Huiskamer
lientje69
02-11-2025 om 13:42
amarna schreef op 02-11-2025 om 13:39:
[..]
De GGD vond dat de RIVM voor een oplossing moet zorgen. Alsof mijn moeder de enige in een verzorgingshuis is die een COVIDprik nodig heeft.... Huisartsen geven geen COVIDprikken. Wel griep en pneumokokken. Die heeft moeder inmiddels wel gekregen van de verpleging in het zorgcentrum. Ik heb de betrffende entstoffen zelf opgehaald bij haar huisarts. Voor COVID kan dat niet.
Oh dit lees ik nu. Mag je hem dan ook niet bij de ggd ophalen? Vorig jaar toen ik hem gegeven heb aan een bewoner in de revalidatie was hij wel door familielid opgehaald , bij mijn weten bij de huisarts toen toch.
Neweve
02-11-2025 om 16:10
amarna schreef op 02-11-2025 om 13:39:
[..]
De GGD vond dat de RIVM voor een oplossing moet zorgen. Alsof mijn moeder de enige in een verzorgingshuis is die een COVIDprik nodig heeft.... Huisartsen geven geen COVIDprikken. Wel griep en pneumokokken. Die heeft moeder inmiddels wel gekregen van de verpleging in het zorgcentrum. Ik heb de betrffende entstoffen zelf opgehaald bij haar huisarts. Voor COVID kan dat niet.
Ik vermoed zoiets als bestellen bij apotheek (op recept huisarts of verpleeghuis arts) en dan op dezelfde manier laten geven als die andere.
Wel heel raar dat de ggd of het rivm dat niet weet.
amarna
02-11-2025 om 16:13
lientje69 schreef op 02-11-2025 om 13:40:
[..]
Je kunt hem wellicht ophalen bij de ggd of huisarts en hem dan door de zorg laten prikken. Heb in een revalidatiecentrum voor ouderen gewerkt en daar deden we dat dan zo.
Nee. Kan beide niet, heb ik de GGDvoorgesteld. Ik wacht nu op een reactie van het zorgcentrum waar iedereen (die dat wil) geprikt moet worden.
Netherfield
02-11-2025 om 16:14
Wat is dat toch met mannen. Dan hebben ze op zondagochtend gesport (2 uur op de mountainbike in mijn man’s geval) en dan doen ze de rest van de dag niks meer. “Want ik heb gefietst.” Hele middag sport kijken en tussendoor in slaap vallen. Ik hoor dit van meer mannen, nooit van vrouwen. Zijn die van jullie ook zo, of kennen jullie een vrouw die dit doet?
BlairW
02-11-2025 om 16:14
Neweve schreef op 02-11-2025 om 16:10:
[..]
Ik vermoed zoiets als bestellen bij apotheek (op recept huisarts of verpleeghuis arts) en dan op dezelfde manier laten geven als die andere.
Wel heel raar dat de ggd of het rivm dat niet weet.
COVID vaccinatie gaat niet via de apotheek.
BlairW
02-11-2025 om 16:15
Netherfield schreef op 02-11-2025 om 16:14:
Wat is dat toch met mannen. Dan hebben ze op zondagochtend gesport (2 uur op de mountainbike in mijn man’s geval) en dan doen ze de rest van de dag niks meer. “Want ik heb gefietst.” Hele middag sport kijken en tussendoor in slaap vallen. Ik hoor dit van meer mannen, nooit van vrouwen. Zijn die van jullie ook zo, of kennen jullie een vrouw die dit doet?
Ik doe dat ook hoor. Als ik naar de sportschool ben geweest, ga ik ook lekker chillen. Ik heb 2 vrije dagen per week doordeweeks. Ik doe wat was, stofzuig een keer en kijk verder heel veel Netflix enz. Wat zou ik verder dan de hele tijd moeten doen?
Koettie
02-11-2025 om 16:16
Update na de dierenarts. Echo gehad en vocht aangeprikt. Sceptische buikontsteking. Voor de oorzaak zou ze onder het mes moeten met alle kans dat ze het niet zou halen. Poes net rustig ingeslapen, fijne dierenarts die veel ruimte gaf ondanks de drukte. Ze ligt nu in de achtertuin onder een mooie plant. Heel verdrietig maar fijn dat ze geen pijn meer heeft.
Loulou39
02-11-2025 om 16:21
Koettie schreef op 02-11-2025 om 16:16:
Update na de dierenarts. Echo gehad en vocht aangeprikt. Sceptische buikontsteking. Voor de oorzaak zou ze onder het mes moeten met alle kans dat ze het niet zou halen. Poes net rustig ingeslapen, fijne dierenarts die veel ruimte gaf ondanks de drukte. Ze ligt nu in de achtertuin onder een mooie plant. Heel verdrietig maar fijn dat ze geen pijn meer heeft.
❤️
Mooi geschreven! (al heb ik nu wel tranen in m’n ogen).
Dikke knuffel!
Naminokurashi
02-11-2025 om 16:36
Mag dat dan niet? Laat jou man gewoon.
Cle0
02-11-2025 om 16:39
Ik skip het 'gesport' gedeelte en doe dan niks meer de hele dag behalve sport of tv kijken en ja vandaag zelfs ook tussendoor in slaap gevallen.