Huiskamer
lientje69
31-12-2025 om 09:24
Broodjebrie schreef op 31-12-2025 om 07:28:
ik ben strontverkouden
![]()
We kunnen elkaar een handje geven. Bij mij slaat het nu ook echt door richting mijn longen dus oppassen dat ik geen longontsteking krijg ofzo. Kan dat er niet bij hebben nu.
Thora
31-12-2025 om 10:08
Wat mij mateloos stoort zijn de nieuwsberichten. Nu doen ze dat van nature al maar nu met oudejaarsnacht op komst vinden ze het nodig om al dagenlang keer op keer weer te melden dat er extra politie ingezet gaat worden en extra brandweer omdat er extra rottigheid verwacht wordt vanwege het vuurwerkverbod dat volgend jaar in gaat. (Voor wie zich aan lange zinnen zonder komma's ergert.........sorry).
Maar steeds weer dat nieuws zorgt er bij voorbaat al voor dat mensen die in zijn voor een relletje nu al opgefokt de oudejaarsnacht in gaan en bij voorbaat al van plan zijn rotzooi te trappen.
En zeker omdat dit niet de eerste keer is dat juist de nieuwsberichten rotzooi veroorzaken erger ik mij hier aan.
SuzyQFive
31-12-2025 om 10:42
mut schreef op 31-12-2025 om 09:24:
Geen ergernis hier, alleen meeleven met jullie. Nog geen knal gehoord, bezit van vuurwerk is verboden en dus ook het afsteken. Rond middernacht word er vast wel iets afgestoken, was andere jaren ook. Dan horen we wel iets en zien boven de huizen uit kleurrijke dingen. Paar dagen geleden stond nog een stuk in de krant over een aangehouden jongen met 3 shoppers vol vuurwerk. Maar ik herinner me uit NL nog wel hoe erg het kan zijn. En ik heb in buurten gewoond met veel carbid-schieten traditie. Nu woon ik in een stad in B met 90.000 inwoners. Hier zou ik geen winkel weten die vuurwerk verkoopt, is ook geen reclame voor. Dat Nederlanders hun vuurwerk in B halen snap ik dan ook niet of het moet aan de grensregio liggen dat het daar juist wel is. Toch een kleine ergernis, dat in NL gedacht wordt dat overal in B vuurwerk te koop zou zijn. Sterkte
In heel België verboden of alleen in jouw woongemeente?
Ben blij dat het straks verboden is. Snap alleen niet dat cat A / 1 wel mag blijven. Het blijft vuurwerk en jongens maken daar rustig zwaarder vuurwerk van.
Herfstappeltaart
31-12-2025 om 10:56
Thora schreef op 31-12-2025 om 10:08:
Wat mij mateloos stoort zijn de nieuwsberichten. Nu doen ze dat van nature al maar nu met oudejaarsnacht op komst vinden ze het nodig om al dagenlang keer op keer weer te melden dat er extra politie ingezet gaat worden en extra brandweer omdat er extra rottigheid verwacht wordt vanwege het vuurwerkverbod dat volgend jaar in gaat. (Voor wie zich aan lange zinnen zonder komma's ergert.........sorry).
Maar steeds weer dat nieuws zorgt er bij voorbaat al voor dat mensen die in zijn voor een relletje nu al opgefokt de oudejaarsnacht in gaan en bij voorbaat al van plan zijn rotzooi te trappen.
En zeker omdat dit niet de eerste keer is dat juist de nieuwsberichten rotzooi veroorzaken erger ik mij hier aan.
Ik ben het met je eens. Ik vind die berichtgeving ook niet verstandig.
Koettie
31-12-2025 om 11:22
Moet zo een shitload statiegeld kratten en flessen inleveren en weer boodschappen doen voor vanavond. Leuk die feestjes steeds maar steeds boodschappen en statiegeld troep ben ik wel zat!
mut
31-12-2025 om 11:28
SuzyQFive schreef op 31-12-2025 om 10:42:
[..]
In heel België verboden of alleen in jouw woongemeente?
Ben blij dat het straks verboden is. Snap alleen niet dat cat A / 1 wel mag blijven. Het blijft vuurwerk en jongens maken daar rustig zwaarder vuurwerk van.
In veel gemeentes maar niet overal (nog niet). Per gemeente verschilt het ook nog eens wanneer er wel afgestoken mag worden, bv alleen tussen middernacht en 1 uur of toch een paar uur langer.
Nikki1973
31-12-2025 om 11:37
Mick87 schreef op 30-12-2025 om 23:03:
ik irriteer me ook alweer aan vuurwerk. Echt doe normaal stelletje tokkies. Het is nog geen oud en nieuw. Er zijn ook mensen die morgen gewoon moeten werken. Word zo chagrijnig van dat kutvolk. Ik heb gelukkig wel late dienst morgen dat scheelt.
Tja, dat zal ook wel een van de redenen zijn voor het verbod. Mensen kunnen zich niet gedragen, het is ikke ikke ikke…
Ik hoop dat het meevalt vandaag/ vanavond. Kat is heel bang en zit de hele tijd al onder het bed te schuilen. Zo zielig.
Fijne dienst vandaag!
watertoren
31-12-2025 om 11:55
mut schreef op 31-12-2025 om 11:28:
[..]
In veel gemeentes maar niet overal (nog niet). Per gemeente verschilt het ook nog eens wanneer er wel afgestoken mag worden, bv alleen tussen middernacht en 1 uur of toch een paar uur langer.
Ik woon in de grensstreek. Hier zijn er de afgelopen dagen zelfs files geweest door mensen die naar Belgie gaan voor vuurwerk. Er zijn ook veel mensen die in de zomer al vuurwerk in gaan slaan in Belgie omdat er dan geen controle is.