Huiskamer Huiskamer

Huiskamer

JtM

JtM

17-04-2022 om 20:00

Waar heb jij je vandaag aan geërgerd? - deel 2

stokstaart schreef op 06-01-2026 om 18:49:

mijn lief. Ze heeft migraine en op de een of andere manier word ik dan zeer geïrriteerd op haar. Ze is traag, ze doet zielig en als ik een vraag stel hoort zij m in capslock. Echt serieus, ik ben het spuugzat
Ik hoop dat ze snel naar de neuroloog terug gaat want dit is aanval drie in 2 weken tijd.

Wat liefdeloos. Ik ben ook migrainepatiënt en dat is echt heel heftig hoor. "Ze doet traag" .....ja natuurlijk, je kunt niet anders dan 

JIJ ben het spuugzat? Wat dacht je van je vriendin?

Herfstappeltaart schreef op 07-01-2026 om 09:02:

[..]

Wat liefdeloos. Ik ben ook migrainepatiënt en dat is echt heel heftig hoor. "Ze doet traag" .....ja natuurlijk, je kunt niet anders dan

Inderdaad, migraine is geen pretje.

Mick87 schreef op 07-01-2026 om 06:50:

[..]

Belachelijk inderdaad. Advies is duidelijk: ga alleen de weg op als het noodzakelijk is. Dus met de klandizie zal het wel meevallen vandaag. Waarom dan ook je medewerkers laten komen met alle risico's van dien ?

Vind dat sommige werkgevers er echt belachelijk mee om gaan. Het is code oranje. Doe alleen wat noodzakelijk is en stel je medewerkers niet onnodig aan risico's bloot.

eens, ik vergeet nooit dat ik een keer briezend een van de managers aan de lijn had, omdat er niemand aanwezig was.. ja kut het sneeuwt was takkeglad en het ov reed niet vind je het gek dat er ''nog'' niemand aanwezig was! 

Broodjebrie schreef op 07-01-2026 om 09:04:

[..]

Inderdaad, migraine is geen pretje.

Nee migraine is vreselijk. Ik heb wel huilend in mijn bed gezeten van de pijn. Helaas denken sommige mensen dat het 'een beetje hoofdpijn' is 

ik heb het vroeger wel is gehad en dacht dat ik doodging 😭

Blijkbaar negeren veel mensen tegenwoordig overheidsadviezen. Vanochtend viel me al op dat het best druk op de weg is. En nu lees ik ook op nieuwssite dat rijkswaterstaat geschrokken is van de drukte op de weg.Kijk en dat irriteert mij dan weer. Dat we steeds individualistischer worden en regels en adviezen negeren. Zoals met Corona, vorige week nog met oud en nieuw met al dat illegaal vuurwerk en buiten de gestelde tijden afsteken en nu dus weer veel mensen die lekker toch de weg op gaan. Onze maatschappij gaat failliet 

Aan mijn moeder die klaagt dat ze de sneeuw zo vervelend vindt. Ze hoeft nergens naartoe, alleen naar de supermarkt, maar die is op loopafstand en ze kan nog prima lopen en waar ze wonen ligt ook niet heel veel sneeuw.

Mick87 schreef op 07-01-2026 om 10:36:

Blijkbaar negeren veel mensen tegenwoordig overheidsadviezen. Vanochtend viel me al op dat het best druk op de weg is. En nu lees ik ook op nieuwssite dat rijkswaterstaat geschrokken is van de drukte op de weg.Kijk en dat irriteert mij dan weer. Dat we steeds individualistischer worden en regels en adviezen negeren. Zoals met Corona, vorige week nog met oud en nieuw met al dat illegaal vuurwerk en buiten de gestelde tijden afsteken en nu dus weer veel mensen die lekker toch de weg op gaan. Onze maatschappij gaat failliet

Maar wie zegt dat die mensen die daar reden niet gewoon echt de weg op moesten? Mijn man kan prima thuiswerken, maar heeft mij weggebracht dus die reed daar om mij te helpen. Niks “lekker de weg op” aan hoor. En zo zullen er vast nog genoeg mensen zijn die niet thuis kunnen werken of echt ergens heen moesten. Nu valt het hier qua weer trouwens ontzettend mee en is er weinig aan de hand gelukkig. Ik ben voor de sneeuwbui uit gegaan vanmorgen, was om kwart over 7 al op mijn werk terwijl ik om half 9 moet beginnen. 

Roos57 schreef op 07-01-2026 om 07:41:

[..]

Dat hoop ik ook

De dingdong was vergeten te appen maar alles goed gelukkig. 

BlairW schreef op 07-01-2026 om 13:08:

[..]

Maar wie zegt dat die mensen die daar reden niet gewoon echt de weg op moesten? Mijn man kan prima thuiswerken, maar heeft mij weggebracht dus die reed daar om mij te helpen. Niks “lekker de weg op” aan hoor. En zo zullen er vast nog genoeg mensen zijn die niet thuis kunnen werken of echt ergens heen moesten. Nu valt het hier qua weer trouwens ontzettend mee en is er weinig aan de hand gelukkig. Ik ben voor de sneeuwbui uit gegaan vanmorgen, was om kwart over 7 al op mijn werk terwijl ik om half 9 moet beginnen.

Ik dacht ook gelezen te hebben dat men vond dat de meeste mensen juist wel naar de thuiswerkoproep hebben geluisterd en men eigenlijk best tevreden was. Maar inderdaad niet iedereen kan thuiswerken dus dat er mensen op de weg zijn, houd je sowieso. En de files waren, las ik, voornamelijk door het langzame rijden (wat de bedoeling is) en niet zozeer door incidenten.

Koettie schreef op 07-01-2026 om 13:09:

[..]

Gelukkig maar 🙂 

Nee migraine is geen hoofdpijntje, ik weet het zelf ook. Maar dit is een ergernis topic en volgens mij mag ik hier dat dus ook kwijt.
Ik was me niet bewust dat ik met mijn ergernis op wat tenen zou staan. 

Koettie schreef op 07-01-2026 om 13:09:

[..]

Oh ja, dat ken ik. Tegenwoordig appt ie ook heel braaf als ik helemaal niet in de gaten heb dat er misschien barre omstandigheden zijn, nadat ik een paar keer boos geworden ben. "Maar het viel allemaal wel mee onderweg". Ja, leuk, maar dat weet ik toch niet?! Daarom vroeg ik je vanmorgen om even te laten weten dat je veilig aangekomen bent?

stokstaart schreef op 07-01-2026 om 14:07:

Nee migraine is geen hoofdpijntje, ik weet het zelf ook. Maar dit is een ergernis topic en volgens mij mag ik hier dat dus ook kwijt.
Ik was me niet bewust dat ik met mijn ergernis op wat tenen zou staan.

Ik snap je wel hoor. Mijn moeder heeft dementie en moet eigenlijk naar een verpleeghuis. Dat weigert ze pertinent. Dus zijn wij als familie nu al 2 jaar mantelzorgers tegen wil en dank. Ik erger mij soms wild aan haar, ook al kan ze er niks aan doen en is het de dementie die mij bv. dingen 100 keer moet zeggen. Of dat ik 20 keer per dag gebeld wordt. Ik erger me enorm hieraan.

Koko67 schreef op 07-01-2026 om 16:25:

[..]

Ik snap je wel hoor. Mijn moeder heeft dementie en moet eigenlijk naar een verpleeghuis. Dat weigert ze pertinent. Dus zijn wij als familie nu al 2 jaar mantelzorgers tegen wil en dank. Ik erger mij soms wild aan haar, ook al kan ze er niks aan doen en is het de dementie die mij bv. dingen 100 keer moet zeggen. Of dat ik 20 keer per dag gebeld wordt. Ik erger me enorm hieraan.

Ja en volgens mij is het gevoel van ergernis echt heel normaal en voelt iedereen dat wel op z’n tijd. Het schiet me echt volledig verkeerd dat het dan als liefdeloos wordt bestempeld als ik in anderhalve week tijd 3 keer 2 dagen alle zeilen moet bijzetten en op de laatste dag me ga ergeren..

Sterkte met je moeder.  Dat lijkt me super zwaar voor je en je familie!

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.