Huiskamer
Neweve
27-10-2025 om 13:32
Yumi schreef op 27-10-2025 om 12:55:
[..]
Geen discussies, dus ik heb het voor het zeggen, zou je denken. Hier geen klein raampje alleen een rooster, en het grote raam en dat is geen optie. Er is ook geen mogelijkheid om het raam vast te zetten, dus ik slaap nog onder mijn zomerdekbed.
Wij hebben sinds de nieuwe kozijnen een ventilatiestand op het raam, dus tussen kiep-stand en dicht in. Ideaal als er wind is.
Op de slaapkamer staat 1 raam eigenlijk standaard op de ventilatiestand, en inde zomer ('s nachts verder open).
Loulou39
27-10-2025 om 14:50
Neweve schreef op 27-10-2025 om 13:32:
[..]
Wij hebben sinds de nieuwe kozijnen een ventilatiestand op het raam, dus tussen kiep-stand en dicht in. Ideaal als er wind is.
Op de slaapkamer staat 1 raam eigenlijk standaard op de ventilatiestand, en inde zomer ('s nachts verder open).
Het grote raam staat hier altijd op kiepstand, behalve bij storm.
Ik heb ook een ventilatierooster in het raam, maar er zit iets aan de buitenkant en dat maakt lawaai als de wind er op staat. Omdat ik daar niet bij kan, moest het rooster ook dicht met die storm, en dan slaap ik zo slecht! Ik heb frisse lucht nodig…
Yumi
27-10-2025 om 17:57
Neweve schreef op 27-10-2025 om 13:32:
[..]
Ik heb naar binnendraaiende ramen, zonder kiepstand. Omdat ik hier al 3 jaar van baal, zoek ik net naar deze raamuitzetter. Blijkt een knop op te zitten
Als je het raam open/dicht maakt hoor je weerstand te voelen, anders is deze niet goed afgesteld. Rondje gedaan, heb er geen gevonden die goed is afgesteld. Blijkbaar weten buren dat ook niet, want die zeiden dat ze niet anders gewend waren...😂Zodra de wind gaat liggen, ligt ervoor mij een klusje 
Mama-Inge
27-10-2025 om 18:05
Netherfield schreef op 27-10-2025 om 12:35:
Ik slaap graag met het raam een beetje open. Man vindt het boven windkracht 3 te veel herrie en doet hem dan dicht. Dus kan die storm nou eindelijk even ophouden, ik wil het raam open!
Hier net zo, maar ik krijg het benauwd alshet raam dicht zit. Lig ik als eerste in, dan staat het op een kier open, ligt man er het eerste in, dan is het raam meestal dicht
Pooh-Bear
27-10-2025 om 18:10
Ik slaap graag met het raam een beetje open. Man vindt het boven windkracht 3 te veel herrie en doet hem dan dicht. Dus kan die storm nou eindelijk even ophouden, ik wil het raam open!
Hier hetzelfde alleen zodra er maar een beetje wind op het raam staat, wordt mijn man wakker met hoofdpijn dus ik ga geen discussie aan als hij het raam dicht wil dan gaat het dicht maar ik heb het dan ‘s nachts wel erg warm.
SuzyQFive
27-10-2025 om 19:39
Netherfield schreef op 26-10-2025 om 14:09:
Gelukkig ben ik niet de enige. Bijkomend voordeel: de zolder is ook weer eens gestofzuigd.
Bovendien wil je ook niet altijd dat anderen aan die spullen zitten zodat je het zelf niet meer terug kan vinden, bijvoorbeeld 😬
SuzyQFive
27-10-2025 om 19:41
Ik heb bij de wind uit een verkeerde hoek altijd een klapperende slaapkamerdeur. Dat is het enige moment dat het raam dicht is.
Bloemenzee
27-10-2025 om 20:35
Jr mag overal een mening over hebben, je hoeft hem alleen niet altijd te uiten… Wat een gezeik weer.
Maheiden
27-10-2025 om 21:00
Aan de onverschilligheid (lees domheid 🙄) over de verkiezingen. Vandaag weer gehoord:
'Moeten we vandaag niet stemmen? Of is dat niet vandaag? Ach, wat maakt het uit!'
'Ik stem op haar want ze maakt leuke tiktokfilmpjes.'....doet toch een stemwijzer en komt uit in de andere hoek....'Nee, ik blijf bij de tiktokdame.' 🤦♀️
Doemaarwat
27-10-2025 om 21:19
Loulou39 schreef op 27-10-2025 om 21:05:
Pit in handgemaakte kersenbonbon. Auw!
Dat is echt oprecht zuur!
Niets kapit hoop ik?
Loulou39
27-10-2025 om 21:38
Doemaarwat schreef op 27-10-2025 om 21:19:
[..]
Dat is echt oprecht zuur!
Niets kapit hoop ik?
Denk het niet, maar echt stom dat ze niet waarschuwen..
Jujubee
28-10-2025 om 06:57
Ik erger me rot aan de pech die ik dit jaar heb met mijn gebit. Na die dubbele wortelkanaalbehandeling ( zomaar uit het niets, heel raar want nergens last van ook ) tot het afbreken van een aantal vullingen, tot mijn eerste kroon, ging ik gisteren voor een nieuwe vulling want ja er was weer een stukje afgebroken van een vulling. Bleek die kies eigenlijk ook een breuk te hebben en ik ging dus de deur uit met een nieuwe noodkroon en de tweede is in de maak. Echt ongelooflijk toch.
Daar had de tandarts ook niet op gerekend want ik kwam voor een afspraak van 10 minuten. Al had hij het kunnen weten want dit breukje had hij vorige keer dus gemist op de foto, wel slordig van hem vind ik.
Ik mocht dus meteen flink verdoofd en ben helemaal platgeboord en gepolijst ( aauw ) en straks weer 700 euro lichter. Waarom niet. Ik word er enorm chagrijnig van. En nee, geen aanvullende verzekering want ik had al jaren niks gehad.
Maar ja ik kan deze kies niet missen want ik mis er al genoeg en dat is de enige kant waar ik nog goed mee kan kauwen. Dus nu val ik om van de napijn en zit ik weer 2 weken op een vloeibaar dieet omdat ik te weinig kiezen over heb om met de rechterkant te kauwen. Daar komt volgend jaar een brug zodat ik iets makkelijker kan kauwen en links wat kan ontlasten. Maar ja, uiteindelijk denk ik ook, dit is maar uitstel want ik geloof nooit dat ik mijn graf in ga zonder kunstgebit. Soms denk ik, laat ik het meteen maar nemen, maar ja ik ben wel jong met 38. Maar ik ben het wel flink zat, dat tandartsgezeik.
Ik werd nog chagrijniger van het feit dat ik vier keer zeiknat geregend ben op de fiets gisteren, dat was echt de kers op de taart. Dan baal ik wel dat ik geen rijbewijs heb, met dit hondenweer. Ik had het zooo koud. Zo uit geklaagd nu.
Bakblik
28-10-2025 om 08:02
Dat je van de gemeente een bericht krijgt in de afvalapp dat je de zakken en bakken niet te vroeg (de avond van tevoren) aan de weg moet zetten vanwege de wind.
Zet je de bak echt pas in de ochtend aan de weg dan blijkt de vuilniswagen al geweest te zijn, te zien aan de ene bak die er al wel stond. Normaal komen ze om 10.30 nu waren ze om 7.05 al geweest
Gemeente, wat is er mis met vaste routes op mijn of meer vaste tijden?
Nu de tweede keer in 2 maanden dat mijn vaak niet geleegd is.