Huiskamer Huiskamer

Huiskamer

JtM

JtM

17-04-2022 om 20:00

Waar heb jij je vandaag aan geërgerd? - deel 2

Rockstar schreef op 08-01-2026 om 11:54:

[..]

Heb je dan ook de karakteristieke gevoeligheid voor licht? Ik ken iemand die af en toe ineens zware hoofdpijn krijgt en heel veel gaat geeuwen (hij geeuwt normaal echt nooit dus als hij dat doet weet ik meteen dat er wat is) en misselijk wordt en hij gaat zweten maar heeft het ook koud en gaat soms bibberen. Het enige wat op dat moment helpt is gaan slapen.

Ik zeg steeds ga naar de dokter want misschien is het migraine en daar zijn pillen voor, maar diegene zegt nee het is geen migraine want ik heb niet last van het licht.

Oh ja mijn ergenis voor ontopic: Ik wacht al sinds 23 december op snowboots. Sinds zaterdag eindelijk onderweg, sinds maandag gegijzeld door de sneeuw. Zou ik ze dan nu eindelijk vandaag krijgen als alles alweer aan het dooien is?

Ik ben geen appeltaart maar heb niet bij al mijn aanvallen fotofobie. Ik ken ook mensen die dat helemaal niet hebben. Net zoals er mensen zijn die migraine alleen in het oog hebben of geen aura hebben. 

Yumi schreef op 08-01-2026 om 13:02:

[..]

Vraag me regelmatig af of dit bij deze tijd "hoort", of was dit vroeger ook zo en leek het minder dan nu, omdat we met veel meer mensen zijn? Volgens mij niet, althans ik kan het me niet herinneren.

Er ligt tegenwoordig sowieso standaard afval op straat, plastic tasjes en dozen vol, daarnaast gaat die afvalzak op elk moment de deur uit, niet alleen op de ophaaldag.

Hier niet hoor

Mick87 schreef op 08-01-2026 om 17:06:

een collega ergert me. Verder een prima kerel. Maar die gast meurt en krijg er milde migraine van. Het is een mengeling van tabak, redbull en parfum. Op sommige dagen valt het mee. Maar als hij in dienst is ruik ik het echt al bij de voordeur. Het kantoor waar ook zijn jas hangt is echt bedwelmend. Als hij er is hang ik ook nooit mijn jas aan de kapstok. Vanmiddag half uurtje met hem in kantoor gezeten. Nu nog steeds hoofdpijn en misselijk. Zo toch maar paracetamol innemen. Zou dit soort migraine zijn?

Ow bah! Al eens aangegeven bij de leidinggevende? Of bij hem zelf? En ervaren andere collega’s hetzelfde?

Mick87 schreef op 08-01-2026 om 17:06:

een collega ergert me. Verder een prima kerel. Maar die gast meurt en krijg er milde migraine van. Het is een mengeling van tabak, redbull en parfum. Op sommige dagen valt het mee. Maar als hij in dienst is ruik ik het echt al bij de voordeur. Het kantoor waar ook zijn jas hangt is echt bedwelmend. Als hij er is hang ik ook nooit mijn jas aan de kapstok. Vanmiddag half uurtje met hem in kantoor gezeten. Nu nog steeds hoofdpijn en misselijk. Zo toch maar paracetamol innemen. Zou dit soort migraine zijn?

Je kunt inderdaad hoofdpijn krijgen en misselijk worden van geur. Maar of het migraine is? Milde migraine ken ik i.i.g.niet. Als ik migraine heb is het zo stevig dat Ik niet meer kan functioneren.

Cle0 schreef op 07-01-2026 om 17:52:

[..]

Rijkswaterstaat zegt nu juist dat de rustige avondspits (wat zelfs geen spits te noemen is) te danken is aan het thuiswerkadvies dat goed is opgevolgd en dat de drukke ochtendspits van vanmorgen komt doordat de sneeuwbuien voor langzaam rijden zorgden, ook al waren er toen weinig mensen op de weg. De ANWB bevestigt het beeld dat veel mensen gehoor hebben gegeven aan het advies. Gelukkig.

Maar dat doet verder niet af aan je punt, want verder heb je natuurlijk wel helemaal gelijk over het individualisme.

Wij hebben momenteel ook een "kook-je-water"advies. Het verbaasd me hoe mensen online roepen "ik drink het gewoon en ben nog niet ziek" soms zelfs tot complot aan toe (dat dit verzonnen is om ons onder controle te houden. Als maar 0,1% ziek zou worden van het water zijn dat al 150 mensen in mijn plaats. Ik snap wel dat ze dat risico niet willen nemen. 

Rockstar schreef op 08-01-2026 om 11:54:

.

Oh ja mijn ergenis voor ontopic: Ik wacht al sinds 23 december op snowboots. Sinds zaterdag eindelijk onderweg, sinds maandag gegijzeld door de sneeuw. Zou ik ze dan nu eindelijk vandaag krijgen als alles alweer aan het dooien is?

Dat zijn dan vast met de hand gemaakte snowboots. Wat een lange levertijd zeg...

Anna76 schreef op 08-01-2026 om 13:50:

[..]

Ik ben bang dat het vroeger ook al zo was https://www.anwb.nl/over-anwb/geschiedenis/laat-niet-als-dank---actie-zwerfvuil

Vroeger was er ook een probleem met afval, maar ik vroeg me af of het erger was geworden en of het was toegenomen. Dat blijkt te kloppen volgens Milieucentraal.nl 

Ja,
afval op straat en zwerfvuil is erger geworden door de jaren heen. In Nederland wordt geschat dat er jaarlijks ongeveer 50 miljoen kilo zwerfafval op straat of in het groen belandt, wat een aanzienlijke uitdaging vormt voor het milieu en de gezondheid van dieren en mensen. Dit afval trekt ongedierte aan en kan leiden tot ernstige schade aan de natuur, zoals de 'plasticsoep' in de wateren. De kosten voor het opruimen van zwerfafval bedragen ongeveer 300 miljoen euro per jaar, wat de impact van dit probleem nog aanzienlijker maakt. 

www.milieucentraal.nl

Was blij dat ik een kleine supermarkt gevonden had die nog tijd had om te bezorgen, vandaag heb ik me rot geërgerd. Krijg dingen geleverd die ik niet besteld heb en andere niet geleverd, houdbaarheid van niks, en de prijzen kloppen niet. Meteen contact opgenomen, zouden terugbellen met een oplossing en de spullen die niet geleverd zijn waren wel op voorraad, dus die zouden ze naleveren. Vanavond hoor ik dat ze misschien maandag de rest leveren en verder moest er overlegd worden, wat ze nog konden doen. 
Wat een slechte service, zit ik met 8 gebakjes in mijn eentje, die tot zaterdag houdbaar zijn en niet besteld heb, maar wel betaald.... en dingen die ik echt nodig heb 

Yumi schreef op 08-01-2026 om 21:28:

Was blij dat ik een kleine supermarkt gevonden had die nog tijd had om te bezorgen, vandaag heb ik me rot geërgerd. Krijg dingen geleverd die ik niet besteld heb en andere niet geleverd, houdbaarheid van niks, en de prijzen kloppen niet. Meteen contact opgenomen, zouden terugbellen met een oplossing en de spullen die niet geleverd zijn waren wel op voorraad, dus die zouden ze naleveren. Vanavond hoor ik dat ze misschien maandag de rest leveren en verder moest er overlegd worden, wat ze nog konden doen.
Wat een slechte service, zit ik met 8 gebakjes in mijn eentje, die tot zaterdag houdbaar zijn en niet besteld heb, maar wel betaald.... en dingen die ik echt nodig heb

Oh dat is wel heel zonde van het geld en de tijd en de energie.

Dat wordt niet meer bestellen daar dus denk ik zomaar?

Greyli schreef op 08-01-2026 om 21:35:

[..]

Oh dat is wel heel zonde van het geld en de tijd en de energie.

Dat wordt niet meer bestellen daar dus denk ik zomaar?

Dat heb je goed geraden, hoop wel dat ik het geld nog terugkrijg van verkeerd geleverd spullen en prijsverschillen.

Kom daar meestal als ik niet zoveel nodig heb, want hij is een stuk duurder. Nu blijkt dat de service ook slecht is, en er beloftes zijn gedaan maar niet nagekomen ben ik er helemaal klaar mee.

Yumi schreef op 08-01-2026 om 20:57:

[..]

Vroeger was er ook een probleem met afval, maar ik vroeg me af of het erger was geworden en of het was toegenomen. Dat blijkt te kloppen volgens Milieucentraal.nl

Ja,
afval op straat en zwerfvuil is erger geworden door de jaren heen. In Nederland wordt geschat dat er jaarlijks ongeveer 50 miljoen kilo zwerfafval op straat of in het groen belandt, wat een aanzienlijke uitdaging vormt voor het milieu en de gezondheid van dieren en mensen. Dit afval trekt ongedierte aan en kan leiden tot ernstige schade aan de natuur, zoals de 'plasticsoep' in de wateren. De kosten voor het opruimen van zwerfafval bedragen ongeveer 300 miljoen euro per jaar, wat de impact van dit probleem nog aanzienlijker maakt.

www.milieucentraal.nl

In veel steden hebben ze buurtconciërges die ook veel afval ruimen. Dus het valt dan minder op. 

Maar tegelijkertijd hebben de gemeentes ook veel prullenbakken weggehaald. Echt zo handig… 

De speeltuin en voetbalveld hierachter heeft dus geen prullenbak. Maar wel een picknicktafel, daar zitten dus veel mensen en die kunnen hun afval dan niet kwijt. 

Ze zetten er alleen een prullenbak neer als wij als bewoners daar zelf het beheer over nemen en legen en schoonmaken. 

Aan de kat. De hele dag blèren omdat ie naar buiten wil. Laat je hem buiten, staat ie na tien seconden te blèren dat ie weer naar binnen wil.
Ga ik afsluiten om te gaan slapen. Wil ie weer naar buiten. Prima, is toch zo weer terug. Komt ie een half uur later pas aankakken. 

ik erger mij aan mijn sloffen. paar maanden oud, maar zo uitgelubberd dat ik ermee moet sloffen en ik er regelmatig 1 verlies als ik de trap op loop. 

voor de gein tegen man gezegd: volgens mij pas jij ze nu! (maat 39 >> 45) en het zit net niet lekker, maar hij kan ze aan! en dat zijn dan sloffen met een harde onderkant, dus niet van die flufdingen!

ondanks dat ik dingen die niet kapot zijn vervangen haat ga ik straks toch nieuwe halen. dit is niet fijn en gevaarlijk. 

Broadway schreef op 09-01-2026 om 06:31:

ik erger mij aan mijn sloffen. paar maanden oud, maar zo uitgelubberd dat ik ermee moet sloffen en ik er regelmatig 1 verlies als ik de trap op loop.

voor de gein tegen man gezegd: volgens mij pas jij ze nu! (maat 39 >> 45) en het zit net niet lekker, maar hij kan ze aan! en dat zijn dan sloffen met een harde onderkant, dus niet van die flufdingen!

ondanks dat ik dingen die niet kapot zijn vervangen haat
ga ik straks toch nieuwe halen. dit is niet fijn en gevaarlijk.

Mijn definitie is wat breder. Mijn beha's gaan ook niet kapot (als in er zit een gat of scheur in). Maar na veelvuldig dragen is de onderrand vaak dusdanig uitgerekt dat hij niet meer functioneel is. Als ik dan wat uit en bovenkastje pak schuift de rand omhoog en hangen mijn vorsten er onderuit. Dan heeft de beha de functie verloren en mag in een nieuwe. 

Jouw sloffen zijn te wijd, dat is gevaarlijk dus je mag ook nieuwe kopen. Hun functie om je zonder schoenen veilig te houden op de trap zijn ze kwijt. 

SuzyQFive schreef op 09-01-2026 om 00:09:

Aan de kat. De hele dag blèren omdat ie naar buiten wil. Laat je hem buiten, staat ie na tien seconden te blèren dat ie weer naar binnen wil.
Ga ik afsluiten om te gaan slapen. Wil ie weer naar buiten. Prima, is toch zo weer terug. Komt ie een half uur later pas aankakken.

Haha zo herkenbaar dit. 

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.