Huiskamer Huiskamer

Huiskamer

JtM

JtM

17-04-2022 om 20:00

Waar heb jij je vandaag aan geërgerd? - deel 2

BlairW schreef op 19-12-2025 om 13:47:

[..]

Huh? Ik loop vanaf sinterklaas tot na oud & nieuw in wat mensen een foute kersttrui vinden. Ik heb een stapel van 10 truien en die wissel ik steeds af. Maar blijkbaar doe ik dat vanwege het “kijk mij eens” of zo? Ik snap het niet denk ik…

Je moet gewoon doen wat je wil. Niet iedereen is een kijk mij type. Ik ken wat mensen die zichzelf erg origineel en populair vinden met een foute kersttrui. En verder zie je ze vooral op TV. Meestal in reclames. Snap je het nu wel?

Kampeerder schreef op 19-12-2025 om 13:56:

[..]

Dat las ik hoor, maar hoe verplicht is dat moeten? Wordt je werkelijk de toegang geweigerd zonder? Of kun je er best onderuit? Het zit vooral in mensen hun hoofd dat dingen verplicht zijn.

Waarschijnlijk wordt het kind doodgeschoten als hij zonder foute trui komt

Maar ik wil best uitleggen dat hij heel misschien niet uit de toon wil vallen bij zijn klasgenootjes door als enige zonder zo'n ontzettend hilarische trui te verschijnen.

Sommige mensen hebben voor elke oplossing, een probleem 

Thora schreef op 19-12-2025 om 16:21:

[..]

Waarschijnlijk wordt het kind doodgeschoten als hij zonder foute trui komt

Maar ik wil best uitleggen dat hij heel misschien niet uit de toon wil vallen bij zijn klasgenootjes door als enige zonder zo'n ontzettend hilarische trui te verschijnen.

Tja, dan heeft hij een keer een lesje omgaan met teleurstellingen. Hij is echt niet de enige zonder, want andere ouders zijn ook gewoon maar mensen een vergeten dat ook wel eens. En andere kinderen willen geen kersttrui etc etc. 

Kerstgekte doen we onszelf en anderen zelf aan hoor! En voor je kinderen hoeven niet alle oneffenheden worden weggepoetst. Ongezond gedrag. Kinderen mogen soms best ervaren dat hun ouders ook maar mensen zijn. 

Ik loop me te ergeren aan de echtgenoot die op zijn eerste dag van zijn kerstreces een aanval van opruimwoede had. 
Losse rommeltjes opruimen?  Prima doe maar!  Onder mijn handen in de keuken dingen opruimen daar kan ik niet tegen! 
Dat bakje dat uit de vaatwasser kwam en ik binnen 10 minuten nodig heb hoeft niet in de kast! Leuk dat hij de vaatwasser inruimt en weer start maar niet op het programma dat 4 uur duurt.  Hobbymiddag klaar en nu staat er een berg afwas en moet ik koken voor vanavond. Heb nauwelijks plek om wat te snijden. De vaatwasser moet nog 70 minuten. 

😤

Yumi schreef op 19-12-2025 om 16:23:

Sommige mensen hebben voor elke oplossing, een probleem

k*tdhl!!! Weer mn pakketje in de centrale hal, waar iedereen het kan pakken. Gelukkig zag ik de mail op tijd dat het 'bezorgd' was. 

Koettie schreef op 19-12-2025 om 20:07:

k*tdhl!!! Weer mn pakketje in de centrale hal, waar iedereen het kan pakken. Gelukkig zag ik de mail op tijd dat het 'bezorgd' was.

Bij ons worden pakketjes gewoon voor de deur gezet in het zicht. Of bij buren afgeleverd maar zonder briefje of berichtje bij welke buren dus moet je steeds overal aanbellen. En de ervaring is dat het dan bij één van de 12 buren is bezorgd. Ik laat daarom standaard alle pakketjes bij een pakketpunt bezorgen, veel makkelijker.

Smulkruimel schreef op 19-12-2025 om 21:18:

[..]

Bij ons worden pakketjes gewoon voor de deur gezet in het zicht. Of bij buren afgeleverd maar zonder briefje of berichtje bij welke buren dus moet je steeds overal aanbellen. En de ervaring is dat het dan bij één van de 12 buren is bezorgd. Ik laat daarom standaard alle pakketjes bij een pakketpunt bezorgen, veel makkelijker.

Ja, hier dus in de flat waar iedereen bij kan. Wil t gewoon thuis, voor mij zijn pakketpunten niet handig. Probeer DHL al te vermijden maar ze geven het niet altijd aan. 

Had laatst ook bij een pakketje aangegeven m in een automaat te leveren. Dat feestje ging om wat voor reden dan ook niet door. Hij lag uiteindelijk bij een pakketpunt 20 autominuten verderop…

Bloemenzee schreef op 19-12-2025 om 21:39:

Had laatst ook bij een pakketje aangegeven m in een automaat te leveren. Dat feestje ging om wat voor reden dan ook niet door. Hij lag uiteindelijk bij een pakketpunt 20 autominuten verderop…

Die ervaring heb ik ook dus die optie durf ik niet meer te kiezen. 

Dan liever in de hal, zijn hier maar zes appartementen gelukkig.

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.