Huiskamer
Bakblik
19-12-2025 om 08:32
Kampeerder schreef op 19-12-2025 om 08:17:
[..]
Heb je een linkje van waar dit staat? Zou het graag aan een collega sturen.
Het is van Annie MG Schmidt. Uit de familie Doorsnee. Ik heb het een paar jaar geleden als tekstbestand op mijn telefoon gezet en plak het af en toe hier of op een ander forum voor mensen met een ziekte man.
Kan je het niet uit mijn post selekteren als tekst en dan plakken en naar je collega sturen? Ik kan de bron op dit moment even niet vinden.
Broadway
19-12-2025 om 10:20
Kampeerder schreef op 19-12-2025 om 08:17:
[..]
Heb je een linkje van waar dit staat? Zou het graag aan een collega sturen.
google zegt dat hij in deze bundel staat op pagina 208
Thora
19-12-2025 om 10:23
Bakblik schreef op 18-12-2025 om 10:44:
Mijn ergernis van vandaag: De opzichters van de bouw aan de overkant. Hebben die mannen echt niets beters te doen? Schone onbeschadigde helmen schone jassen, handen in de zakken staan ze met 3 op een rijtje alwéér te kijken. Waarnaar? Waarom met 3, is 1 niet genoeg? De jongens in de kuil zijn hard aan het werk en die mannen staan daar maar. Niet alleen vandaag maar al een week of 6, 7 misschien.
Ik sta niet de hele dag voor het team hoor maar ik ben aan de poets en zie ze steeds als ik beneden of boven langs een raam loop.
Dat is ook heel irritant. Mijn zoon is dus een van die harde werkers in de bouw en van hem weet ik dat deze figuren heeeel irritant kunnen zijn. Ergernis is dus helemaal terecht.
CreaBea
19-12-2025 om 11:32
15 Minuten voor aanvang kerstdiner scouting: mam ik moet een foute kersttrui aan, hebben we die?
En zoiets hebben wij dus niet, zucht, zeg zoiets dan ook eerder! Dan kan ik wat voor je maken hè!
Thora
19-12-2025 om 11:35
En daar is weer een nieuwe ergernis. De foute kersttrui. Jaren geleden was het grappig om zo'n ding aan te trekken. Tegenwoordig is het "kijk mij eens met mijn foute kersttrui" en in jouw geval zelfs een verplichting. Vreselijk.
Thora
19-12-2025 om 12:11
lientje69 schreef op 19-12-2025 om 11:55:
Mijn hoofd en lijf willen vandaag niet wat ik wil.
He bah. Wat vervelend is dat.
Kampeerder
19-12-2025 om 12:23
Thora schreef op 19-12-2025 om 11:35:
En daar is weer een nieuwe ergernis. De foute kersttrui. Jaren geleden was het grappig om zo'n ding aan te trekken. Tegenwoordig is het "kijk mij eens met mijn foute kersttrui" en in jouw geval zelfs een verplichting. Vreselijk.
Maar is het een verplichting? Kom je de deur niet door zonder (foute) kersttrui? Als ik zo'n ding niet heb, ga ik gewoon in een andere trui met een broek. Dan trek ik geen leuk jurkje aan want daarmee weet ik dan zeker dat ik er overdressed bij loop. Heb nog wel eens een groene trui (die ik toevallig had) aangedaan en rode kerstslinger bij wijze van boa om mijn nek gedaan.
Lijkt wel of iedereen mopperig wordt van al die kerstfeestjes en daar erger ik me dan weer aan. Hoor ook collega's met jonge kinderen mopperen over het kerstdiner op de basisschool. Willen allerlei ingewikkelde dingen maken, geen tijd, druk druk druk en dan blijft bijna alles over. Ja zeg, maak dan gewoon poffertjes, dat lusten de meeste kinderen wel. Of iets met knakworst, cakejes uit de supermarkt.
Dolfje
19-12-2025 om 12:31
Ik heb een ergernis die ik elke keer vergeet.
Bij lidl hebben ze hele lekkere 30+ oude kaas in plakken. Tussen die plakken zit in een hoek een papiertje, tussen meer dan de helft van de plak dus niet en met geen mogelijkheid krijg je die plakken van elkaar zonder dat het helemaal uit elkaar brokkelt.
Herfstappeltaart
19-12-2025 om 13:11
Kampeerder schreef op 19-12-2025 om 12:23:
[..]
Maar is het een verplichting? Kom je de deur niet door zonder (foute) kersttrui? Als ik zo'n ding niet heb, ga ik gewoon in een andere trui met een broek. Dan trek ik geen leuk jurkje aan want daarmee weet ik dan zeker dat ik er overdressed bij loop. Heb nog wel eens een groene trui (die ik toevallig had) aangedaan en rode kerstslinger bij wijze van boa om mijn nek gedaan.
Lijkt wel of iedereen mopperig wordt van al die kerstfeestjes en daar erger ik me dan weer aan. Hoor ook collega's met jonge kinderen mopperen over het kerstdiner op de basisschool. Willen allerlei ingewikkelde dingen maken, geen tijd, druk druk druk en dan blijft bijna alles over. Ja zeg, maak dan gewoon poffertjes, dat lusten de meeste kinderen wel. Of iets met knakworst, cakejes uit de supermarkt.
Je hebt volkomen gelijk. Mensen willen (of denken te moeten) veel te 'leuk en origineel' uit de hoek komen. Een soort status hoog houden. Inderdaad poffertjes, pannenkoeken desnoods gewoon uit de supermarkt. Iedereen blij.
Thora
19-12-2025 om 13:28
Kampeerder schreef op 19-12-2025 om 12:23:
[..]
Dat van die verplichting was een reactie op de post van Crea Bea. Haar zoon moet een foute kersttrui aan naar het kerstdiner van school. Vandaar. Verder deel ik jouw ergernissen over het gemopper over kerstdiners op school.
BlairW
19-12-2025 om 13:47
Thora schreef op 19-12-2025 om 11:35:
Huh? Ik loop vanaf sinterklaas tot na oud & nieuw in wat mensen een foute kersttrui vinden. Ik heb een stapel van 10 truien en die wissel ik steeds af. Maar blijkbaar doe ik dat vanwege het “kijk mij eens” of zo? Ik snap het niet denk ik…
Kampeerder
19-12-2025 om 13:56
Thora schreef op 19-12-2025 om 13:28:
[..]
Dat van die verplichting was een reactie op de post van Crea Bea. Haar zoon moet een foute kersttrui aan naar het kerstdiner van school. Vandaar. Verder deel ik jouw ergernissen over het gemopper over kerstdiners op school.
Dat las ik hoor, maar hoe verplicht is dat moeten? Wordt je werkelijk de toegang geweigerd zonder? Of kun je er best onderuit? Het zit vooral in mensen hun hoofd dat dingen verplicht zijn.
Rogue
19-12-2025 om 14:36
Herfstappeltaart schreef op 19-12-2025 om 13:11:
[..]
Je hebt volkomen gelijk. Mensen willen (of denken te moeten) veel te 'leuk en origineel' uit de hoek komen. Een soort status hoog houden. Inderdaad poffertjes, pannenkoeken desnoods gewoon uit de supermarkt. Iedereen blij.
ik heb gister met de kindjes van een collega ''kerstboompjes'' gemaakt van bladerdeeg met pesto en zonnepitten.
idd doe lekker simpel ''leuk & orgineel'' kan altijd nog
Herfstappeltaart
19-12-2025 om 16:03
Rogue schreef op 19-12-2025 om 14:36:
[..]
ik heb gister met de kindjes van een collega ''kerstboompjes'' gemaakt van bladerdeeg met pesto en zonnepitten.
idd doe lekker simpel ''leuk & orgineel'' kan altijd nog
![]()
Nou ik vind dat al behoorlijk origineel eigenlijk
. Lekker!