Huiskamer Huiskamer

Huiskamer

JtM

JtM

17-04-2022 om 20:00

Waar heb jij je vandaag aan geërgerd? - deel 2

Yumi schreef op 26-11-2025 om 22:36:

[..]

Morgen een rondje lopen en weggeven? De daklozen in mijn buurt zijn blij als ik ze in het voorbijgaan iets toestop en ik kom niet in de verleiding.

Geen daklozen hier op de stoep en partner zou verontwaardigd zijn. Als ik trek heb moet ik gewoon een sinaasappel of yoghurt nemen. En als ik geen trek heb nergens aan beginnen.

Lawaaiige dakwerkers zijn hier nog steeds niet klaar. Zijn alweer lang aan het pauzeren..

Nog steeds geen reactie van de verhuurder op mijn mail van vorige week donderdag...

Slecht geslapen en moet tot zeker na 22:00 uur werken vanaf vanmiddag. En morgen ook vroeg op. Heb ook koppijn nu.

JtM

JtM

27-11-2025 om 10:32 Topicstarter

Vanochtend toen ik mezelf aan het afdrogen was na het douchen schoot het in mijn rug al wat dingen geprobeerd om het los te krijgen, is tot nu toe niet gelukt helaas. 

JtM schreef op 27-11-2025 om 10:32:

Vanochtend toen ik mezelf aan het afdrogen was na het douchen schoot het in mijn rug al wat dingen geprobeerd om het los te krijgen, is tot nu toe niet gelukt helaas.

Auw, dat heb ik ook eens gehad. Gelukkig ging het wel weer over. 

Deels een ergernis, deels kan ik er hardop om lachen:

aangezien ik mijn loon nog niet had ontvangen had ik HR gevraagd of er misschien problemen waren. Krijg ik als antwoord dat ik even mijn nieuwe rekeningnummer moest checken. Ik: nieuw rekeningnummer? Ik heb er maar 1 en dat is mijn hele leven al hetzelfde.

Krijg ik vervolgens een printscreen gestuurd van een mail die ze begin deze maand van een of ander vaag gmail account hebben ontvangen met de vraag om voor de eerstvolgende betaling mijn rekeningnummer aan te passen. Dat dit een tot dan toe onbekend mailadres is, doet blijkbaar geen alarmbellen afgaan. HR heeft namelijk doodleuk op die mail geantwoord met "is dit trouwens je nieuwe mailadres?"...

Luttjetrut schreef op 27-11-2025 om 15:01:

aangezien ik mijn loon nog niet had ontvangen had ik HR gevraagd of er misschien problemen waren. Krijg ik als antwoord dat ik even mijn nieuwe rekeningnummer moest checken. Ik: nieuw rekeningnummer? Ik heb er maar 1 en dat is mijn hele leven al hetzelfde.

Krijg ik vervolgens een printscreen gestuurd van een mail die ze begin deze maand van een of ander vaag gmail account hebben ontvangen met de vraag om voor de eerstvolgende betaling mijn rekeningnummer aan te passen. Dat dit een tot dan toe onbekend mailadres is, doet blijkbaar geen alarmbellen afgaan. HR heeft namelijk doodleuk op die mail geantwoord met "is dit trouwens je nieuwe mailadres?"...

So hé das onzorgvuldig! Dat geld op dat nieuwe rekening nummer zijn ze kwijt en ze moeten jouw ook nog betalen......

Luttjetrut schreef op 27-11-2025 om 15:01:

😱

Mogen ze wel even controleren of dit niet bij meer collega's is misgegaan.

Wordt er ook aangifte gedaan?

ik ben bezig om mijn ov chipkaart te laten beëindigen maar dat inloggen lukt voor geen meter, wat een gezeik zeg 

Schemerlampje schreef op 27-11-2025 om 16:04:

[..]

😱

Mogen ze wel even controleren of dit niet bij meer collega's is misgegaan.

Wordt er ook aangifte gedaan?

Aangifte moet het bedrijf doen, neem ik aan.

Van de rest hadden ze geen klachten ontvangen.

Geluk bij een ongeluk: ik klus daar 1 dag in de week bij, dus het gaat nou niet bepaald om een groot bedrag. Wat dat betreft hadden ze geen slechtere kandidaat kunnen uitzoeken…

Verhuurder heeft gebeld vanmiddag. Enigste middag dat ik weg was en de foon niet verwachtte. Gelijk teruggebeld, maar niet te pakken gekregen.
Zo onhandig die mobiele telefoons! Zet het volume al hard.

Stuur dan even een mail, dat heb ik nu ook tegen verhuurder gezegd. hopelijk helpt het..
Ik hoor ze gewoon niet als ik geen telefoon verwacht of in drukke omgeving zoals supermarkt ben. 

Broodjebrie schreef op 27-11-2025 om 16:16:

ik ben bezig om mijn ov chipkaart te laten beëindigen maar dat inloggen lukt voor geen meter, wat een gezeik zeg

Dat is heel vaak, vorige keer hebben wij gebeld.

Dolfje schreef op 27-11-2025 om 17:28:

[..]

Dat is heel vaak, vorige keer hebben wij gebeld.

Ja, dat ga ik ook maar doen.

Luttjetrut schreef op 27-11-2025 om 16:19:

[..]

Aangifte moet het bedrijf doen, neem ik aan.

Van de rest hadden ze geen klachten ontvangen.

Geluk bij een ongeluk: ik klus daar 1 dag in de week bij, dus het gaat nou niet bepaald om een groot bedrag. Wat dat betreft hadden ze geen slechtere kandidaat kunnen uitzoeken…

Ik denk dat jij ook aangifte kan doen. Valt dit niet onder identiteitsdiefstal? Iemand heeft zich toch voorgedaan als jou.

Schemerlampje schreef op 27-11-2025 om 17:44:

[..]

Ik denk dat jij ook aangifte kan doen. Valt dit niet onder identiteitsdiefstal? Iemand heeft zich toch voorgedaan als jou.

Ik heb de politie gebeld: die zeggen dat de werkgever aangifte moet doen. 

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.