoren weten dan hoor ik het graag voordat ik boodschappen doe. Dan eet ik spaghetti als dochter niet mee eet en spruitjes als zoon afwezig is.
Wij hebben altijd in een weekend een momentje dat we de komende week even doornemen. Zeker handig met man en zoon die onregelmatige werktijden hebben.