Huiskamer
amarna
14-11-2025 om 13:40
SuzyQFive schreef op 14-11-2025 om 11:48:
[..]
Nu al kopen? Kan toch helemaal niet?
Ja hoor. In Belgie of online. Jammer genoeg.
Ik woon in Rotterdam en de laatste jaarwisseling was consumentenvuurwerk officieel verboden. Nog nooit zoveel consumentenvuurwerk gehoord en gezien. Vannacht om 3 uur al minstens 20 harde knallen... ik baal er van!
Herfstappeltaart
14-11-2025 om 13:53
SuzyQFive schreef op 14-11-2025 om 11:48:
[..]
Nu al kopen? Kan toch helemaal niet?
Bestellingen doen wel volgens mij.
Netherfield
14-11-2025 om 13:54
Ik heb vooral last van het vuurwerk dat de rest van het jaar wordt afgestoken. Bij ons van september tot februari ongeveer dagelijks. Dat is al verboden en dat verbod werkt dus niet, dus dit algehele verbod, is leuk hoor, maar je bereikt er niks mee.
Herfstappeltaart
14-11-2025 om 13:55
amarna schreef op 14-11-2025 om 13:40:
[..]
Ik woon in Rotterdam en de laatste jaarwisseling was consumentenvuurwerk officieel verboden. Nog nooit zoveel consumentenvuurwerk gehoord en gezien. Vannacht om 3 uur al minstens 20 harde knallen... ik baal er van!
Ik baal er ook van. Handhaven wordt heel moeilijk maar ik hoop toch op een afremmende werking volgend jaar.
Auwereel
14-11-2025 om 14:18
Ik erger me aan een mismatch tussen een bijsluiter en de sticker op het medicijn (pijnstiller) voor mijn cavia, daar zit een factor 10 verschil tussen. Volgens de sticker moet ik 1 ml geven, volgens de bijsluiter 0,1 ml. Als ik mijn cavia een "overdosis" moet geven, had ik graag de reden daarvan geweten. Maar om nu een cavia dezelfde hoeveelheid te geven als een kat van 10 kg, lijkt me overdreven veel. Ik hoop dat het ze lukt om mijn mailtje erover voor het weekend te beantwoorden, het was druk aan de telefoon. Of misschien aan het eind van de dag de telefoon nog maar eens proberen.
Loulou39
14-11-2025 om 14:31
Auwereel schreef op 14-11-2025 om 14:18:
Ik erger me aan een mismatch tussen een bijsluiter en de sticker op het medicijn (pijnstiller) voor mijn cavia, daar zit een factor 10 verschil tussen. Volgens de sticker moet ik 1 ml geven, volgens de bijsluiter 0,1 ml. Als ik mijn cavia een "overdosis" moet geven, had ik graag de reden daarvan geweten. Maar om nu een cavia dezelfde hoeveelheid te geven als een kat van 10 kg, lijkt me overdreven veel. Ik hoop dat het ze lukt om mijn mailtje erover voor het weekend te beantwoorden, het was druk aan de telefoon. Of misschien aan het eind van de dag de telefoon nog maar eens proberen.
Ik zou zeker nog een paar keer proberen te bellen. Irritant zeg!
Bij mijn katje is vroeger een keer het aantal ml omgewisseld van twee verschillende medicijnen. Dat was ook een enorm verschil en er zat geen bijsluiter bij (was in een lab aangemaakt).
Het had slecht af kunnen lopen als ik niet had opgelet en niet had gebeld voor de zekerheid.
Foutje van de dierenartsassistente die de sticker had getypt…..
kerst
14-11-2025 om 15:04
Auwereel schreef op 14-11-2025 om 14:18:
Misschien kun je je dierenarts bellen hierover?
kerst
14-11-2025 om 15:05
[..]
Dat heeft de vuurwerbranche ook voorspeld. Ik denk beter geen vuurwerkverbod dan.
Schoondochter
14-11-2025 om 15:15
kerst schreef op 14-11-2025 om 15:05:
[..]
Dat heeft de vuurwerbranche ook voorspeld. Ik denk beter geen vuurwerkverbod dan.
De voorspelling is ook dat het vanaf volgend jaar sterk zal afnemen, omdat door een verbod vuurwerk steeds minder genormaliseerd wordt. De meeste mensen in Nederland willen zich namelijk eigenlijk best wel aan de wet houden. Hoe langer vuurwerk verboden is, hoe normaler het wordt om het dan ook niet af te steken.
Yumi
14-11-2025 om 15:33
[..]
Nijmegen sinds 2 jaar verboden, het eerste jaar merkte ik dat het iets rustiger was. Dat hebben ze vorig jaar ruimschoots ingehaald. 3 km verderop is geen verbod, voor verkoop hoef je daardoor ook niet ver.
Loulou39
14-11-2025 om 15:34
kerst schreef op 14-11-2025 om 15:04:
[..]
Misschien kun je je dierenarts bellen hierover?
Ik ging er eigenlijk van uit dat de dierenarts degene is die ze probeert te bellen 😁
Bellebelle
14-11-2025 om 16:17
Ik erger me aan het ziekenhuis. De huisarts had me doorgestuurd en zij vertelde me dat het ziekenhuis contact zou opnemen. Nu krijg ik een mail dat ik met DigiD moet inloggen op het patiënten portaal. Uit nieuwsgierigheid doe ik en nu blijkt dat daar de afspraak als in staat. Op een dag dat ik niet kan overigens. Het is maar goed dat ik ingelogd had, want ik wist helemaal niet dat daar de afspraak instond. Lekker handig voor digibeten.
Herfstappeltaart
14-11-2025 om 17:24
Schoondochter schreef op 14-11-2025 om 15:15:
[..]
De voorspelling is ook dat het vanaf volgend jaar sterk zal afnemen, omdat door een verbod vuurwerk steeds minder genormaliseerd wordt. De meeste mensen in Nederland willen zich namelijk eigenlijk best wel aan de wet houden. Hoe langer vuurwerk verboden is, hoe normaler het wordt om het dan ook niet af te steken.
Daar hoop ik op.
Broodjebrie
14-11-2025 om 17:38
Herfstappeltaart schreef op 14-11-2025 om 17:24:
[..]
Daar hoop ik op.
Ik ook