Huiskamer Huiskamer

Huiskamer

JtM

JtM

17-04-2022 om 20:00

Waar heb jij je vandaag aan geërgerd? - deel 2

Moyrrie schreef op 29-12-2025 om 12:19:

[..]

Maar, je schreef dat je je zorgen maakt. Even overleggen met de huisarts kan je wel geruststellen

Beterschap!

Precies. En met name over het hoesten. Verkoudheid is verder helaas gewoon uitzieken. Beterschap!

Aan mijn man. Morgen staat er iets op de planning wat alleen kan in één dag als we dat vandaag voorbereiden. Ik ben er druk mee bezig. Hij niet, hij is bezig met vakantieplannen voor de zomervakantie. Ook belangrijk maar kan ook over drie vier dagen. 

Hij blijft zeggen dat het vanavond na het eten, zo klaar is, maar ik ben al een uur bezig en schat in dat het nog wel een uur duurt. 

Edit:             Hij gaat eerst nog even hardlopen. 

Moyrrie schreef op 29-12-2025 om 12:19:

[..]

Maar, je schreef dat je je zorgen maakt. Even overleggen met de huisarts kan je wel geruststellen

Beterschap!

Die zorgen zijn ongegrond Moyrrie weet ik verstandelijk. Maar gevoelens en angsten zijn zoals ik al eerder schreef, niet rationeel.  De kans dat ik nu door een hoestbui weer een bloeding krijg is uitermate klein. Maar als dat je gebeurd is, blijft je toch angstig. Soort trauma zeg maar

lientje69 schreef op 29-12-2025 om 16:50:

[..]

Die zorgen zijn ongegrond Moyrrie weet ik verstandelijk. Maar gevoelens en angsten zijn zoals ik al eerder schreef, niet rationeel. De kans dat ik nu door een hoestbui weer een bloeding krijg is uitermate klein. Maar als dat je gebeurd is, blijft je toch angstig. Soort trauma zeg maar

Snap ik zo goed! Hopelijk ben je er snel van af 🤞🏼.

(Overigens heb ik niet drie weken gehoest hoor, het zijn steeds weer andere klachten. Ik ga voor je duimen).

Ik erger me er aan dat er nu al zoveel vuurwerk is verkocht. Extra veel, omdat het het laatste jaar is dat het mag.
Er wordt hier in de buurt ook weer volop geknald.
Het hele jaar door hoor je wel eens wat, maar nu weer zo veel.

Loulou39 schreef op 29-12-2025 om 17:59:

Ik erger me er aan dat er nu al zoveel vuurwerk is verkocht. Extra veel, omdat het het laatste jaar is dat het mag.

Het is hier 2 jaar verboden, niet dat het helpt...hieronder een foto van het eerste jaar, het jaar erop was het weer als vanouds, oftewel nog erger.

ondanks-het-vuurwerkverbod-werd-er-flink-op-los-geknald-in-nijmegen-het-zicht-op-de-stad

Yumi schreef op 29-12-2025 om 18:14:

[..]

Het is hier 2 jaar verboden, niet dat het helpt...hieronder een foto van het eerste jaar, het jaar erop was het weer als vanouds, oftewel nog erger.

ondanks-het-vuurwerkverbod-werd-er-flink-op-los-geknald-in-nijmegen-het-zicht-op-de-stad

Wat erg! 
De politie zei ook al dat ze dit jaar niet extra kunnen handhaven, ze zijn elk jaar al op hun max bezig… dus dat zal ook wel jaren door gaan denk ik.

Loulou39 schreef op 29-12-2025 om 18:19:

[..]

Wat erg!
De politie zei ook al dat ze dit jaar niet extra kunnen handhaven, ze zijn elk jaar al op hun max bezig… dus dat zal ook wel jaren door gaan denk ik.

Ben bang dat je gelijk hebt, het is ook (bijna) niet te handhaven. Een knal horen is niet voldoende, ze moeten ook gezien hebben wie het heeft gedaan. Als iedereen naar elkaar wijst, houdt het op....

Hier in Rotterdam al 2 jaar een vuurwerkverbod.  Niets van te merken!  Al in november harde knallen.  En op oudejaarsavond nog meet vuurwerk dan in de jaren voordat het verboden werd.  De reden: geen handhaving....

Yumi schreef op 29-12-2025 om 18:14:

[..]

Wow! Op zich wel mooi. Hier alleen van die harde vreselijke dreunen. Echt hopeloos 

lientje69 schreef op 29-12-2025 om 16:50:

[..]

Die zorgen zijn ongegrond Moyrrie weet ik verstandelijk. Maar gevoelens en angsten zijn zoals ik al eerder schreef, niet rationeel. De kans dat ik nu door een hoestbui weer een bloeding krijg is uitermate klein. Maar als dat je gebeurd is, blijft je toch angstig. Soort trauma zeg maar

Dat snap ik. 

Moyrrie schreef op 29-12-2025 om 19:38:

[..]

Dat snap ik.

Ja ik ook.

Kampeerder schreef op 29-12-2025 om 15:49:

Aan mijn man. Morgen staat er iets op de planning wat alleen kan in één dag als we dat vandaag voorbereiden. Ik ben er druk mee bezig. Hij niet, hij is bezig met vakantieplannen voor de zomervakantie. Ook belangrijk maar kan ook over drie vier dagen.

Hij blijft zeggen dat het vanavond na het eten, zo klaar is, maar ik ben al een uur bezig en schat in dat het nog wel een uur duurt.

Edit: Hij gaat eerst nog even hardlopen.

Na het eten, of ik even op kon ruimen want wist ik wel hoeveel hij nog moest doen? 🤔

Loulou39 schreef op 29-12-2025 om 17:59:

Ik vind het echt een vreemde traditie en vraag me af hoe die überhaupt is ontstaan? Ik heb al in meerdere landen oud en nieuw meegemaakt maar nergens is er zo'n traditie met vuurwerk. Wie heeft bedacht dat het een goed idee is om mensen, veelal bezopen en wel, toestemming te geven om dit potentieel gevaarlijke spul af te knallen ? Menig niet Nederlander verbaast zich hier ook over. Mijn Britse geliefde die ik ooit had wist echt niet wat hij zag hier met de jaarwisseling. Ik ben ook eens in Sydney geweest met oud en nieuw. Prachtig mooie vuurwerkshow in de stad en geen enkeling die het in zijn hoofd haalt dat het normaal is om zelf zulk spul af te knallen

Vandaag hier echt veel overlast. Geknal. Net stopte er een paar mannen voor m'n deur om hier in de straat, met een vijver die lekker nagalmt,  wat illegale bommen af te steken en daarna door te rijden. Denken zij dan niet: goh hier wonen mensen, slapen kinderen etc. Misschien is dit wat asociaal?  In mijn stad vannacht een speeltuin in de fik gestoken, vorige week een oliebollenkraam. Een plein wat nu permanent met camera bewaakt wordt vanwege vuurwerkoverlast al sinds begin november. Gisterenavond laat allerlei dingen in de fik gestoken midden op een doorgaande weg. En in dat vuur lekker vuurwerk gooien. Uiteindelijk moest uiteraard de brandweer weer uitrukken. Ik fietste er vandaag langs en echt het lijken beelden uit een oorlogsgebied met allemaal hoopjes as en zo. 

De meeste mensen zullen vast deugen en zo. Maar vind het echt bizar wat hier allemaal gebeurt. Wat een debielen zeg. En ik denk dat dit een hele grimmige jaarwisseling gaat worden. Nu al medelijden met de agenten die moeten werken en mensen in het ziekenhuis. Echt ik kan niet wachten tot het weer voorbij is. 

Dan nog dagen tegen al die rommel op straat aankijken. Want afsteken is 1, maar daarna opruimen zit er niet in.

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.