Huiskamer Huiskamer

Huiskamer

JtM

JtM

17-04-2022 om 20:00

Waar heb jij je vandaag aan geërgerd? - deel 2

Gisteravond gaf mijn telefoon aan dat hij toe was aan een udate. Ik dat ding beneden aan de lader gelegd en dan gaat hij volgens instellingen in de nacht die update doen. 
Vanochtend werd ik wakker van de heimachine die gestart werd om 06.30
Toen dat ding rustig stond op te warmen met een monotoon bub bub bub bub bubgeluid hoorde ik beneden een tingelend belletje.
Bril op slippers aan en voorzichtig in het donker naar beneden om te kijken wat dat was. Het was mijn telefoon. Hij was uit maar maakte wel geluid. Kreng aangezet bleek de update nog niet voltooid en ik kon nog niet uitzoeken wat dat tingeltje was. 
Terug naar boven, badjas aan ik was inmiddels best koud geworden. 
Weer terug beneden kon ik starten met mijn "onderzoek" van de telefoon en kreeg ik het tingeltje uit. Het was een "spontaan" ontstaan alarm om aan te geven dat de nachtstand uit was. Ik weer terug naar bed. 
Paar uur later kijk ik op het forum en wil wat typen zijn de toetsenbordfuncties die ik had ingesteld allemaal verdwenen. Ik kan niet meer swipetypen mijn woordsuggestiebalk is weg, ben al twee uur aan het pielen en het klopt nog niet. 
Ik heb me beheerst maar krijg wel neigingen dat ding tegen de muur te smijten. 
Waarom doen ze dat bij een update?
Als de cake zo in de oven zit weer verder pielen. 

Kreeg vandaag brief van post.nl dat ik op 29 oktober post heb ontvangen waar te weinig postzegels zijn gebruikt. Maar als ik wil weten waar het om gaat, moet ik maar op de momenteel slecht functionerende app post.nl kijken..

kerst schreef op 07-11-2025 om 13:08:

Kreeg vandaag brief van post.nl dat ik op 29 oktober post heb ontvangen waar te weinig postzegels zijn gebruikt. Maar als ik wil weten waar het om gaat, moet ik maar op de momenteel slecht functionerende app post.nl kijken..

Niet op reageren, ze moeten bij de verzender zijn en niet bij jou  

Neweve schreef op 06-11-2025 om 16:20:

[..]

Geen bericht terug sturen.

Recruiters op LinkedIn die te weinig replies op hun ongevraagde/premium berichten krijgen krijgen daar weer straf voor van LinkedIn.(Iets met spam beveiliging).

Ah mooi! Meestal reageer ik ook niet maar het voelt zo onbeleefd. 

Stomme kat springt met zijn 5,5 kilo op mijn rug en dan op de bovenste kastjes. Weer een kras erbij, waar ik niet bij kan .

Erge hoofdpijn.

lientje69 schreef op 08-11-2025 om 08:46:

Erge hoofdpijn.

Teveel gedaan? Misschien helpt het om even te gaan liggen, rustig aan.

Yumi schreef op 07-11-2025 om 14:05:

[..]

Niet op reageren, ze moeten bij de verzender zijn en niet bij jou

Oh echt? En ik maar braaf die 5,50 betalen toen. Was wel een pakje wat ik had besteld maar niet mijn schuld dat ze er te weinig postzegels op doen natuurlijk. Maar ja, ik ben zo'n brave sukkel die dat gewoon meteen dokt. Waren twee hygrometers van bol.com van 3 euro. Zo werd het toch nog een duur geintje. 

Yumi schreef op 08-11-2025 om 08:50:

[..]

Teveel gedaan? Misschien helpt het om even te gaan liggen, rustig aan.

Slecht geslapen.  2 uur wakker  gelegen.  Veel pijn in mijn been en arm. Paracetamol genomen.  Om 4 uur weer in slaap  gevallen en ontzettend veel rare dromen gehad. 8 uur ging de wekker. Zou met man om boodschappen  maar die heeft zich weer omgedraaid denk ik. Nu zit ik op de bank met een kop thee te wachten  tot man wakker  wordt. Nadeel is dat het straks  erg druk is in de supermarkt  en dat is ook niet zo best voor mijn hoofd. Vandaar de vroege wekker.  Anders  misschien het plan maar omgooien en eind van de middag gaan. Dan is het wel rustiger meestal. 

lientje69 schreef op 08-11-2025 om 08:58:

[..]

Slecht geslapen. 2 uur wakker gelegen. Veel pijn in mijn been en arm. Paracetamol genomen. Om 4 uur weer in slaap gevallen en ontzettend veel rare dromen gehad. 8 uur ging de wekker. Zou met man om boodschappen maar die heeft zich weer omgedraaid denk ik. Nu zit ik op de bank met een kop thee te wachten tot man wakker wordt. Nadeel is dat het straks erg druk is in de supermarkt en dat is ook niet zo best voor mijn hoofd. Vandaar de vroege wekker. Anders misschien het plan maar omgooien en eind van de middag gaan. Dan is het wel rustiger meestal.

Fantastische situatie om nu te oefenen met grenzen aangeven.

Man uit bed trekken geen optie????

[..]

Slecht geslapen. 2 uur wakker gelegen. Veel pijn in mijn been en arm. Paracetamol genomen. Om 4 uur weer in slaap gevallen en ontzettend veel rare dromen gehad. 8 uur ging de wekker. Zou met man om boodschappen maar die heeft zich weer omgedraaid denk ik. Nu zit ik op de bank met een kop thee te wachten tot man wakker wordt. Nadeel is dat het straks erg druk is in de supermarkt en dat is ook niet zo best voor mijn hoofd. Vandaar de vroege wekker. Anders misschien het plan maar omgooien en eind van de middag gaan. Dan is het wel rustiger meestal.

Misschien is het beter dat je vandaag man alleen laat gaan. 

Als je je dan later vandaag wel beter voelt kunnen jullie bijvoorbeeld even ergens een kop thee drinken. Ben je toch de deur uit maar minder prikkels 

Roos57 schreef op 08-11-2025 om 09:01:

[..]

Fantastische situatie om nu te oefenen met grenzen aangeven.

Man uit bed trekken geen optie????

Wel een optie uiteraard maar hij heeft ook een ernstige ziekte en slaapt vaak slecht. Ik  denk dat het dan praktischer is in de middag  om boodschappen te gaan. Is mijn hoofdpijn wellicht ook weer wat gezakt. 

Jujubee schreef op 08-11-2025 om 08:56:

[..]

Oh echt? En ik maar braaf die 5,50 betalen toen. Was wel een pakje wat ik had besteld maar niet mijn schuld dat ze er te weinig postzegels op doen natuurlijk. Maar ja, ik ben zo'n brave sukkel die dat gewoon meteen dokt. Waren twee hygrometers van bol.com van 3 euro. Zo werd het toch nog een duur geintje.

Postnl vraagt standaard de ontvanger om het tekort aan porto, omdat ze ondanks het tekort toch bezorgen. Ik mik dat kaartje gewoon weg, en dan hoor je er niks meer van. In jou geval had ik een foto gemaakt van het bericht en naar Bol gemaild, laat die het maar betalen. 

[..]

Wat vervelend. Maar de consequentie is dat hij dan maar zelf boodschappen moet gaan halen toch? Dat kan toch prima alleen? Op je grenzen gaan staan hoor. Zorg voor jezelf he. 

Ik heb ook slecht geslapen, alleen maar liggen hoesten en draaien en ik kon maar niet lekker liggen. En ik miste mijn hond. Die zou blijven slapen maar dankzij een paar eikel met vuurwerk buiten heb ik hem toch maar naar zijn eigen huis laten gaan. Hij is zo panisch en om half twaalf waren ze nog bezig. Stelletje eikels. Ik had me zo verheugd op een nachtje samen op bed snoozen, zeker nu ik grieperig ben. Ik ben er stront chagrijnig van. Ziek zijn in mijn vakantie. 

lientje69 schreef op 08-11-2025 om 09:10:

[..]

Wel een optie uiteraard maar hij heeft ook een ernstige ziekte en slaapt vaak slecht. Ik denk dat het dan praktischer is in de middag om boodschappen te gaan. Is mijn hoofdpijn wellicht ook weer wat gezakt.

Ja 

Beterschap ❤️‍🩹 in ieder geval 

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.