Huiskamer
Dolfje
05-11-2025 om 19:55
Dat mijn man na 35 jaar nog steeds niet weet dat ik op tijd gevoerd moet worden en dat ik dan niet gewoon zelf iets bestel /koop. Grote hangry bui vanmiddag dus.
noas_1993
05-11-2025 om 21:29
Dolfje schreef op 05-11-2025 om 19:55:
Dat mijn man na 35 jaar nog steeds niet weet dat ik op tijd gevoerd moet worden en dat ik dan niet gewoon zelf iets bestel /koop. Grote hangry bui vanmiddag dus.
Want zelf eten pakken lukt niet?
Zoveel vragen bij deze (rare) ergernis
SuzyQFive
05-11-2025 om 22:06
Ginevra schreef op 05-11-2025 om 18:14:
Geërgerd aan een jongen die voor Save the Children aan de deur kwam. Ik wil best iets bijdragen, maar dan eenmalig of in een collectebus.
Nu kwam hij met een eindeloos onduidelijk verhaal, en bij elke vraag kwam er weer een nieuw eindeloos onduidelijk verhaal. Pas toen ik hem zo ongeveer het mes op de keel zette met een: "En jij garandeert mij dat de afschrijving eenmalig is?" kwam het hoge woord eruit, dat ik dus zou tekenen voor een maandelijks bedrag.
Maarrrrrr ik kon er altijd van af en ze zouden alles verantwoorden.
Lullig om zo iemand na een heel verhaal toch met lege handen weg te sturen, en ze speculeren er natuurlijk op dat je dat niet doet, maar dat heb ik toch gedaan.
Normaliter laat ik het zo ver niet komen en kap ik ze binnen 10 seconden al af, maar deze jongen beweerde dat hij één straat verderop woonde en dan vond ik het toch wat onaardig om het verhaal meteen af te kappen.
Maar wat een methoden. Zó irritant. Terwijl ik echt niet te beroerd ben om wat goede doelen te steunen.
Ik hoorde dus van de week dat je twee jaar moet doneren als je een donatie aan de deur laat aansmeren voordat je donatie daadwerkelijk geld oplevert viot dat doel. Tot die tijd gaat je geld naar de ‘werkgever’ die deze jongens en meisjes laat lopen. Daarnaast krijgen die kids ook vaak niet een minimumloon maar pas betaald bij minimaal zoveel verkopen.
Ik vind het echt schandalige boevenstreken.
(Gaat om bepaalde bureaus).
Wil je dat goede doel steunen: doneer dan via de website.
Dolfje
05-11-2025 om 23:44
noas_1993 schreef op 05-11-2025 om 21:29:
[..]
Want zelf eten pakken lukt niet?
Zoveel vragen bij deze (rare) ergernis
Wij zijn op vakantie en waren aan het wandelen en ik had al meerdere keren gezegd dat ik honger had. Man heeft nooit honger dus als ik dan zeg zullen we een ijsje, broodje of weet ik wat kopen ketst hij alles af. En daar word ik niet vrolijker van en dat ik dus dan niet gewoon zelf iets koop /bestel is een ergernis van mezelf.
Thuis ( of in hotel) had ik natuurlijk al lang wat te eten gepakt.
noas_1993
06-11-2025 om 05:55
Dolfje schreef op 05-11-2025 om 23:44:
[..]
Wij zijn op vakantie en waren aan het wandelen en ik had al meerdere keren gezegd dat ik honger had. Man heeft nooit honger dus als ik dan zeg zullen we een ijsje, broodje of weet ik wat kopen ketst hij alles af. En daar word ik niet vrolijker van en dat ik dus dan niet gewoon zelf iets koop /bestel is een ergernis van mezelf.
Thuis ( of in hotel) had ik natuurlijk al lang wat te eten gepakt.
- knip -
Roos57
06-11-2025 om 07:13
noas_1993 schreef op 06-11-2025 om 05:55:
[..]
Nogmaals, je kan er ook zelf om! Desnoods koop je iets, en wie weet bedenkt hij zich dan
Ik weet dat het een ergernis topic is, maar ik wordt zo moe van dit soort ergernissen.
Het is niet dat je altijd afhankelijk moet zijn van je partner ofzo
Ja klopt . Of man houdt rekening met jou en daar zit de ergernis En ik snap dat .
Wasgij
06-11-2025 om 07:34
Strijkijzer schreef op 04-11-2025 om 21:55:
[..]
Fans van voordeel. Ik verstond het ook nooit, tot gisteren ineens.
Bedankt!
Ik ben dus niet de enige die het niet verstond.
kerst
06-11-2025 om 07:38
Dakbewerkers beu.
Als sinds eind augustus en nog niet klaar.
En een geschreeuw in de steeds langere pauzes..
Steeds maar weer dagen waarop je auto niet in het parkeervak mag staan
Harde ontlasting. Al twee dagen niet geweest.
Dat heb ik anders nooit , maar denk dat het van medicijnen komt.Huisarts volgeboekt.
Dolfje
06-11-2025 om 08:08
Roos57 schreef op 06-11-2025 om 07:13:
[..]
Ja klopt . Of man houdt rekening met jou en daar zit de ergernis En ik snap dat .
Ja dat dus. Ik snap ook wel dat ik mijn eigen plan kan trekken om wel iets te bestellen maar de zin is er dan wel af. Dat is de ergernis.
Bakblik
06-11-2025 om 08:21
Dolfje schreef op 06-11-2025 om 08:08:
[..]
Ja dat dus. Ik snap ook wel dat ik mijn eigen plan kan trekken om wel iets te bestellen maar de zin is er dan wel af. Dat is de ergernis.
Ik snap je hoor. Wij maakten vroeger veel lange (berg)wandelingen in de natuur. Picknick in de rugzak. Als ik dan zei: Ik wil eigenlijk nu wel lunchen dan zei mijn man: Even een mooi plekje zoeken en dan waren we zo 45 minuten verder. Hadden we hele mooie foto's met vergezichten en watervallen maar dan was ik niet meer te genieten. En ik snap best dat je op een smal pad, meer een richel naast een afgrondje, niet kan gaan zitten eten maar als ik trek krijg wil ik eten en niet pas als we een uitzicht hebben.
Dolfje
06-11-2025 om 08:52
Bakblik schreef op 06-11-2025 om 08:21:
[..]
Ik snap je hoor. Wij maakten vroeger veel lange (berg)wandelingen in de natuur. Picknick in de rugzak. Als ik dan zei: Ik wil eigenlijk nu wel lunchen dan zei mijn man: Even een mooi plekje zoeken en dan waren we zo 45 minuten verder. Hadden we hele mooie foto's met vergezichten en watervallen maar dan was ik niet meer te genieten. En ik snap best dat je op een smal pad, meer een richel naast een afgrondje, niet kan gaan zitten eten maar als ik trek krijg wil ik eten en niet pas als we een uitzicht hebben.
Ja dat en ik vind in mijn eentje op het terras wat eten terwijl je samen bent dan niet zo gezellig. Verder hebben we het altijd goed en gezellig samen maar dit is ons enige " twistpunt" zeg maar.
Wieder
06-11-2025 om 09:07
Dolfje schreef op 06-11-2025 om 08:52:
[..]
Ja dat en ik vind in mijn eentje op het terras wat eten terwijl je samen bent dan niet zo gezellig. Verder hebben we het altijd goed en gezellig samen maar dit is ons enige " twistpunt" zeg maar.
Ik herken het helemaal. Man heeft het met klussen, die gáát maar door, daar hoeft nooit eten in. Dan zeg ik: zullen we anders even gaan lunchen? Ja, even nog dit afmaken. Half uur later: zeg, ik heb nu echt honger, ik wil gaan lunchen! Ja, we brengen even dat naar de stort en dan gaan we eten.
Drie kwartier later terug van de stort want daar is het altijd druk, onderweg nog even met een omweg langs Praxis want dat ding hebben we nog nodig maar ze blijken het niet te hebben dus even nog door naar Hornbach maar daar hebben ze zoveel schoefjes dat je door de bouten de moer niet meer ziet. Weet je wat, we rijden wel even langs Hubo (op 2 minuten van ons huis) en vragen het daar. Zeg vriend, ik ga nú eten anders vermoord ik iemand! Ja, kun je anders nog heel even dit vasthouden, dan kan ik het daaraan vastmaken...
Die mannen hebben niet door dat ze met hun leven spelen 😅
Bakblik
06-11-2025 om 09:18
Wieder schreef op 06-11-2025 om 09:07:
[..]
Ik herken het helemaal. Man heeft het met klussen, die gáát maar door, daar hoeft nooit eten in. Dan zeg ik: zullen we anders even gaan lunchen? Ja, even nog dit afmaken. Half uur later: zeg, ik heb nu echt honger, ik wil gaan lunchen! Ja, we brengen even dat naar de stort en dan gaan we eten.
Drie kwartier later terug van de stort want daar is het altijd druk, onderweg nog even met een omweg langs Praxis want dat ding hebben we nog nodig maar ze blijken het niet te hebben dus even nog door naar Hornbach maar daar hebben ze zoveel schoefjes dat je door de bouten de moer niet meer ziet. Weet je wat, we rijden wel even langs Hubo (op 2 minuten van ons huis) en vragen het daar. Zeg vriend, ik ga nú eten anders vermoord ik iemand! Ja, kun je anders nog heel even dit vasthouden, dan kan ik het daaraan vastmaken...
Die mannen hebben niet door dat ze met hun leven spelen 😅
Zat jij maandag als verhalenmaker bij mij achterin de auto? En heb je de namen van de bouwmarkten even gehusseld zodat het niet TE herkenbaar zou zijn?
Ontbijt achter de kiezen om 7.45 dan ben ik om 12.45-13.00 echt toe aan lunch. 14.10 tafeldekken maakt mij echt niet gezelliger.
Wieder
06-11-2025 om 09:21
Bakblik schreef op 06-11-2025 om 09:18:
[..]
Zat jij maandag als verhalenmaker bij mij achterin de auto? En heb je de namen van de bouwmarkten even gehusseld zodat het niet TE herkenbaar zou zijn?
Ontbijt achter de kiezen om 7.45 dan ben ik om 12.45-13.00 echt toe aan lunch. 14.10 tafeldekken maakt mij echt niet gezelliger.
Hahaha, ik heb maandag niet bij wie dan ook achterin de auto gezeten, dus nee, dat was ik niet 😆
Maar ik ben wel nieuwsgierig wat een verhalenmaker is en waarom die bij jou achterin de auto zat 😁
Rockstar
06-11-2025 om 09:26
Oh dat is een mannen ding? Mijn vriend doet dat ook maar ik wist niet dat zoveel mannen dat deden.
We hebben ooit 5 uur lang ergens gehiked (berg op en af), om 13.00 1 broodje gegeten (ik met chocopasta en een banaan erbij, hij een kaal broodje zonder beleg) en toen zei hij om 21.00 dat hij geen honger had want dat broodje vulde flink. Like ????? 1 broodje 9 uur geleden? Ik zat zowat tegen het plafond van de honger.
Ik heb die man dus aan zijn haren meegesleept naar een pizzeria.