Huiskamer
SuzyQFive
28-11-2025 om 15:48
BlairW schreef op 28-11-2025 om 13:31:
[..]
die zijn niet goed daar hoor! Wat een onzin dat je het dan niet zo mee kan geven. Je komt sowieso al aan de balie voor dat koelkastproduct. Echt bizar weer. Door dit soort geneuzel krijgt “de apotheek” een slechte naam. Hoor zo vaak dat mensen tegen dit soort dingen aan lopen bij hun apotheek. Assistentes die stug en niet meedenkend zijn, de regeltjes te letterlijk nemen enz. Jammer, want het kan zo’n mooi vak zijn.
Dochter is ook apothekersassistent maar die werkt in een ziekenhuis. En dan niet in de apotheek maar op de IC. Omdat ze daar vaak niet de standaard medicatie kunnen geven maar veel moet aangepast zijn aan de patiënt, zeker bij kinderen.
Dit soort geneuzel vindt ze dus niks.
Ondertussen geen bericht dat mijn meds klaar liggen ook…
SuzyQFive
28-11-2025 om 15:52
Caroline80 schreef op 28-11-2025 om 15:35:
Of mensen die in een app-groep waarin een tikkie wordt gestuurd aangeven dat ze betaald hebben. Daar krijgt degene die het tikkie gemaakt heeft toch gewoon via tikkie al een melding van.
Met school geven we dan een duimpje of vinkje bij het tikkiebericht. Daar heeft verder niemand last van.
Rogue
28-11-2025 om 15:53
Of mensen die in een app-groep waarin een tikkie wordt gestuurd aangeven dat ze betaald hebben. Daar krijgt degene die het tikkie gemaakt heeft toch gewoon via tikkie al een melding van.
ik wilde dat laatst al noemen in het-wat-vind-jij-raar topic 🙃
lientje69
28-11-2025 om 15:58
Bakblik schreef op 28-11-2025 om 15:06:
[..]
Nou en tegenprestatie vind ik nog niet eens het meest ergerlijke. Allemaal zeggen dat je geen zegels hebt is zo onnodig. Er zat zo'n link voor zegelverzoek bij. Als je kan helpen help je en anders niet. Dat je nog 3 pannenzegels mist mag je aangeven.
Oja dat is hier hetzelfde op de buurtapp met pakketjes. Heeft iemand misschien mijn pakketje gehad, hij staat op bezorgd maar ik heb hem niet
En dan 83 keer : nee bij mij niet. Nee ik niet. Nee, ik mis ook nog een pakketje.
En dan roep ik tegen mijn scherm: DAT WAS DE VRAAG NIET!!!!
Rogue
28-11-2025 om 16:00
lientje69 schreef op 28-11-2025 om 15:58:
[..]
Oja dat is hier hetzelfde op de buurtapp met pakketjes. Heeft iemand misschien mijn pakketje gehad, hij staat op bezorgd maar ik heb hem niet
En dan 83 keer : nee bij mij niet. Nee ik niet. Nee, ik mis ook nog een pakketje.
![]()
ik zou het nog zeggen ook,
Broodjebrie
28-11-2025 om 16:07
Nee, die melding krijg je niet altijd. Vandaar dat ik wel altijd even laat weten dat ik betaald heb, of ik geef het berichtje een duim of vinkje
lientje69
28-11-2025 om 16:10
Man en dochter zouden vandaag thuuskomen uit Italië maar de vlucht is vertraagd. En er zijn er al veel geannuleerd wegens staking daar. Wel een vakantie met hobbels . Ze moesten ook al op stel en sprong op zoek naar andere accommodatie. Die geboekt was zag zwart van de schimmel...
Dorestad
28-11-2025 om 16:11
lientje69 schreef op 28-11-2025 om 14:52:
[..]
Heftig dorestad. Ct scan was er wel. En achteraf was het daarop te zien , als de neuroloog niet zo halsstarrig had gedacht dat een 21 jarige geen infarct kon krijgen. Voor de uiteindelijke diagnose , heel veel maanden later, moest ik naar een academisch ziekenhuis voor een MRI.
Vreselijk toch. Dit roept bij mij ook herinneringen op. Van de 16 jarige met een hersentumor die overleed. 4 jaar later was ik bij een bevalling waar het kindje zijn naam kreeg. Wat heb ik een hoop jonge mensen mee gemaakt in mijn werk ddie overleden. Wat is er gelukkig in de jaren daarna veel verbeterd.
Rogue
28-11-2025 om 16:21
Broodjebrie schreef op 28-11-2025 om 16:07:
[..]
Nee, die melding krijg je niet altijd. Vandaar dat ik wel altijd even laat weten dat ik betaald heb, of ik geef het berichtje een duim of vinkje
maar je krijgt wel een gifje dat degene die hebt betaalt blij is
bijv: & dan Rougue is blij dat je betaalt heb (ook best cringe)
Dolfje
28-11-2025 om 16:39
lientje69 schreef op 28-11-2025 om 15:58:
[..]
![]()
Zo ook in een van mijn werk apps. Komt er vraag wie er dan en dan dit heeft gedaan of wie kan werken krijg je 10 x " ik niet, ik niet, ik ook niet. Ik vind dat alleen degene die wel kan zou moeten reageren.
Cle0
28-11-2025 om 16:41
Ik doe dat ook. Niet iedereen stuurt via tikkie, ik krijg nooit een melding als mensen mijn betaalverzoek hebben betaald, ik kan het alleen zien als ik in de bank app ga. Ik combineer mijn 'heb betaald' vaak met een 'bedankt voor het voorschieten/regelen'. Het voelt voor mij juist raar om niet op dat verzoek te reageren. Even laten weten dat je er iets mee hebt gedaan. En soms wordt het gewoon een duimpje/vinkje bij het bericht zelf
Rogue
28-11-2025 om 16:49
Dolfje schreef op 28-11-2025 om 16:39:
[..]
Zo ook in een van mijn werk apps. Komt er vraag wie er dan en dan dit heeft gedaan of wie kan werken krijg je 10 x " ik niet, ik niet, ik ook niet. Ik vind dat alleen degene die wel kan zou moeten reageren.
eerlijk ik moest me laatst ook bedwingen, om niet reageren, er werd gevraagd wie er beschikbaar was, en ik stond al gepland dus dacht ik zeg niks.
maar voelde ergens ook een beetje raar 🙃
kerst
28-11-2025 om 16:49
Eerst vraagt verhuurder per mail wanneer en hoe laat ik de nieuwe huissleutel wil ophalen. Ik geef aan woensdagmiddag 16 uur.
Later een mail van verhuurder dat ik vrijdagmiddag om 15 uur de nieuwe huissleutel kan ophalen 🙄
Waarom dan eerst mij hierover vragen?!
Kreeg vandaag pas na een week (!) antwoord van de verhuurder op mijn mail .. Komen mij weer totaal niet tegemoet...
En die vreselijke oude kerstliedjes op de radio.
Broodjebrie
28-11-2025 om 17:28
Rogue schreef op 28-11-2025 om 16:21:
[..]
maar je krijgt wel een gifje dat degene die hebt betaalt blij is
bijv: & dan Rougue is blij dat je betaalt heb (ook best cringe)
Ja dat wel, maar diegene die het tikkie stuurt krijgt blijkbaar niet altijd de melding dat pietje betaald heeft. Had het een tijdje terug ook, toen betaalde ik een tikkie en kreeg 3 dagen later pas reactie van diegene, met de vraag of ik al betaald had. Die had dus niet de melding gekregen.
Rogue
28-11-2025 om 17:43
Broodjebrie schreef op 28-11-2025 om 17:28:
[..]
Ja dat wel, maar diegene die het tikkie stuurt krijgt blijkbaar niet altijd de melding dat pietje betaald heeft. Had het een tijdje terug ook, toen betaalde ik een tikkie en kreeg 3 dagen later pas reactie van diegene, met de vraag of ik al betaald had. Die had dus niet de melding gekregen.
👍️got it
die zijn niet goed daar hoor! Wat een onzin dat je het dan niet zo mee kan geven. Je komt sowieso al aan de balie voor dat koelkastproduct. Echt bizar weer. Door dit soort geneuzel krijgt “de apotheek” een slechte naam. Hoor zo vaak dat mensen tegen dit soort dingen aan lopen bij hun apotheek. Assistentes die stug en niet meedenkend zijn, de regeltjes te letterlijk nemen enz. Jammer, want het kan zo’n mooi vak zijn.