Huiskamer Huiskamer

Huiskamer

JtM

JtM

17-04-2022 om 20:00

Waar heb jij je vandaag aan geërgerd? - deel 2

Inderdaad CleO, En ik denk dan weer; hoe doen die kinderen het dan in de grote mensenwereld; het gaan werken, Mami kan niet mee….en kan al helemaal niet de Köln voor ze uit het vuur halen….

kerst schreef op 13-12-2025 om 09:57:

Afgelopen week elke dag veel ergernissen. Vandaag wat onrustig omdat met het weekend de activiteiten stilvallen.

Eerst maandag weer verhuisd naar eigen gerenoveerde huurwoning. Kat had maandag elastiek opgegeten, nog met dierenarts gebeld. Middel om te braken ook gebruikt voor narcose, dus dan zou kater op de verhuisdag zwaar slaperig bij dierenarts vandaan komen.. Niet gedaan.

Hele week bouwwerkers op willekeurige tijdstippen aan de deur, omdat veel werkzaamheden ook binnenshuis nog niet klaar zijn(bouwwerkers vonden het zelf ook weer beroerd geregeld van de woningstichting..)
Veertig verhuisdozen moeten uitpakken.
Van alles kwijt.
Boormachine die door de meeste muren niet heenkomt..😡
Gemeente die mij niks wilde toesturen, zodat ik ook nog weer naar dat drukke en verderweg gelegen gemeentehuis kon.
Katten van streek na twee verhuizingen in een half jaar tijd.
Raambekleding voor hoofdprijzen.

Weer vier kilo aangekomen, nu bijna 100 kilo..

Moeten de bouwvakkers nog veel in je huis doen of is de ellende nu dan echt bijna voorbij? 

Moyrrie schreef op 13-12-2025 om 10:15:

[..]

Moeten de bouwvakkers nog veel in je huis doen of is de ellende nu dan echt bijna voorbij?

Komende week ook nog werkzaamheden gepland. 

En in huis niet alles goed gegaan bij renovatie..Ik kreeg de indruk van flinke tijdsdruk bij de werkzaamheden. Was natuurlijk weer te duur voor de woningstichting om het gelijk alles goed te laten doen voordat de bewoners teruggekeerd zijn..

Iedere bewoner heeft een formulier van aannemer gekregen waarop  alle mankementen genoteerd en daarna ingeleverd kunnen worden .Dan komen ze er na de kerstvakantie op terug.

Netherfield boek die vakantie en laat ze het lekker uitzoeken. Ben duidelijk en geef aan dat je verwacht dat ze geen puinhoop maken van het huis. Maar.... ik denk dat het belangrijker is, dat jij het leert los te laten anders heb je alsnog geen vakantie.

kerst schreef op 13-12-2025 om 10:19:

[..]

Komende week ook nog werkzaamheden gepland.

En in huis niet alles goed gegaan bij renovatie..Ik kreeg de indruk van flinke tijdsdruk bij de werkzaamheden. Was natuurlijk weer te duur voor de woningstichting om het gelijk alles goed te laten doen voordat de bewoners teruggekeerd zijn..

Iedere bewoner heeft een formulier van aannemer gekregen waarop alle mankementen genoteerd en daarna ingeleverd kunnen worden .Dan komen ze er na de kerstvakantie op terug.

Achh Kerst wat een narigheid 

Netherfield, herkenbaar hoor!  
Dat je nu niet door alle reacties je lullig gaat voelen. 
Gaat  hier namelijk ook zo en verwacht  bij wel meer mensen. ( maar die zullen  het door de reacties  nu wel niet meer eerlijk toe durven te geven.)

lientje69 schreef op 13-12-2025 om 12:07:

Gaat hier namelijk ook zo en verwacht bij wel meer mensen. ( maar die zullen het door de reacties nu wel niet meer eerlijk toe durven te geven.)

Mijn vorige relatie was ook zo. Gelukkig geen kinderen maar dacht opeens huh waarom doe ik ALLES? 

Gaat hier namelijk ook zo en verwacht bij wel meer mensen. ( maar die zullen het door de reacties nu wel niet meer eerlijk toe durven te geven.)

Haha jawel hoor

Maar hier hebben ze een excuus, man gaat om 7.30 uur werken tot 18.00 uur.

Zoon idem.

Zaterdags werken ze ook en man zit zondagmorgen nog op kantoor.

Vind dat wel redelijk excuuswaardig, maar vlieg er weleens van uit mn panty bij thuiskomst van een zonvakantie met een vriendin.

Netherfield ik herken je verhaal ook, ik moest er altijd achteraan om afspraken ortho, tandarts, fysio te onthouden ook van man. Terugbrengen bieb boeken idem.
Al heel snel heb ik de boetes van de bieb eigen verantwoordelijkheid gemaakt, 10 cent per dag en dan 10 dagen te laat inleveren kost je als 11 jarige bijna je hele zakgeld dus dat was snel getackeld. De no-show rekeningen van de ortho en tandarts zijn vanaf het begin ook eigen verantwoordelijkheid geweest. Kinderen hadden dat meteen door dat dat veel ging kosten, man is 2x de klos geweest. Een keer een 15 euro bij de tandarts (1,50 per gemiste minuut) en een keer 45 euro bij de mondhygiëniste.

Netherfield schreef op 13-12-2025 om 09:10:

Man wat heb ik er een hekel aan als mensen te laat zijn!
Over de vraag wat er thuis gebeurt als ik een week op een zonnig strand ga zitten:
- man en twee puberdochters blijven dan thuis
- die hebben gegarandeerd een paar keer flinke ruzie met zijn allen
- qua eten overleven ze het prima, iedereen kan koken
- het wordt een dikke teringzooi
- de was bereikt Mount Everest hoogtes
- jongste dochter gaat dan de was doen en alles opruimen, vind ik sneu voor haar
- als oudste een toets heeft of iets af moet hebben voor school, heeft ze mij nodig om eraan te beginnen, dus daar gebeurt dan niks. Bij man hoeft ze daarvoor niet aan te kloppen want die heeft daar het geduld niet voor.
- afspraken voor tandarts/ortho/bedenk het maar worden niet nagekomen
- niemand (vooral man) kan ook maar iets vinden wat ze zelf hebben kwijtgemaakt.
Ik gok zomaar dat dit bij meer moeders/echtgenotes het geval zal zijn.

Ik ben afgelopen zomer een weekje weggegaan en viel allemaal reuze mee. Je man werkt neem ik aan? Als hij zijn werk geregeld kan krijgen, moet dat thuis ook lukken. Als jij er niet bent om alles te doen, gaan ze echt wel zelf doen. Gewoon lekker gaan hoor. 

Bakblik schreef op 13-12-2025 om 14:06:

Netherfield ik herken je verhaal ook, ik moest er altijd achteraan om afspraken ortho, tandarts, fysio te onthouden ook van man. Terugbrengen bieb boeken idem.
Al heel snel heb ik de boetes van de bieb eigen verantwoordelijkheid gemaakt, 10 cent per dag en dan 10 dagen te laat inleveren kost je als 11 jarige bijna je hele zakgeld dus dat was snel getackeld. De no-show rekeningen van de ortho en tandarts zijn vanaf het begin ook eigen verantwoordelijkheid geweest. Kinderen hadden dat meteen door dat dat veel ging kosten, man is 2x de klos geweest. Een keer een 15 euro bij de tandarts (1,50 per gemiste minuut) en een keer 45 euro bij de mondhygiëniste.

Heel slim, zo zijn de consequenties van hun gedrag voor hun rekening. 

En toch blijf ik mij er over verbazen. Van pubers kan ik het nog wel een beetje begrijpen. Al vind ik de actie van Bakblik wel een goede. Zelf voor de kosten op draaien. Maar van een volwassen man? Die overal zijn spullen maar neer gooit, zelf geen afspraken kunnen onthouden, niks opruimen. Sorry maar bij mij zou de liefde snel verdwijnen. 

Was ik een paar dagen van de verkoudheid af, heb ik weer een nieuw virusje te pakken   

Het is echt ongelofelijk,  de hoeveelheid reclames via de media die je allemaal iets willen verkopen voor de "feestdagen"!!

(Nog 18 dagen dan zijn we weer voor een jaar van die reclames af) 

Dacht gezellig datenight met vriend maar hij is brak en chagrijnig dus ik ga zo de deur maar uit. 

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.