Huiskamer Huiskamer

Huiskamer

JtM

JtM

17-04-2022 om 20:00

Waar heb jij je vandaag aan geërgerd? - deel 2

Ook hier is het afval momenteel een groot probleem. Wij hebben ondergrondse containers die zitten momenteel vol en dan nemen mensen niet hun zak mee terug maar gooi ze ernaast. Er liggen echt heel veel zakken naast de containers hier in de buurt die vervolgens weer opengescheurd worden door meeuwen of zo, waardoor het afval door de hele straat waait. Momenteel is het extreem omdat ik denk dat de containers licht worden vanwege het weer en de afgelopen feestdagen maar ook in de zomer gebeurt het wel dat alles vol ligt en ook als de containers niet vol liggen gooien mensen vaak hun zakken ernaast.

Ik erger me aan het feit dat ik 180 euro neergelegd heb voor een knipbeurt en flink wat highlights bij de kapper maar dat ik met beiden eigenlijk niet tevreden ben. Mijn lok is totaal niet goed geknipt ( gesneden ipv geknipt ) en de highlight kleur vind ik niet mooi. Ik had ook niet bij een andere kapster moeten gaan. 
Maar mijn vaste werkt er niet meer helaas. De shampoo en conditioner die ik erbij gekocht had maken mijn haar vet dus dat is ook geen succes. Zucht. Als het aan mij ligt gooi ik er een bruine spoeling over heen maar ik weet niet of dat al kan. Ik baal er echt zo van. 
Ik dacht dat het gewoon wennen was maar ik vind het nog steeds niet mooi en het past echt niet bij me. Vorige keer de highlights stond prachtig, heel subtiel en een veel mooiere kleur blond. Nu mis ik mijn bruine haar.  

Pooh-Bear schreef op 09-01-2026 om 08:16:

Ook hier is het afval momenteel een groot probleem. Wij hebben ondergrondse containers die zitten momenteel vol en dan nemen mensen niet hun zak mee terug maar gooi ze ernaast. Er liggen echt heel veel zakken naast de containers hier in de buurt die vervolgens weer opengescheurd worden door meeuwen of zo, waardoor het afval door de hele straat waait. Momenteel is het extreem omdat ik denk dat de containers licht worden vanwege het weer en de afgelopen feestdagen maar ook in de zomer gebeurt het wel dat alles vol ligt en ook als de containers niet vol liggen gooien mensen vaak hun zakken ernaast.

Ja hier hetzelfde probleem. Ik wilde gisteren afval weggooien maar er stonden al veel zakken naast de container. Ik hoop dat ze het vandaag gaan legen, hier heeft het de hele nacht geregend en nu regent het nog, dus ik denk dat ze het vandaag weer op gaan pakken.

Jujubee schreef op 09-01-2026 om 08:27:

Ik erger me aan het feit dat ik 180 euro neergelegd heb voor een knipbeurt en flink wat highlights bij de kapper maar dat ik met beiden eigenlijk niet tevreden ben. Mijn lok is totaal niet goed geknipt ( gesneden ipv geknipt ) en de highlight kleur vind ik niet mooi. Ik had ook niet bij een andere kapster moeten gaan.
Maar mijn vaste werkt er niet meer helaas. De shampoo en conditioner die ik erbij gekocht had maken mijn haar vet dus dat is ook geen succes. Zucht. Als het aan mij ligt gooi ik er een bruine spoeling over heen maar ik weet niet of dat al kan. Ik baal er echt zo van.
Ik dacht dat het gewoon wennen was maar ik vind het nog steeds niet mooi en het past echt niet bij me. Vorige keer de highlights stond prachtig, heel subtiel en een veel mooiere kleur blond. Nu mis ik mijn bruine haar.

Ik zou teruggaan en dit aangeven. Als ik niet tevreden ben doe ik dit tegenwoordig ook. 

Heftige hoestbui waar ik niet een twee drie uitkwam. Stress!!!

SuzyQFive schreef op 09-01-2026 om 08:32:

[..]

Ik zou teruggaan en dit aangeven. Als ik niet tevreden ben doe ik dit tegenwoordig ook.

Ja ik weet dat dat kan maar ik ben daar niet zo goed/assertief in. Het is namelijk niet slecht gezet, de highlights, ik vind ze alleen niet mooi staan. De rest van mijn omgeving kijkt me aan van, wat zeur je nou het staat prachtig. Die lok heeft ze wel verpest, daar kan ik over klagen. Voor de shampoo had ik al gebeld, dat mijn haar er vet van werd en kreeg toen tips mee over hoe ik het beter kan gebruiken maar het word nog steeds vet. 

Maar je hebt wel gelijk hoor, misschien kunnen ze me een gratis kleurbeurt aanbieden of zo. Ik moet daar ook veel brutaler in zijn maar ik vind dat zo lastig. En ik baal zo dat mijn vaste kapster er niet meer is. Die was echt goed en bij deze vrouw wil ik dus niet nog eens gaan.  

Pooh-Bear schreef op 09-01-2026 om 08:16:

Hier geen containers, vanwege het weer wordt het afval niet opgehaald. Ondanks dat werden er volop zakken buitengezet. Daar is iemand boos over geworden, en die heeft die berg in de centrale hal geflikkerd. 

Man en ik werken allebei thuis vandaag, aan de eettafel. En nu erger ik me eraan dat hij zo veel en hard belt (verkoper). Maarja, kantoor is dicht ivm sneeuw dus we kunnen niet anders.

Een ergernis van niks natuurlijk, maar ik ergerde me net aan de nieuwsbrief van Karin Luiten waarin ze een recept voor zogenaamde èchte chocolademelk gaf gemaakt van volle melk en pure chocolade .
Nee Karin, èchte chocolademelk maak je van cacaopoeder, melk en een pietsje suiker!

Ik ben op zoek naar een nieuwe telefoon, maar met mijn budget kan ik alleen maar telefoons vinden die formaat tablet hebben, en dat wil ik juist niet. En de zoekfuncties zijn ruk, als ik denk dat ik er eentje zie voor een normale prijs dan blijkt het met abonnement te zijn of refurbished.

Van nature (ofzo) kan ik niet zo goed tegen cliché's. En al helemaal niet als dit steeds weer herhaald wordt. Het is al een hele tijd zo dat de nieuwsgeving elkaar napapegaait. Als je de radio aan hebt en in de avond de TV komt er nogal wat nieuws voorbij en mij, als taalnazi, valt dit dan op en het stoort mij. Ik weet het mijn probleem maar het gaat hier over ergernissen.

Sinds de toestand in Israël vindt men het nogal interessant om het steeds weer over de Gazanen te hebben in plaats van de bevolking in Gaza ofzo. Waar je ook hoort of leest Gazanen voor Gazanen na. Ook waar het helemaal niet relevant is. 

En nu is dat weer met Venezuela waar de president is opgepakt door Trump. Het woord Venezolanen domineert de nieuwsberichten. Alsof de gemiddelde luisteraar niet snapt dat in een bericht over Venezuela het woord bevolking slaat op de bewoners van Venezuela en niet over over die in België, Argentinië of Zweden ofzo. 

Jujubee schreef op 09-01-2026 om 09:13:

Maar je hebt wel gelijk hoor, misschien kunnen ze me een gratis kleurbeurt aanbieden of zo. Ik moet daar ook veel brutaler in zijn maar ik vind dat zo lastig. 

Wat versta je onder brutaler dan? Sommige vrouwen (wat ze in Amerika de Karen noemen zeg maar) gaan dan met een boze en confronterende houding verhaal halen. Dat zou ik zelf niet durven maar ook niet willen. 

Mijn ervaring is dat je soms ook een heel eind komt met een vriendelijke aanpak. En dan hoef je niet eens superassertief te zijn. Als ik een lok lelijk geknipt vind dan zou ik daar heen gaan en zeggen "Hoi, daar ben ik weer. Ik zit met een probleempje. Eigenlijk ben ik niet gelukkig met.... En het zit me toch niet lekker. Is dit misschien nog op te lossen?"

Misschien zegt ze wel "o ga maar even zitten en dan lossen we het op". Dan is je probleem opgelost. 

Of ze doet moeilijk en zegt dat er niks aan te doen is. Dan ben je net zo ver als dat je nu bent, maar weet je ook dat je een andere kapper kunt zoeken want dat deze je niet verder helpt, en je bent tevreden over jezelf dat je het tenminste geprobeerd hebt. 

Zo doe ik het ook Ginevra. Kom je veel verder mee dan met geKaren

Er was mij 15 centimeter sneeuw beloofd, er ligt 5! Waar is mijn 15 centimeter? Vast weer door een man beloofd. (Sarcasme modus weer uit)

Thora schreef op 09-01-2026 om 12:21:

Van nature (ofzo) kan ik niet zo goed tegen cliché's. En al helemaal niet als dit steeds weer herhaalt wordt. Het is al een hele tijd zo dat de nieuwsgeving elkaar napapegaait. Als je de radio aan hebt en in de avond de TV komt er nogal wat nieuws voorbij en mij, als taalnazi, valt dit dan op en het stoort mij. Ik weet het mijn probleem maar het gaat hier over ergernissen.

Als zelfbenoemde taalnazi ben je wel geloofwaardiger als je je d’s en t’s uit elkaar weet te houden..

(Ja heel flauw, ik weet het. Maar deze taalnazi houdt zich over het algemeen keurig in, dus nu mocht ik voor een keertje van mezelf)

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.