Huiskamer
Rogue
14-11-2025 om 17:43
Bellebelle schreef op 14-11-2025 om 16:17:
Ik erger me aan het ziekenhuis. De huisarts had me doorgestuurd en zij vertelde me dat het ziekenhuis contact zou opnemen. Nu krijg ik een mail dat ik met DigiD moet inloggen op het patiënten portaal. Uit nieuwsgierigheid doe ik en nu blijkt dat daar de afspraak als in staat. Op een dag dat ik niet kan overigens. Het is maar goed dat ik ingelogd had, want ik wist helemaal niet dat daar de afspraak instond. Lekker handig voor digibeten.
dat schijnt iets nieuws tezijn, ik heb dat ook zo vaak. alles moet tegenwoordig maar online, via systemen.
en dan moet je eerst inloggen met je digi-d vervolgens krijg je nog een sms-bericht met een code om te checken om jij het wel echt bent
Auwereel
14-11-2025 om 17:58
kerst schreef op 14-11-2025 om 15:04:
[..]
Misschien kun je je dierenarts bellen hierover?
Ik kon niet bellen, te druk met mijn werk, maar gelukkig is het per mail beantwoord en weet ik nu wat ik moet geven, de dierenarts zelf liet het weten. Geen 1 ml, geen 0.1 ml, maar 0.2 ml...? ![]()
Nou, gelukkig weet ik nu wat ik er vanavond in moet stoppen. Hopelijk is caaf weer net zo tierig als vanmorgen en weer wat aangekomen. Want dat snelle afvallen was ik wel van geschrokken. Afgelopen zondag gewogen en was hij weer wat lichter dan de vorige keer, er zat een licht dalende lijn in zijn gewicht. Maar tussen zondag en woensdag was-ie opeens 80 gram kwijt en dat is heel veel voor een cavia van rond de 1100 gram!
Auwereel
14-11-2025 om 18:01
Schoondochter schreef op 14-11-2025 om 15:15:
[..]
De voorspelling is ook dat het vanaf volgend jaar sterk zal afnemen, omdat door een verbod vuurwerk steeds minder genormaliseerd wordt. De meeste mensen in Nederland willen zich namelijk eigenlijk best wel aan de wet houden. Hoe langer vuurwerk verboden is, hoe normaler het wordt om het dan ook niet af te steken.
Dat hoop ik ook! 🤞
En helemaal als het Europees aan banden wordt gelegd. Pakjes uit China worden steeds duurder, dus dan wordt het lastiger om aan vuurwerk te komen.
Pooh-Bear
14-11-2025 om 19:00
Ben bij een concert. Ik ga altijd vroeg staan want ik sta graag aan het hek. Alleen ging het nu heel raar. Bij het naar binnen gaan ging iedereen dringen bij de scanner. Vervolgens mochten we nog iet de zaal in maar moesten nog drie kwartier in een brede gang wachten. Toen we mochten ging iedereen rennen en duwen. Uiteindelijk is het niet gelukt aan het podium te staan teruwijl ik wel vanmiddag al als 5e in de rij stond.
SuzyQFive
14-11-2025 om 19:08
Chiquita schreef op 14-11-2025 om 13:18:
[..]
ja diverse nieuwsbronnen, ik heb er gewoon eentje uitgepikt. En was niet om je te beledigen of zo hoor! begrijp me niet verkeerd. Ook ik ben blij als dat geknal afgelopen is
Nee, snap ik hoor!

Netherfield
14-11-2025 om 19:11
Ik hoop mee met minder vuurwerk. Niet voor mezelf, maar voor dochter die er erg bang voor is.
kerst
14-11-2025 om 19:13
Netherfield schreef op 14-11-2025 om 19:11:
Ik hoop mee met minder vuurwerk. Niet voor mezelf, maar voor dochter die er erg bang voor is.
Dieren zijn helemaal bang, want die begrijpen het niet.
SuzyQFive
14-11-2025 om 19:20
Pooh-Bear schreef op 14-11-2025 om 19:00:
Ben bij een concert. Ik ga altijd vroeg staan want ik sta graag aan het hek. Alleen ging het nu heel raar. Bij het naar binnen gaan ging iedereen dringen bij de scanner. Vervolgens mochten we nog iet de zaal in maar moesten nog drie kwartier in een brede gang wachten. Toen we mochten ging iedereen rennen en duwen. Uiteindelijk is het niet gelukt aan het podium te staan teruwijl ik wel vanmiddag al als 5e in de rij stond.
Dat is irritant ja!
Ik mag altijd als een van de eersten naar binnen bij ongeplaceerde concerten omdat ik niet lang kan staan. Maar laatst stonden wij tussen mensen die blijkbaar een meet en greet hadden gehad en ook eerder mochten. We werden gewoon omver geduwd. En het ergste was, later ook nog eens door iemand in een rolstoel. Die kreeg trouwens wel direct te horen van de beveiliging dat ie op kon zouten als ie niet normaal zou gaan doen.
Neweve
14-11-2025 om 21:28
Bellebelle schreef op 14-11-2025 om 16:17:
Ik erger me aan het ziekenhuis. De huisarts had me doorgestuurd en zij vertelde me dat het ziekenhuis contact zou opnemen. Nu krijg ik een mail dat ik met DigiD moet inloggen op het patiënten portaal. Uit nieuwsgierigheid doe ik en nu blijkt dat daar de afspraak als in staat. Op een dag dat ik niet kan overigens. Het is maar goed dat ik ingelogd had, want ik wist helemaal niet dat daar de afspraak instond. Lekker handig voor digibeten.
Stond er niet in de mail dat er een nieuwe afspraak voor je gemaakt is? Dat is ook suf. Dan weet je niet eens dat je "moet" inloggen omdat er iets belangrijks klaar staat.
Bij ons moet je eerst je contact voorkeur op digitaal zetten anders ontvang je alle informatie op papier. (Zou natuurlijk ook kunnen dat de postduif nog onderweg is).
Bellebelle
14-11-2025 om 22:17
Neweve schreef op 14-11-2025 om 21:28:
[..]
Stond er niet in de mail dat er een nieuwe afspraak voor je gemaakt is? Dat is ook suf. Dan weet je niet eens dat je "moet" inloggen omdat er iets belangrijks klaar staat.
Bij ons moet je eerst je contact voorkeur op digitaal zetten anders ontvang je alle informatie op papier. (Zou natuurlijk ook kunnen dat de postduif nog onderweg is).
Nee, dat stond er niet bij, dus ik kan niet idee dat er iets interessants te vinden zou zijn in dat portal.
Yumi
14-11-2025 om 22:28
Bellebelle schreef op 14-11-2025 om 22:17:
[..]
Nee, dat stond er niet bij, dus ik kan niet idee dat er iets interessants te vinden zou zijn in dat portal.
Hier staan de afspraken ook eerder online, later krijg je pas de uitnodiging per post.
Overigens krijg ik dan wel een mail dat ik moet inloggen op mijn account omdat er nieuwe informatie staat in mijn account. Wat of waar ik moet kijken staat er niet bij, kan een folder zijn maar ook een afspraak of uitslagen.
Loulou39
15-11-2025 om 13:40
Dat ik me nog steeds zo duizelig voel sinds de voedselvergiftiging (?) vorige week maandag. Dat maakt me onzeker… getver, irritant!
Koettie
15-11-2025 om 14:03
Dagje België, zouden een mooie wandeling maken en daarna naar Luik maar flinke file dus we slaan de wandeling maar over. Wel echt jammer!
Herfstappeltaart
15-11-2025 om 15:58
Aan mezelf. Ik heb van de week een (best wel duur) blikje gerookt paprika gekocht omdat ik dacht dat het oude restje over de datum was. Bleek dat het nog tot mei volgend jaar goed is. Onzinnige aankoop dus.
Auwereel
15-11-2025 om 21:37
Aan dat ik bij een fotobedrijf voor een velletje van 10 fotostickers hetzelfde aan verzendkosten betaal als voor het verzenden van een mok...
Ik ben benieuwd of het een pak wordt waarbij de bezorger moet aanbellen of dat het door de brievenbus past! ![]()