Huiskamer
Milala
02-11-2025 om 10:42
In Limburg is de PVV in elke gemeente het grootste. De manier waarop nu zo her en der over Limburgers gepraat wordt is in mijn ogen net zo schandalig als hoe anderen zich tegen vluchtelingen keren. De pot verwijt de ketel. En bovendien: De meeste Limburgers hebben NIET op de PVV gestemd, net zoals in de rest van Nederland.
Grindelwald
02-11-2025 om 10:55
Aan mezelf, ik moet straks weg en zit alweer in de wachtstand. Zo irritant vind ik dit. En het is ook nog iets wat mij een beetje opgedrongen is.
Maar misschien is het wel heel leuk.
Poezie
02-11-2025 om 10:57
amarna schreef op 02-11-2025 om 10:34:
[..]
De huisarts heeft mij verwezen naar GGD en RIVM, maar die weten het zelf niet. Mijn moeder is niet de enige in dat centrum. Als het bij alle patienten zo moeilijk gaat....
Nou ben ik wel benieuwd naar de vraag die je gesteld hebt.
Koettie
02-11-2025 om 11:12
Zit bij de eerste hulp dierenarts, zus belde me uit bed. Die heeft sinds de scheiding mn katten. M'n oudje gaat helemaal slecht en het duurt allemaal lang hier.. Hopelijk goed nieuws straks maar vind het er slecht uitzien.
Loulou39
02-11-2025 om 11:54
Koettie schreef op 02-11-2025 om 11:12:
Zit bij de eerste hulp dierenarts, zus belde me uit bed. Die heeft sinds de scheiding mn katten. M'n oudje gaat helemaal slecht en het duurt allemaal lang hier.. Hopelijk goed nieuws straks maar vind het er slecht uitzien.
Oh nee, getver!
Sterkte en succes voor je katje, hopelijk valt het mee!!! 🤞🏼
amarna
02-11-2025 om 12:46
Poezie schreef op 02-11-2025 om 10:57:
[..]
Nou ben ik wel benieuwd naar de vraag die je gesteld hebt.
Mijn moeder is bedlegerig en werd voorgaande jaren thuis gevaccineerd. Ik wil weten of ze i.p.v. thuis in het revalidatiecentrum gevaccineerd kan worden. De RIVM zei dat ik daar een afspraak bij de plaatselijke GGD voor moet maken. Maar de plaatselijke GGD komt niet naar verzorgingshuizen en verwijst me terug naar de RIVM.
Poezie
02-11-2025 om 12:52
amarna schreef op 02-11-2025 om 12:46:
[..]
Mijn moeder is bedlegerig en werd voorgaande jaren thuis gevaccineerd. Ik wil weten of ze i.p.v. thuis in het revalidatiecentrum gevaccineerd kan worden. De RIVM zei dat ik daar een afspraak bij de plaatselijke GGD voor moet maken. Maar de plaatselijke GGD komt niet naar verzorgingshuizen en verwijst me terug naar de RIVM.
Raar zeg, RIVM vaccineert volgens mij niet zelf. Dat doet de GGD of de huisarts.
oudmaarnognietkoud
02-11-2025 om 13:00
Citroengraag schreef op 02-11-2025 om 10:25:
[..]
Dagmar. Goede naam voor een eendagsvlieg.
Dagmar it is
Koettie
02-11-2025 om 13:02
Loulou39 schreef op 02-11-2025 om 11:54:
[..]
Oh nee, getver!
Sterkte en succes voor je katje, hopelijk valt het mee!!! 🤞🏼
Ze is in shock en gaat slecht. Gaan nog een echo doen maar dat is vooral voor de show en zodat mn zusje zich straks gesterkt voelt in de keuze. Ze vermoeden nu een gaatje in de darm, mogelijk door een tumor en dan zou het een operatie worden. Hele operatie en revalidatie vind in het niet waard, ze is niet jong meer (bijna 15)en ondanks pijnstilling nog steeds pijn. Ongeacht wat kan ze niet mee naar huis want te zwak. Nu voor zusje haar gemoedstoestand een echo maar als ze niets zien weten we niets en als ze wel wat zien (qua darm) sta ik er iig niet achter om er iets aan te doen. Arme poes, heb haar ooit gevonden toen ze vier weken was. 
Loulou39
02-11-2025 om 13:28
Koettie schreef op 02-11-2025 om 13:02:
[..]
Ze is in shock en gaat slecht. Gaan nog een echo doen maar dat is vooral voor de show en zodat mn zusje zich straks gesterkt voelt in de keuze. Ze vermoeden nu een gaatje in de darm, mogelijk door een tumor en dan zou het een operatie worden. Hele operatie en revalidatie vind in het niet waard, ze is niet jong meer (bijna 15)en ondanks pijnstilling nog steeds pijn. Ongeacht wat kan ze niet mee naar huis want te zwak. Nu voor zusje haar gemoedstoestand een echo maar als ze niets zien weten we niets en als ze wel wat zien (qua darm) sta ik er iig niet achter om er iets aan te doen. Arme poes, heb haar ooit gevonden toen ze vier weken was.
O wat erg!
En al zo lang bij je…
Nogmaals heel veel sterkte! 💕
amarna
02-11-2025 om 13:39
Poezie schreef op 02-11-2025 om 12:52:
[..]
Raar zeg, RIVM vaccineert volgens mij niet zelf. Dat doet de GGD of de huisarts.
De GGD vond dat de RIVM voor een oplossing moet zorgen. Alsof mijn moeder de enige in een verzorgingshuis is die een COVIDprik nodig heeft.... Huisartsen geven geen COVIDprikken. Wel griep en pneumokokken. Die heeft moeder inmiddels wel gekregen van de verpleging in het zorgcentrum. Ik heb de betrffende entstoffen zelf opgehaald bij haar huisarts. Voor COVID kan dat niet.
lientje69
02-11-2025 om 13:40
amarna schreef op 02-11-2025 om 12:46:
[..]
Je kunt hem wellicht ophalen bij de ggd of huisarts en hem dan door de zorg laten prikken. Heb in een revalidatiecentrum voor ouderen gewerkt en daar deden we dat dan zo.
sterkte ermee, wat het ook wordt.