Huiskamer
Loulou39
04-11-2025 om 10:07
Lief dat jullie het vragen 💕.
Ik heb wel geslapen, maar was elk uur wakker. Blijkbaar heeft dat wel geholpen, want ik voel me echt wat beter dan gisteren. De pijn is ietsje minder en ik kan wat langer staan zonder dat ik bang ben flauw te vallen. Zo fijn!
Ik heb nog niets gegeten of gedronken, ik durf het eigenlijk niet zo goed, dus ik weet niet hoe dat gaat.
lientje69
04-11-2025 om 10:15
Loulou39 schreef op 04-11-2025 om 10:07:
[..]
Lief dat jullie het vragen 💕.
Ik heb wel geslapen, maar was elk uur wakker. Blijkbaar heeft dat wel geholpen, want ik voel me echt wat beter dan gisteren. De pijn is ietsje minder en ik kan wat langer staan zonder dat ik bang ben flauw te vallen. Zo fijn!
Ik heb nog niets gegeten of gedronken, ik durf het eigenlijk niet zo goed, dus ik weet niet hoe dat gaat.
Gelukkig Loulou. Misschien een droog crackertje met wat water eerst proberen? En eventueel in de middag wat verdunde bouillon ?
Loulou39
04-11-2025 om 10:21
lientje69 schreef op 04-11-2025 om 10:15:
[..]
Gelukkig Loulou. Misschien een droog crackertje met wat water eerst proberen? En eventueel in de middag wat verdunde bouillon ?
Ja, dat is wel een goed idee. Dan begin ik met wat water en na een uurtje een droge cracker. Maar ik zie er echt tegenop, ik hoop dat het binnenblijft.
Broadway
04-11-2025 om 10:37
Herfstappeltaart schreef op 04-11-2025 om 08:58:
[..]
Misschien wel de grootste van het land klopt als een bus. Jetten zegt niet dat Heel Nederland op D66 heeft gestemd.
ok je hebt gelijk. het is helemaal geen kinderachtig gedoe van alle kanten om de winst te bagatelliseren.
lientje69
04-11-2025 om 11:09
Loulou39 schreef op 04-11-2025 om 10:21:
[..]
Ja, dat is wel een goed idee. Dan begin ik met wat water en na een uurtje een droge cracker. Maar ik zie er echt tegenop, ik hoop dat het binnenblijft.
Snap ik. Dat is altijd vervelend als je zo misselijk bent geweest. Ga voor je duimen dat je nu een beetje gaat opknappen.
lientje69
04-11-2025 om 11:12
Broadway schreef op 04-11-2025 om 10:37:
[..]
ok je hebt gelijk. het is helemaal geen kinderachtig gedoe van alle kanten om de winst te bagatelliseren.
Het is wel kinderachtig. Maar ik vind sowieso de hele politiek kinderachtig geworden. Ze zijn meer aan het blaten en ruzie maken dan het land te regeren. Of het nou links/ rechts/ midden is. Ik heb daarom blanco gestemd. Kwam er niet uit waarop te stemmen , maar wou wel stemmen als een soort protest om te laten zien dat ik vind dat ze niet goed bezig zijn. En dan bedoel ik allemaal. Debatten gingen minder over inhoud omdat ze continu aan het jij- bekken waren.
Yumi
04-11-2025 om 14:03
Loulou39 schreef op 04-11-2025 om 10:21:
[..]
Is de koorts al gezakt? Als jij ook geen water binnen kunt houden, dan moet je echt de huisarts bellen, 'n dag oké maar dan moet het wel ophouden. Bel gewoon even met de praktijk, de assistentes kunnen goed inschatten of je het nog mag afwachten. Doen hoor, liever 'n keer teveel bellen dan dat je straks bent uitgedroogd.
Broadway
04-11-2025 om 14:07
lientje69 schreef op 04-11-2025 om 11:12:
[..]
Het is wel kinderachtig. Maar ik vind sowieso de hele politiek kinderachtig geworden. Ze zijn meer aan het blaten en ruzie maken dan het land te regeren. Of het nou links/ rechts/ midden is. Ik heb daarom blanco gestemd. Kwam er niet uit waarop te stemmen , maar wou wel stemmen als een soort protest om te laten zien dat ik vind dat ze niet goed bezig zijn. En dan bedoel ik allemaal. Debatten gingen minder over inhoud omdat ze continu aan het jij- bekken waren.
eens hoor. ik stem dan wel niet blanco maar heb totaal niet de illusie dat het ook maar 2 minuten écht over inhoud gegaan is. alles is bezig elkaar af te troeven en niemand is zonder boter op zijn hoofd in de politiek
Herfstappeltaart
04-11-2025 om 14:22
Yumi schreef op 04-11-2025 om 14:03:
[..]
Is de koorts al gezakt? Als jij ook geen water binnen kunt houden, dan moet je echt de huisarts bellen, 'n dag oké maar dan moet het wel ophouden. Bel gewoon even met de praktijk, de assistentes kunnen goed inschatten of je het nog mag afwachten. Doen hoor, liever 'n keer teveel bellen dan dat je straks bent uitgedroogd.
@Loulou: eens met wat Yumi schrijft. Pas goed op jezelf en wacht niet te lang met de HA bellen.
kerst
04-11-2025 om 16:54
Hoe gaat het nu met jou , Loulou?
Nu nog maar een dikke week , en nu alweer genoeg van die lange donkere avonden!
Loulou39
04-11-2025 om 17:54
Dank voor de lieve reacties en advies 🌸
Ik voel me gelukkig wat beter dan gisteren, ik kan ook een beetje water en thee binnen houden gelukkig, al heb ik wel lichte uitdrogingsverschijnselen, en ik kan ook weer rondlopen zonder het gevoel te hebben flauw te vallen.
Misschien moet ik sowieso de huisarts even bellen, want ik vertrouw het niet helemaal (de oorzaak).
Yumi
04-11-2025 om 18:07
Loulou39 schreef op 04-11-2025 om 17:54:
Dank voor de lieve reacties en advies 🌸
Ik voel me gelukkig wat beter dan gisteren, ik kan ook een beetje water en thee binnen houden gelukkig, al heb ik wel lichte uitdrogingsverschijnselen, en ik kan ook weer rondlopen zonder het gevoel te hebben flauw te vallen.
Misschien moet ik sowieso de huisarts even bellen, want ik vertrouw het niet helemaal (de oorzaak).
Fijn om je weer te lezen, begon me al zorgen te maken. Je hebt lichte uitdrogingsverschijnselen en je kunt een klein beetje water, thee binnenhouden, denk je dat dit voldoende is om verder uitdrogen te voorkomen? Heb je al ORS in huis? Is er een reden waarom je de huisarts nog niet hebt gebeld, zeker nu je het zelf (ook) niet vertrouwd? Goed voor jezelf zorgen Loulou!
Naminokurashi
04-11-2025 om 18:36
Ik werd vanochtend wakker met dikke enkels en voeten( vocht vasthouden), heb de hele dag mijn benen hoog liggen, maar nog zijn ze dik. Aankomende nacht ook maar hoog leggen.
Loulou39
04-11-2025 om 19:23
Yumi schreef op 04-11-2025 om 18:07:
[..]
Fijn om je weer te lezen, begon me al zorgen te maken. Je hebt lichte uitdrogingsverschijnselen en je kunt een klein beetje water, thee binnenhouden, denk je dat dit voldoende is om verder uitdrogen te voorkomen? Heb je al ORS in huis? Is er een reden waarom je de huisarts nog niet hebt gebeld, zeker nu je het zelf (ook) niet vertrouwd? Goed voor jezelf zorgen Loulou!
Wat lief!! Ik hoop dat het voldoende is, gisteren kon ik bijna niets binnenhouden, een paar slokjes, en vandaag gaat dat beter. Ik heb geen ORS in huis want ik wil eigenlijk niemand lastig vallen. Vrienden wonen niet in de buurt, dus dat is jammer.
Waarom ik de huisarts nog niet heb gebeld weet ik niet zo goed, ik moet daar heel erg over nadenken. Misschien omdat ik een beetje bang ben dat er iets anders is, ofzo. Ook waren de laatste bezoeken aan de huisarts vervelend. En omdat het vandaag wat beter gaat, dus ik hoop dat dat in een opwaartse lijn gaat.
Naminokurashi
04-11-2025 om 19:26
Je kan ORS ook zelf maken. Weet even niet meer wat je nodig hebt, maar is vast wel te Googelen