Huiskamer
Rockstar
29-10-2025 om 13:29
Loulou39 schreef op 29-10-2025 om 11:27:
[..]
Ik plak daar van die ronde vilten dingetjes die eigenlijk voor stoelpoten e.d. zijn zodat die niet over de vloer krassen (weet niet hoe dat heet, maar het helpt wel).
Hier Idem, werkt als een tiet!
Rozi
29-10-2025 om 14:52
Zouden jullie het goed vinden als je vader jarig is (een jubileumjaar), en er wordt een cadeau bedacht door je broer samen met schoonzonen en dan samen met je vader te gaan. Het is iets typisch mannelijks. Ivm herkenbaarheid wil ik er niet teveel op ingaan wat. De vrouwen blijven thuis, zorgen voor de kinderen, maar om dan nog wat erbij te geven (namens iedereen, het hoeft niet per se duur te worden) wordt keihard afgeketst.
Ik erger me er momenteel erg aan, maar misschien ben ik de zeur in deze. Graag niet quoten, wil het weghalen.
Herfstappeltaart
29-10-2025 om 14:54
Bijvoorbeeld vader krijgt kaartjes voor een voetbalwedstrijd waar hij dan met zoon en schoonzoons van zoon naartoe mag? En de vrouwen moeten thuis blijven?
Sowieso lijkt me een gezamenlijk cadeau iets waar je het allemaal over eens moet zijn.
Rozi
29-10-2025 om 15:09
Ja, een beetje in die categorie moet je inderdaad denken. Omdat ik weet dat m’n vader het wel leuk zou vinden dat cadeau heb ik als een soort “tegeneis” dan aangegeven om dan met z’n allen nog wat te geven of bij elkaar te komen met de kinderen omdat ik het anders gevoelsmatig erg vreemd vind. Maar alles wordt afgeketst. (Niet door eigen vriend hoor overigens).
Heb ook nog voorgesteld dat ze dan op een ander moment naar een voetbalwedstrijd te gaan en we nu als cadeau wat gezamenlijks geven.
Ginevra
29-10-2025 om 15:11
Herfstappeltaart schreef op 29-10-2025 om 14:54:
Bijvoorbeeld vader krijgt kaartjes voor een voetbalwedstrijd waar hij dan met zoon en schoonzoons van zoon naartoe mag? En de vrouwen moeten thuis blijven?
Sowieso lijkt me een gezamenlijk cadeau iets waar je het allemaal over eens moet zijn.
Mwah. Als de vrouwen niks aan voetbal vinden, maar vader wil dolgraag eens naar die club toe met zonen en schoonzonen? Dan vind ik het niet zo'n gek cadeau. Het cadeau is voor vader, dan mag het iets zijn wat hij leuk vindt. Als hij nou dolgraag eens naar het voetbal wil vind ik het een beetje raar als het per se een museum moet worden omdat de vrouwen dat ook leuk vinden.
De vrouwen "moeten" thuisblijven is dan wel een gekke uitdrukking. Je moet het wel gezamenlijk eens zijn over hoe een en ander vorm krijgt. Als de vrouwen niet mee zouden mogen als ze het zouden willen, dan klinkt me dat niet heel gezellig in de oren.
Herfstappeltaart
29-10-2025 om 15:12
Ginevra schreef op 29-10-2025 om 15:11:
[..]
Mwah. Als de vrouwen niks aan voetbal vinden, maar vader wil dolgraag eens naar die club toe met zonen en schoonzonen? Dan vind ik het niet zo'n gek cadeau. Het cadeau is voor vader, dan mag het iets zijn wat hij leuk vindt. Als hij nou dolgraag eens naar het voetbal wil vind ik het een beetje raar als het per se een museum moet worden omdat de vrouwen dat ook leuk vinden.
De vrouwen "moeten" thuisblijven is dan wel een gekke uitdrukking. Je moet het wel gezamenlijk eens zijn over hoe een en ander vorm krijgt. Als de vrouwen niet mee zouden mogen als ze het zouden willen, dan klinkt me dat niet heel gezellig in de oren.
Dat bedoel ik. Je moet het er allemaal over eens zijn.
Anna76
29-10-2025 om 15:14
En wat is jouw bijdrage aan het cadeau dan? Moet je meebetalen aan kaartjes voor een wedstrijd waar je niet mee naar toe mag? Ik vind het sowieso een beetje raar, de mannen op pad, de vrouwen moeten voor de kinderen zorgen. Lekker jaren 50. Maar je vriend heeft een leuk uitje terwijl het jouw vader is. Ik vind het een hele gekke constructie zo.
Ginevra
29-10-2025 om 15:14
Rozi schreef op 29-10-2025 om 15:09:
Ja, een beetje in die categorie moet je inderdaad denken. Omdat ik weet dat m’n vader het wel leuk zou vinden dat cadeau heb ik als een soort “tegeneis” dan aangegeven om dan met z’n allen nog wat te geven of bij elkaar te komen met de kinderen omdat ik het anders gevoelsmatig erg vreemd vind. Maar alles wordt afgeketst. (Niet door eigen vriend hoor overigens).
Heb ook nog voorgesteld dat ze dan op een ander moment naar een voetbalwedstrijd te gaan en we nu als cadeau wat gezamenlijks geven.
Tja, ik snap wel dat je die (bij wijze van spreken) voetbalwedstrijd niet heel leuk vindt, want jou zegt het niks.
Maar jij vindt het gevoelsmatig vreemd en jij wil iets gezamenlijks doen en jij wil die voetbalwedstrijd naar een ander moment verplaatsen. Dat klinkt wel een beetje alsof jouw visie op dit gebeuren centraal staat, niet de wens van de jarige.
Herfstappeltaart
29-10-2025 om 15:18
Ginevra schreef op 29-10-2025 om 15:14:
[..]
Tja, ik snap wel dat je die (bij wijze van spreken) voetbalwedstrijd niet heel leuk vindt, want jou zegt het niks.
Maar jij vindt het gevoelsmatig vreemd en jij wil iets gezamenlijks doen en jij wil die voetbalwedstrijd naar een ander moment verplaatsen. Dat klinkt wel een beetje alsof jouw visie op dit gebeuren centraal staat, niet de wens van de jarige.
Ik denk dat TO het gevoel heeft dat de vrouwen de verjaardag op deze manier niet 'mee vieren' . Klopt dat TO?
Bailey26
29-10-2025 om 15:20
Ginevra schreef op 29-10-2025 om 15:11:
[..]
En is het dan de bedoeling dat je alleen bijdraagt aan het kaartje voor vader of ook aan de kaartjes van de rest?
Ik zou het namelijk prima vinden om bij te dragen aan het voetbalkaartje voor vader. Maar niet die van broer en zwager en weet ik veel nog meer. Ik wil dus best meebetalen aan iets waar ik niet heen ga. Maar wel alleen voor de jarige. Ga ik mee ergens heen dan komen die kosten daar nog bij.
Rozi
29-10-2025 om 15:54
Herfstappeltaart schreef op 29-10-2025 om 15:18:
[..]
Ik denk dat TO het gevoel heeft dat de vrouwen de verjaardag op deze manier niet 'mee vieren' . Klopt dat TO?
Dat klopt. Nu is het ook zo dat m’n vader wel leuk vindt, maar om nou te zeggen dat hij echt enorme fan is van een bepaalde club, nee dat niet. De mannen echter wel, heb de indruk dat het meer voor hen is. Qua kosten loopt het best op, vervoer, maar omdat ze dus ook daarna naar café willen gaan kunnen ze niet terugrijden en willen ze graag overnachten. (Het is ook wel een eindje rijden, ongeveer 2 uur).Ik vind de kosten een beetje onnodig, aangezien wij thuis ook de nodige kosten nog hebben en m’n zus ook.
Dat de vrouwen thuis moeten blijven zo bedoel ik het niet letterlijk, maar omdat wij beiden kleine kinderen hebben(die dus ook vroeg naar bed gaan) wordt het veel geregel en gedoe.
Rozi
29-10-2025 om 15:57
Bailey26 schreef op 29-10-2025 om 15:20:
[..]
En is het dan de bedoeling dat je alleen bijdraagt aan het kaartje voor vader of ook aan de kaartjes van de rest?
Ik zou het namelijk prima vinden om bij te dragen aan het voetbalkaartje voor vader. Maar niet die van broer en zwager en weet ik veel nog meer. Ik wil dus best meebetalen aan iets waar ik niet heen ga. Maar wel alleen voor de jarige. Ga ik mee ergens heen dan komen die kosten daar nog bij.
Dan zouden alle kosten van m’n vader dus door iedereen gedeeld worden. Maar dat is dus niet alleen het kaartje, denk ook aan vervoer,hotel, eten etc. Vriend betaalt zijn deel zelf, maar omdat wij momenteel best hoge kosten hebben thuis vind ik het alles bij elkaar te duur en onnodig op dit moment.
Vriend is het daar ook wel mee eens, denkt ook mee om het betaalbaarder te houden. Bijv niet drinken, niet overnachten etc maar de rest wil het wel en wordt daarom een beetje gezien als spelbreker
Bailey26
29-10-2025 om 16:07
Rozi schreef op 29-10-2025 om 15:57:
[..]
Dan zouden alle kosten van m’n vader dus door iedereen gedeeld worden. Maar dat is dus niet alleen het kaartje, denk ook aan vervoer,hotel, eten etc. Vriend betaalt zijn deel zelf, maar omdat wij momenteel best hoge kosten hebben thuis vind ik het alles bij elkaar te duur en onnodig op dit moment.
Vriend is het daar ook wel mee eens, denkt ook mee om het betaalbaarder te houden. Bijv niet drinken, niet overnachten etc maar de rest wil het wel en wordt daarom een beetje gezien als spelbreker
Met jouw uitleg klinkt het inderdaad als een duur cadeau. Eentje waarvan jullie nu eigenlijk de kosten niet kunnen dragen.
Ik weet niet hoe jouw relatie met jouw broer is maar kan je dat gewoon aangeven? Dat het te duur wordt door bijkomende kosten. Dan kan broer kiezen om het alsnog cadeau te geven maar dan alle kosten op zich te nemen en jouw partner blijft thuis. En jullie kunnen dan een ander cadeau aan vader geven. Of broer kan er voor kiezen om samen met jou iets anders te bedenken (en binnen ieders budget past).
Tuinfluiter
29-10-2025 om 16:12
Dat het cadeau een mannen uitjes is zou ik prima vinden maar ik zou wel de verjaardag van mijn vader willen vieren. Dus bij hem langs op of rond zijn verjaardag en dan namens iedereen het cadeau geven. Als het voor jullie te duur is niet meer betalen dan verantwoord is. Desnoods blijft je man ook maar thuis. Hebben jullie deze kosten niet en geef je aan hoeveel je bij wil dragen aan cadeau voor vader.
Rozi
29-10-2025 om 16:26
Tuinfluiter schreef op 29-10-2025 om 16:12:
Dat het cadeau een mannen uitjes is zou ik prima vinden maar ik zou wel de verjaardag van mijn vader willen vieren. Dus bij hem langs op of rond zijn verjaardag en dan namens iedereen het cadeau geven. Als het voor jullie te duur is niet meer betalen dan verantwoord is. Desnoods blijft je man ook maar thuis. Hebben jullie deze kosten niet en geef je aan hoeveel je bij wil dragen aan cadeau voor vader.
Ja, ik heb ook gezegd, prima als jullie gaan, maar dan wil ik daarnaast nog wel vieren.
Vriend vind elke oplossing prima. Maar zwager wil het niet nog een keer apart vieren omdat hij dan nog een keer extra moet komen. Mijn ouders doen zoveel voor hem, het lijkt mij een kleine moeite. Soms zie ik mijn schoonfamilie ook veel in korte tijd, heb ik ook niet altijd zin in maar ga ik wel uit fatsoen.