Huiskamer Huiskamer

Huiskamer

JtM

JtM

17-04-2022 om 20:00

Waar heb jij je vandaag aan geërgerd? - deel 2

Ik ergerde me vandaag even aan alles en iedereen, maar dat terzijde.

Vanmiddag werd er op de deur van ons kantoor geklopt, gebeurt bijna nooit dus een wat oudere collega dacht leuk te zijn en te zeggen ''oh, ik dacht even dat het zwarte piet was''
Ik schrok gewoon dat ik dat ineens weer hoorde..
Vervolgens zei ze iets van ''ja, eigenlijk mag je dat niet meer zeggen. maar je mag ook niks meer zeggen''

Echt, doe even normaal en ga eens met de tijd mee! 
En ja, ik heb m'n bek gehouden en alleen even met m'n ogen gerold.

Ik wil niks aanwakkeren ofzo hiermee, maar ik vind mensen die zo denken gewoon dom

Naminokurashi schreef op 04-11-2025 om 19:26:

Je kan ORS ook zelf maken. Weet even niet meer wat je nodig hebt, maar is vast wel te Googelen

O wat goed, ik heb het meteen opgezocht en het is nog heel simpel ook! Bedankt voor de tip!

noas_1993 schreef op 04-11-2025 om 19:27:

Vanmiddag werd er op de deur van ons kantoor geklopt, gebeurt bijna nooit dus een wat oudere collega dacht leuk te zijn en te zeggen ''oh, ik dacht even dat het zwarte piet was''
Vervolgens zei ze iets van ''ja, eigenlijk mag je dat niet meer zeggen. maar je mag ook niks meer zeggen''

Ik wil niks aanwakkeren ofzo hiermee, maar ik vind mensen die zo denken gewoon dom

Nu jij dit schrijft, denk ik dat ik dit gisteren ook wel gezegd kan hebben. Leerlingen hadden met kruidnoten gestrooid, en volgens mij heb ik gezegd dat het leek of zwarte Piet langs was geweest. Ik weet alleen niet zeker of ik er zwart bij gezegd heb of alleen Piet. En dat is niet omdat ik.vind dat Piet zwart moet blijven, dat hoeft van mij helemaal niet. Alleen zit het nog erg in mijn hoofd zo. Net als dat ik het soms nog per ongeluk over Koninginnedag heb ipv koningsdag. 

Dus ik kan me best voorstellen dat dit er bij je collega uitfloepte. Hoe zij vervolgens reageerde zou ik dan weer niet zeggen.

Ik zeg ook nog wel eens zwarte piet. Niet omdat ik een statement wil maken of vind dat zwarte piet er nog moet zijn, maar omdat ik dat zolang gezegd heb. Ik probeer erg om er op te letten, maar soms gaat het even mis. Laatst zei ik dat ik zin had in negerzoenen. Pas uren later besefte ik dat ik dat niet goed gezegd had. Het zit nog in mijn systeem denk ik.

aan het ov in A'dam, ''er zijn een aantal bruggen die rand van het centrum verbinden met de buitenwijken'' en nu is een van deze bruggen per direct gesloten... en laat dat net de brug zijn die op mijn route ligt.
vervolgens gebeurde er een ongeluk met een andere tram die deels dezelfde route heeft ... ik heb er 3 uur overgedaan om thuis te komen  

ook erger ik mij een beetje aan ''het nieuwe'' protocool '' van het ziekenhuis.... eerst volgende afspraak ga ik er echt even wat van zeggen. 

zwarte piet: je kan ook pieterbaas zeggen😉 zei mijn oma altijd 

Wasgij schreef op 01-11-2025 om 13:03:

Ik erger me eraan dat ik de slogan van de Aldi reclames niet kan verstaan.
Heel stom van mezelf, want ik kom nooit bij de Aldi.

Fans van voordeel. Ik verstond het ook nooit, tot gisteren ineens. 

Loulou39 schreef op 04-11-2025 om 19:23:

[..]

Wat lief!! Ik hoop dat het voldoende is, gisteren kon ik bijna niets binnenhouden, een paar slokjes, en vandaag gaat dat beter. Ik heb geen ORS in huis want ik wil eigenlijk niemand lastig vallen. Vrienden wonen niet in de buurt, dus dat is jammer.

Waarom ik de huisarts nog niet heb gebeld weet ik niet zo goed, ik moet daar heel erg over nadenken. Misschien omdat ik een beetje bang ben dat er iets anders is, ofzo. Ook waren de laatste bezoeken aan de huisarts vervelend. En omdat het vandaag wat beter gaat, dus ik hoop dat dat in een opwaartse lijn gaat.

Ik heb al gelezen dat je een tip kreeg om zelf ORS te maken. Mocht je in de toekomst weer zoiets nodig hebben, de meeste apotheken bezorgen medicijnen. Nu is dat meestal op recept zijn, maar als je zo ziek bent als jij komen ze die wel brengen. Je krijgt dan een tikkie voor die ors of paracetamol zetpillen, die hier door iemand werden geadviseerd. 

Wat jammer dat de laatste huisartsen bezoeken vervelend waren, misschien kan je overstappen naar een andere praktijk in de buurt? Ik hoop dat je vannacht goed kunt slapen en het morgen een stuk beter met je gaat. 🍀

Als je het grootste deel van je leven zwarte piet hebt gebruikt, als benaming voor de hulp van de Sint dan is dat niet zo vreemd. Het komt hooguit een paar weken per jaar voor dat je het over het Sinterklaasfeest hebt, als je het (nog) viert.... dus dan raak je die gewoonte niet zo makkelijk kwijt.

Ies

Ies

05-11-2025 om 01:29

Loulou39 schreef op 04-11-2025 om 19:23:

[..]

Wat lief!! Ik hoop dat het voldoende is, gisteren kon ik bijna niets binnenhouden, een paar slokjes, en vandaag gaat dat beter. Ik heb geen ORS in huis want ik wil eigenlijk niemand lastig vallen. Vrienden wonen niet in de buurt, dus dat is jammer.

Waarom ik de huisarts nog niet heb gebeld weet ik niet zo goed, ik moet daar heel erg over nadenken. Misschien omdat ik een beetje bang ben dat er iets anders is, ofzo. Ook waren de laatste bezoeken aan de huisarts vervelend. En omdat het vandaag wat beter gaat, dus ik hoop dat dat in een opwaartse lijn gaat.

Ach Loulou, beterschap hoor! 
Hoop dat je inmiddels toch de huisarts gebeld hebt. Al is het maar om idd ors via je apotheek te krijgen. Volgens thuisarts.nl zou je het niet zelf moeten maken. 
En val alsjeblieft wél andere mensen hiermee lastig! Jij zou toch ook liever een buur oid even helpen als je dit wist? 
Heb echt met je te doen, weet hoe beroerd dit kan zijn en dan had ik altijd hulp in huis. 

Yumi schreef op 04-11-2025 om 22:38:

[..]

Ik heb al gelezen dat je een tip kreeg om zelf ORS te maken. Mocht je in de toekomst weer zoiets nodig hebben, de meeste apotheken bezorgen medicijnen. Nu is dat meestal op recept zijn, maar als je zo ziek bent als jij komen ze die wel brengen. Je krijgt dan een tikkie voor die ors of paracetamol zetpillen, die hier door iemand werden geadviseerd.

Ehm, zo werkt lang niet elke apotheek. Bij ons zou dit bijvoorbeeld niet gratis bezorgd worden. Alleen medicatie op recept en waarbij er echt geen enkele andere mogelijkheid is dat iemand het af komt halen. Handverkoop zonder medicatie op recept erbij wordt niet gratis bezorgd, dan komen er bezorgkosten bij van €5,95. En een tikkie sturen we al helemaal niet. Gaat op rekening. 
En als je niet in het postcodegebied woont, bezorgen we er niet. Buitengebied zit bijvoorbeeld niet in de route.

Dubbel

Hoe gaat het nu, Loulou?

Loulou39 schreef op 04-11-2025 om 19:28:

[..]

O wat goed, ik heb het meteen opgezocht en het is nog heel simpel ook! Bedankt voor de tip!

mocht je nogeens iets nodig hebben en niemand lastig willen vallen kijk dan of iemand hier wat bij je kan afgeven. hier zit heel NL/BE qua regio's en altijd wel iemand die dat geen enkel probleem vindt!

BlairW schreef op 05-11-2025 om 07:23:

[..]

Ehm, zo werkt lang niet elke apotheek. Bij ons zou dit bijvoorbeeld niet gratis bezorgd worden. Alleen medicatie op recept en waarbij er echt geen enkele andere mogelijkheid is dat iemand het af komt halen. Handverkoop zonder medicatie op recept erbij wordt niet gratis bezorgd, dan komen er bezorgkosten bij van €5,95. En een tikkie sturen we al helemaal niet. Gaat op rekening.
En als je niet in het postcodegebied woont, bezorgen we er niet. Buitengebied zit bijvoorbeeld niet in de route.

Wist niet dat het niet overal kon, de apotheken hier bezorgen 2 keer per dag. De eerste keer dat ik een tikkie kreeg was ik stomverbaasd, heb toen contact opgenomen om te vragen of het wel klopte. 

Yumi schreef op 05-11-2025 om 09:45:

[..]

Wist niet dat het niet overal kon, de apotheken hier bezorgen 2 keer per dag. De eerste keer dat ik een tikkie kreeg was ik stomverbaasd, heb toen contact opgenomen om te vragen of het wel klopte.

Hier vragen ze zelfs of je echt niet een buur oid kan inschakelen om ze op te halen… pas als dat allemaal echt niet kan komt een koerier het brengen. 

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.