Huiskamer Huiskamer

Huiskamer

JtM

JtM

17-04-2022 om 20:00

Waar heb jij je vandaag aan geërgerd? - deel 2

Hier me geërgerd aan mijn moeder . Ik zat er van de week evrn doorheen en was verdrietig.  Dat vertelde ik toen ik haar aan de telefoon had. Toen zegt ze: nou joh, niet zo negatief, kijk naar wat je allemaal weer wel kan.  Dat van hiernaast  is erger. Dus ik zeg wat is er daar dan?  Ja er stonden 2 ambulances . Okee  . Zal wel reanimatie zijn dan denk zei ik. Spreek ik haar vandaag weer en vraag hoe het met de buurman is. Heeft zijn enkel gebroken. Ja mam. Idd véél erger dan 2 hersenbloedingen.

Ik had allemaal plannen en klusjes maar mijn dag ontaard in chaos en nu staat er gewoon overal troep. Even koffie en een nieuw plan. Zucht. 

De apotheek… 
Bericht: uw medicatie ligt klaar, betreft een koelkastproduct. 
Prima, want dat weet ik van een van mijn medicijnen. 
Ik vroeg, is de rest ook al klaar? Ja, dat was zo maar aangezien het in de medicijnkluis moet en die vol is kon het er nog niet in. 
Ik zeg: je mag het ook zo wel meegeven hoor, dan hoeft het niet in de kluis. Scheelt weer. 
Nee dat kon niet want het was bedoeld voor de kluis. Zucht… bureaucratie… 

SuzyQFive schreef op 28-11-2025 om 12:14:

De apotheek…
Ik vroeg, is de rest ook al klaar? Ja, dat was zo maar aangezien het in de medicijnkluis moet en die vol is kon het er nog niet in.
Ik zeg: je mag het ook zo wel meegeven hoor, dan hoeft het niet in de kluis. Scheelt weer.

dit soort ellende trek ik zoooo slecht

lientje69 schreef op 28-11-2025 om 10:39:

Hier me geërgerd aan mijn moeder . Ik zat er van de week evrn doorheen en was verdrietig. Dat vertelde ik toen ik haar aan de telefoon had. Toen zegt ze: nou joh, niet zo negatief, kijk naar wat je allemaal weer wel kan. Dat van hiernaast is erger. Dus ik zeg wat is er daar dan? Ja er stonden 2 ambulances . Okee . Zal wel reanimatie zijn dan denk zei ik. Spreek ik haar vandaag weer en vraag hoe het met de buurman is. Heeft zijn enkel gebroken. Ja mam. Idd véél erger dan 2 hersenbloedingen.

Nu weet je meteen waar jouw schuldgevoelens vandaan komen 

lientje69 schreef op 28-11-2025 om 10:39:

Hier me geërgerd aan mijn moeder . Ik zat er van de week evrn doorheen en was verdrietig. Dat vertelde ik toen ik haar aan de telefoon had. Toen zegt ze: nou joh, niet zo negatief, kijk naar wat je allemaal weer wel kan. Dat van hiernaast is erger. Dus ik zeg wat is er daar dan? Ja er stonden 2 ambulances . Okee . Zal wel reanimatie zijn dan denk zei ik. Spreek ik haar vandaag weer en vraag hoe het met de buurman is. Heeft zijn enkel gebroken. Ja mam. Idd véél erger dan 2 hersenbloedingen.

Maar wie weet dacht je moeder op dat moment nog dat er reanimatie was (geweest).

Los daarvan: je hoopt gewoon op steun en begrip,  erkenning van je moeder. Ongeacht of zij op dat moment  misschien wel dacht dat buurman wellicht bijna dood was. Deze steun niet krijgen is iets wat je misschien van tevoren wel al wist maar het blijft absoluut pijn doen

Dorestad schreef op 28-11-2025 om 12:55:

[..]

Maar wie weet dacht je moeder op dat moment nog dat er reanimatie was (geweest).

Los daarvan: je hoopt gewoon op steun en begrip, erkenning van je moeder. Ongeacht of zij op dat moment misschien wel dacht dat buurman wellicht bijna dood was. Deze steun niet krijgen is iets wat je misschien van tevoren wel al wist maar het blijft absoluut pijn doen

Het verbaast mij verder niet. Toen ik op mijn 21e in het ziekenhuis  lag ( met achteraf een herseninfarct maar dat wisten ze toen nog niet want neuroloog dacht ook dat ik me aanstelde) zeiden mijn ouders tegen elkaar in de gang lopend naar  de uitgang  : ze wil gewoon aandacht... Hoorde mijn toenmalige vriend ( nu man ) die een stuk  achter ze liep. Dus ik ben het helaas wel gewend. Maar ik vind het niet leuk.

lientje69 schreef op 28-11-2025 om 13:00:

[..]

Dus ik ben het helaas wel gewend. Maar ik vind het niet leuk.

Lijkt me logisch 

SuzyQFive schreef op 28-11-2025 om 12:14:

De apotheek…

die zijn niet goed daar hoor! Wat een onzin dat je het dan niet zo mee kan geven. Je komt sowieso al aan de balie voor dat koelkastproduct. Echt bizar weer. Door dit soort geneuzel krijgt “de apotheek” een slechte naam. Hoor zo vaak dat mensen tegen dit soort dingen aan lopen bij hun apotheek. Assistentes die stug en niet meedenkend zijn, de regeltjes te letterlijk nemen enz. Jammer, want het kan zo’n mooi vak zijn.

lientje69 schreef op 28-11-2025 om 13:00:

[..]

Het verbaast mij verder niet. Toen ik op mijn 21e in het ziekenhuis lag ( met achteraf een herseninfarct maar dat wisten ze toen nog niet want neuroloog dacht ook dat ik me aanstelde) zeiden mijn ouders tegen elkaar in de gang lopend naar de uitgang : ze wil gewoon aandacht... Hoorde mijn toenmalige vriend ( nu man ) die een stuk achter ze liep. Dus ik ben het helaas wel gewend. Maar ik vind het niet leuk.

Ook al verbaast het niet,  het blijft gewoon niet leuk! 

Ik weet overigens wel dat toen ik op neurologie werkte,  misschien rond die tijd dat jij een infarct had,  lang niet alle ziekenhuizen een CT scan hadden.  Dat er mobiele CT scanners waren.  En dat op neurologie regelmatig mensen waren opgenomen die verdacht werden van een infarct maar waarbij er op scan die dan pas ruim een week later werd gemaakt niets was te zien en waarbij er uiteindelijk sprake van psychische of psychiatrische problematiek.  Zo werden er ook andersom verkeerde werkdiagnoses gesteld.  Ik herinner me de vrouw van nog geen 30 jaar die door huisarts meer dan een jaar niet serieus werd genomen en die uiteindelijk met uitvalsverdchijnselen bij ons werd opgenomen.  Borstkanker met uitzaaiingen door hele lichaam.  Nu, 35 jaar verder, weet ik nog de naam en hoe ze eruit zag. 

Niet alleen vandaag maar wel vaker:
Iemand vraagt in de straatapp of er iemand 2  Jumbo bakzegels heeft zodat ze nog iets kan aanschaffen dat als Sintcadeautje dienst kan doen. Dan gaan er 14 mensen zeggen dat ze niet kunnen helpen/ geen zegels sparen/ wel willen helpen maar dan een tegenprestatie verwachten van 3 pannenzegels van de plus en ga zo maar door met onzin berichten. Ping, ping, ping ik dacht dat er paniek was en dan blijkt het zoiets te zijn.

Dorestad schreef op 28-11-2025 om 13:52:

[..]

Ook al verbaast het niet, het blijft gewoon niet leuk!

Ik weet overigens wel dat toen ik op neurologie werkte, misschien rond die tijd dat jij een infarct had, lang niet alle ziekenhuizen een CT scan hadden. Dat er mobiele CT scanners waren. En dat op neurologie regelmatig mensen waren opgenomen die verdacht werden van een infarct maar waarbij er op scan die dan pas ruim een week later werd gemaakt niets was te zien en waarbij er uiteindelijk sprake van psychische of psychiatrische problematiek. Zo werden er ook andersom verkeerde werkdiagnoses gesteld. Ik herinner me de vrouw van nog geen 30 jaar die door huisarts meer dan een jaar niet serieus werd genomen en die uiteindelijk met uitvalsverdchijnselen bij ons werd opgenomen. Borstkanker met uitzaaiingen door hele lichaam. Nu, 35 jaar verder, weet ik nog de naam en hoe ze eruit zag.

Heftig dorestad.  Ct scan was er wel. En achteraf was het daarop te zien , als de neuroloog niet zo halsstarrig had gedacht dat een 21 jarige geen infarct kon krijgen. Voor de uiteindelijke diagnose , heel veel maanden later, moest ik naar een academisch ziekenhuis voor een MRI. 

Bakblik schreef op 28-11-2025 om 14:32:

Niet alleen vandaag maar wel vaker:
Iemand vraagt in de straatapp of er iemand 2 Jumbo bakzegels heeft zodat ze nog iets kan aanschaffen dat als Sintcadeautje dienst kan doen. Dan gaan er 14 mensen zeggen dat ze niet kunnen helpen/ geen zegels sparen/ wel willen helpen maar dan een tegenprestatie verwachten van 3 pannenzegels van de plus en ga zo maar door met onzin berichten. Ping, ping, ping ik dacht dat er paniek was en dan blijkt het zoiets te zijn.

O wat stom en kinderachtig zeg. Een tegenprestatie, raar bij zoiets...

lientje69 schreef op 28-11-2025 om 14:53:

[..]

O wat stom en kinderachtig zeg. Een tegenprestatie, raar bij zoiets...

Nou en tegenprestatie vind ik nog niet eens het meest ergerlijke. Allemaal zeggen dat je geen zegels hebt is zo onnodig.  Er zat zo'n link voor zegelverzoek bij.  Als je kan helpen help je en anders niet. Dat je nog 3 pannenzegels mist mag je aangeven. 

Of mensen die in een app-groep waarin een tikkie wordt gestuurd aangeven dat ze betaald hebben. Daar krijgt degene die het tikkie gemaakt heeft toch gewoon via tikkie al een melding van. 

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.