Huiskamer
kerst
17-12-2025 om 11:26
Ik wilde dat ik een portie energie kon kopen in de supermarkt.
Zoveel klussen en er komt geen einde aan..
Broadway
17-12-2025 om 11:53
Aan mezelf...
ik had steeds in mijn hoofd dat ik over 2 weken een week vakantie heb. want kerst was pas over 2 weken.
ja, maar de week van kerst is dus volgende week en dat kwam dit weekend ineens binnen.. jammer dat ik geen overuren kan schrijven want die zijn er dus voldoende deze week hahaha
Ginevra
17-12-2025 om 13:14
Ik weet niet of het aan mij ligt, dat ik me aan mezelf moet ergeren, of dat het een ergerlijke situatie is. Maar ik erger me dus aan verhalen die alleen als video te bekijken zijn, of als podcast te beluisteren.
Als ik een video of podcast luister, dan doe ik dat omdat ik dat zelf wil zien/horen. En meestal is dat dan uitgebreid en met meer diepgang en achtergrond. Maar nieuwssites plaatsen ook berichten in de vorm van een video of podcast, en dan heb je geen idee wat de kern van het bericht is. Geef dan de kernboodschap tenminste weer in tekst.
En als mensen in whatsapp of op dit forum een bericht sturen in de trant van: luister deze podcast, daar ben ik het helemaal mee eens: nee, dat doe ik niet. Even onaardig gezegd: ik ga niet 10 minuten luisteren, omdat jij niet bereid bent in 1 minuut de kernboodschap te typen.
HAHA!wait..what
17-12-2025 om 13:25
Deze laatste week voor de kerstvakantie..
Zoon (gr 7) heeft vandaag een topo toets, type examen en vanmorgen gingen ze nog een kerstbakje maken en vanavond kerstdiner. Dan ook nog denken aan foute kersttruien dag en de geldinzamelingsactie van school én sportclub.
Het is zo veel allemaal!
Nikki1973
17-12-2025 om 13:38
ik ben nog wat ziek en daardoor kan ik weinig hebben. Mensen die in de weg lopen in de supermarkt, harde muziek bij de bieb, fietspad blokkeren door alles en iedereen. Grrr….
Broadway
17-12-2025 om 14:11
Ginevra schreef op 17-12-2025 om 13:14:
Ik weet niet of het aan mij ligt, dat ik me aan mezelf moet ergeren, of dat het een ergerlijke situatie is. Maar ik erger me dus aan verhalen die alleen als video te bekijken zijn, of als podcast te beluisteren.
Als ik een video of podcast luister, dan doe ik dat omdat ik dat zelf wil zien/horen. En meestal is dat dan uitgebreid en met meer diepgang en achtergrond. Maar nieuwssites plaatsen ook berichten in de vorm van een video of podcast, en dan heb je geen idee wat de kern van het bericht is. Geef dan de kernboodschap tenminste weer in tekst.
En als mensen in whatsapp of op dit forum een bericht sturen in de trant van: luister deze podcast, daar ben ik het helemaal mee eens: nee, dat doe ik niet. Even onaardig gezegd: ik ga niet 10 minuten luisteren, omdat jij niet bereid bent in 1 minuut de kernboodschap te typen.
eens! dat je half een nieuwsbericht meekrijgt op de radio en even googelt wat er loos is en dan op een link met alleen een filmpje uitkomt. laat maar weer.....
Thora
17-12-2025 om 15:30
Nikki1973 schreef op 17-12-2025 om 13:38:
ik ben nog wat ziek en daardoor kan ik weinig hebben. Mensen die in de weg lopen in de supermarkt, harde muziek bij de bieb, fietspad blokkeren door alles en iedereen. Grrr….
Ooohhhhhh dat herken ik zo erg. Ik hoef er niet eens ziek voor te zijn. Soms heb ik het gewoon zo gehad met alles en iedereen. En zeker in deze weken is het gewoon overal continu druk. Mensen staan ineens stil of veranderen van richting terwijl ik in mijn pauze even snel wat spulletjes wil scoren. Bellende mensen die je al bellend recht in je koker kijken alsof ze tegen jou aan het praten zijn. Allemaal heel vervelend.
BlairW
17-12-2025 om 16:03
SuzyQFive schreef op 17-12-2025 om 08:13:
[..]
Gaat het om de kerstman?
Die komt, begreep ik, pas weer volgend najaar.
Nee, het kleine peperkoekhuisje zit ik op te wachten
maar goed, dan komt hij volgend jaar maar in mijn winterdorp te staan.
Nikki1973
17-12-2025 om 16:24
Thora schreef op 17-12-2025 om 15:30:
[..]
Ooohhhhhh dat herken ik zo erg. Ik hoef er niet eens ziek voor te zijn. Soms heb ik het gewoon zo gehad met alles en iedereen. En zeker in deze weken is het gewoon overal continu druk. Mensen staan ineens stil of veranderen van richting terwijl ik in mijn pauze even snel wat spulletjes wil scoren. Bellende mensen die je al bellend recht in je koker kijken alsof ze tegen jou aan het praten zijn. Allemaal heel vervelend.
Nee klopt, heb dat anders ook wel. Maar vandaag wat extra. Ben zo klaar met alles en iedereen op t moment 😟
,
Xandora
17-12-2025 om 16:32
aan mijn collega, lieve meid hoor maar zo aanwezig en amicaal met iedereen. Iedereen aan de telefoon bij voornaam noemen, of die langskomen. Alles moet uitgebreid, en chat gpt schijft de mail voor haar. Ja ze is jong, maar ojee ze heeft een stukje geschreven, nou iedereen moest het lezen. Oe t was zo bijzonder... not. Was vandaag ook weer met een epistel bezig. Ga gewoon aan je werk. Ben toe aan vakantie denk ik. Nog 2 dagen.
Dolfje
17-12-2025 om 19:21
Ik heb ontzettend last van mijn rug en ook mijn darmen zijn al de hele dag aan het vervelen.