Huiskamer Huiskamer

Huiskamer

JtM

JtM

17-04-2022 om 20:00

Waar heb jij je vandaag aan geërgerd? - deel 2

Wieder schreef op 06-11-2025 om 09:21:

[..]

Hahaha, ik heb maandag niet bij wie dan ook achterin de auto gezeten, dus nee, dat was ik niet 😆

Maar ik ben wel nieuwsgierig wat een verhalenmaker is en waarom die bij jou achterin de auto zat 😁

Jij bent de verhalenmaker, het was precies het verhaal waar ik maandag in zat met mijn man. Eerst even dit, eerst even dat en dan maar die lunch uitstellen. Even mee naar de stort om iets zwaars te helpen tillen prima. Maar dan niet nog even langs de karwei en de gamma en de Praxis. En dan bij thuiskomst eerst nog even die gekochte schroeven in de kast draaien en een deurtje afhangen samen. 

Rockstar schreef op 06-11-2025 om 09:26:

Oh dat is een mannen ding? Mijn vriend doet dat ook maar ik wist niet dat zoveel mannen dat deden. We hebben ooit 5 uur lang ergens gehiked (berg op en af), om 13.00 1 broodje gegeten (ik met chocopasta en een banaan erbij, hij een kaal broodje zonder beleg) en toen zei hij om 21.00 dat hij geen honger had want dat broodje vulde flink. Like ????? 1 broodje 9 uur geleden? Ik zat zowat tegen het plafond van de honger. Ik heb die man dus aan zijn haren meegesleept naar een pizzeria.

Nope, geen mannending. Ik doe dit ook en ben een vrouwtje. Als ik ergens mee bezig ben dan kan ik eten volledig vergeten.

Dolfje schreef op 05-11-2025 om 23:44:

[..]

Wij zijn op vakantie en waren aan het wandelen en ik had al meerdere keren gezegd dat ik honger had. Man heeft nooit honger dus als ik dan zeg zullen we een ijsje, broodje of weet ik wat kopen ketst hij alles af. En daar word ik niet vrolijker van en dat ik dus dan niet gewoon zelf iets koop /bestel is een ergernis van mezelf.

Thuis ( of in hotel) had ik natuurlijk al lang wat te eten gepakt.

bij ons is het andersom, vriend heeft eeuwig en altijd honger, dus voor ik de vraag kan stellen, staat hij al in de buurt super als we er een tegenkomen.

jammer dan als hij niet wilt, dan koop je gewoon voor jezelf. 

Bakblik schreef op 06-11-2025 om 09:32:

[..]

Hij bent de verhalenmaker, het was precies het verhaal waar ik maandag in zat met mijn man. Eerst even dit, eerst even dat en dan maar die lunch uitstellen. Even mee naar de stort om iets zwaars te helpen tillen prima. Maar dan niet nog even langs de karwei en de gamma en de Praxis. En dan bij thuiskomst eerst nog even die gekochte schroeven in de kast draaien en een deurtje afhangen samen.

Oh, haha,  we leiden een simultaan leven 😂 

noas_1993 schreef op 05-11-2025 om 21:29:

[..]

Want zelf eten pakken lukt niet?

Zoveel vragen bij deze (rare) ergernis

Ik herken Dolfjes ergenis wel. Mijn man kan in de ochtend 3 beschuiten op eten en dan heel lang geen honger krijgen. Dan gaan we ergens naar toe en dat moet ik op een gegeven moment zeggen dat ik honger heb. Doe ik dat niet dan gaat hij gewoon door en word ik hangry. 

Je kan wel zorgen dat je even snel iets naar binnen kan proppen, door een energybar oid bij je te hebben, maar als je dan als reactie krijgt, kan dat niet even wachten, we zouden samen naar een gezellig restaurant/mooi uitzichtpunt om te lunchen, of er überhaupt geen gelegenheid voor gegeven wordt om iets naar binnen te proppen kan ik me de hangry situatie goed voorstellen!

Wieder schreef op 06-11-2025 om 09:07:

[..]

Ik herken het helemaal. Man heeft het met klussen, die gáát maar door, daar hoeft nooit eten in. Dan zeg ik: zullen we anders even gaan lunchen? Ja, even nog dit afmaken. Half uur later: zeg, ik heb nu echt honger, ik wil gaan lunchen! Ja, we brengen even dat naar de stort en dan gaan we eten.

Drie kwartier later terug van de stort want daar is het altijd druk, onderweg nog even met een omweg langs Praxis want dat ding hebben we nog nodig maar ze blijken het niet te hebben dus even nog door naar Hornbach maar daar hebben ze zoveel schoefjes dat je door de bouten de moer niet meer ziet. Weet je wat, we rijden wel even langs Hubo (op 2 minuten van ons huis) en vragen het daar. Zeg vriend, ik ga nú eten anders vermoord ik iemand! Ja, kun je anders nog heel even dit vasthouden, dan kan ik het daaraan vastmaken...

Die mannen hebben niet door dat ze met hun leven spelen 😅

Ik snap het nog steeds niet.  Als je zo'n honger hebt maak je toch even een paar boterhammen en/of een kopje soep voor jezelf? En als hij thuis komt doet hij dat ook voor zichzelf.

Auwereel schreef op 06-11-2025 om 10:01:

Je kan wel zorgen dat je even snel iets naar binnen kan proppen, door een energybar oid bij je te hebben, maar als je dan als reactie krijgt, kan dat niet even wachten, we zouden samen naar een gezellig restaurant/mooi uitzichtpunt om te lunchen, of er überhaupt geen gelegenheid voor gegeven wordt om iets naar binnen te proppen kan ik me de hangry situatie goed voorstellen!

Ik heb altijd iets in mijn tas om hangry buiten te voorkomen. 

Gaan we even zonder tas naar de stort en dan onverwacht toch nog langs 3 bouwmarkten dan heb ik dus die tas niet bij me. 

Nou liggen er wel candybars bij de kassa's daar maar dat wil ik niet als ik thuis nog soep en luxe broodjes heb staan. Na zo'n candybar heb ik voor uren genoeg. 

Bakblik schreef op 06-11-2025 om 10:07:

[..]

Ik heb altijd iets in mijn tas om hangry buiten te voorkomen.

Ik normaal ook maar dat was ik nu dus vergeten. En van die repen smelten hier je tas uit. Liggen hier in de hotelkamer in de koelkast.
Wel " blij" dat er toch meer van die herkenbare situaties zijn 

amarna schreef op 06-11-2025 om 10:03:

[..]

Ik snap het nog steeds niet. Als je zo'n honger hebt maak je toch even een paar boterhammen en/of een kopje soep voor jezelf? En als hij thuis komt doet hij dat ook voor zichzelf.

Zeker, maar hij verzint dan steeds iets dat net even nog moet en heus niet veel tijd kost en ook nét even nodig is voor hem om verder te kunnen terwijl ik even iets in mijn mond prop. En ik ben beslist zelfredzaam genoeg om iets voor mezelf klaar te maken en uiteindelijk is er  niemand die mij vertelt dat ik dat op dat moment niet mag, maar ik ga dan mee in ach, nog eventjes. En dat wordt dan lang. Het is geen wereldprobleem maar ik herkende de ergernis en dat beschreef ik voor de gezelligheid.

Ik heb een bestelling gedaan bij Bol, 'vandaag besteld, morgen in huis'. Nou neem ik dat altijd al met een korreltje zout gezien de drukte bij bezorgdiensten, maar nu is mijn pakket al twee dagen vertraagd en de reactie van Bol daarop is dat ik maar moet afwachten tot maandag. Adverteer dan niet met "morgen in huis", maar zeg "volgende week in huis "  

Aan collega die veel en hard praat. Ik krijg moordneigingen van haar stemgeluid. 

Netherfield schreef op 06-11-2025 om 11:35:

Aan collega die veel en hard praat. Ik krijg moordneigingen van haar stemgeluid.

Dit!!! Maar hier mannelijke collega. Zo hard en laag, bromt overal doorheen en moet naar ander kantoor om mn telefoongesprek te doen. Met alle collega's wordt gebeld in dezelfde ruimte en dat gaat prima maar zodra hij belt vlucht iedereen weg. 

Wieder schreef op 06-11-2025 om 09:07:

[..]

Ik herken het helemaal. Man heeft het met klussen, die gáát maar door, daar hoeft nooit eten in. Dan zeg ik: zullen we anders even gaan lunchen? Ja, even nog dit afmaken. Half uur later: zeg, ik heb nu echt honger, ik wil gaan lunchen! Ja, we brengen even dat naar de stort en dan gaan we eten.

Drie kwartier later terug van de stort want daar is het altijd druk, onderweg nog even met een omweg langs Praxis want dat ding hebben we nog nodig maar ze blijken het niet te hebben dus even nog door naar Hornbach maar daar hebben ze zoveel schoefjes dat je door de bouten de moer niet meer ziet. Weet je wat, we rijden wel even langs Hubo (op 2 minuten van ons huis) en vragen het daar. Zeg vriend, ik ga nú eten anders vermoord ik iemand! Ja, kun je anders nog heel even dit vasthouden, dan kan ik het daaraan vastmaken...

Die mannen hebben niet door dat ze met hun leven spelen 😅

Oh zoo herkenbaar  dit!

Aan een recruiter op LinkedIn, ik wil helemaal niet benaderd worden op LinkedIn met flutbaantjes. Ik wil ook helemaal geen andere baan. En aan mezelf dat ik me daar dan weer zo druk over maak en iedere keer twijfel of ik nou nog een bericht terug moet sturen. Daar heb ik helemaal geen zin in, maar dat vind ik dan weer zo onbeleefd.

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.