Huiskamer Huiskamer

Huiskamer

JtM

JtM

17-04-2022 om 20:00

Waar heb jij je vandaag aan geërgerd? - deel 2

Man had de cola niet goed dicht gedaan in de koelkast .. Need i say more?

Hier een chagrijnige echtgenoot die in oorlogstand  staat. Kan ik er nu niet bepaald bij gebruiken.

Dolfje schreef op 18-10-2025 om 10:54:

Graag! Lag hij op de zijkant en is hij leeg gelopen in de koelkast? Pakje je hem aan de dop op, viel hij uit je hand en sproeide de hele keuken onder? Stond hij in de deur en klotste alles er uit bij het opentrekken? Zoveel vragen 😁 hier zou het namelijk geen probleem zijn, alleen dat er geen prik meer op zou zitten. Flessen staan in de deur en als hij niet goed dicht zit gebeurt er weinig.

lientje69 schreef op 18-10-2025 om 11:04:

Hier een chagrijnige echtgenoot die in oorlogstand staat. Kan ik er nu niet bepaald bij gebruiken.

Wat rot voor je Lientje 

Dolfje schreef op 18-10-2025 om 10:54:

amarna schreef op 18-10-2025 om 09:22:

[..]

Ik lees dit voor het eerst. Weet niet of je insuline gebruikt. In dat geval je avonddosering verminderen?

Ik gebruik langwerkende insuline en Ozempic. Insuline is alweer verlaagd. Ik heb nl net een stootkuur prednison achter de rug ivm een longaanval. 

Evaluna schreef op 18-10-2025 om 10:50:

[..]

Een rot ziekte is het! Vriendlief heeft het ook en ik denk dat veel mensen niet beseffen hoe ingrijpend deze ziekte is.

Heb je een sensor? Die waarschuwt wel. Onder de 4 begint hij te piepen bij vriendlief.

Ik heb sensors gehad, maar ik gebruik nu sinds 2023 Ozempic en dan worden sensors niet vergoed, moet ik ze zelf betalen en bruintje heeft daar geen geld voor

BlairW schreef op 18-10-2025 om 11:26:

[..]

Graag! Lag hij op de zijkant en is hij leeg gelopen in de koelkast? Pakje je hem aan de dop op, viel hij uit je hand en sproeide de hele keuken onder? Stond hij in de deur en klotste alles er uit bij het opentrekken? Zoveel vragen 😁 hier zou het namelijk geen probleem zijn, alleen dat er geen prik meer op zou zitten. Flessen staan in de deur en als hij niet goed dicht zit gebeurt er weinig.

Hij stond in de deur maar was niet goed dicht en is bij het dichtdoen een soort van omgevallen denk ik en alles lag onder. Plakzooi!

Naminokurashi schreef op 18-10-2025 om 11:38:

[..]

Ik gebruik langwerkende insuline en Ozempic. Insuline is alweer verlaagd. Ik heb nl net een stootkuur prednison achter de rug ivm een longaanval.

Spuit je de langwerkende ‘s avonds of ‘s ochtends? Ik weet van kinderen waarbij de nachtelijke hypo’s minder werden toen ze van de avond naar de ochtend gingen met de langwerkende insuline. Daarbij ging het wel om type 1. Maar je zou dit kunnen overleggen met je diabetesverpleegkundige.

Dolfje schreef op 18-10-2025 om 11:44:

[..]

Hij stond in de deur maar was niet goed dicht en is bij het dichtdoen een soort van omgevallen denk ik en alles lag onder. Plakzooi!

Ah, dat is klote ja! Maar altijd nog beter dan de optie “uit de deur gepakt, laten vallen en de hele keuken onder gesproeid” 

Schemerlampje schreef op 18-10-2025 om 12:45:

[..]

Spuit je de langwerkende ‘s avonds of ‘s ochtends? Ik weet van kinderen waarbij de nachtelijke hypo’s minder werden toen ze van de avond naar de ochtend gingen met de langwerkende insuline. Daarbij ging het wel om type 1. Maar je zou dit kunnen overleggen met je diabetesverpleegkundige.

In de avond, en ik heb type 2. Normaal heb ik weinig hypos, maar nu omdat ik gestopt ben met een stootkuur prednison ivm longaanval, heb ik schijnbaar veel hypos. Volgens google is dat normaal, al die hypos

Schemerlampje schreef op 18-10-2025 om 01:19:

[..]

Ik heb bij een horloge weleens wat leukoplast aan de onderkant van de kast geplakt, dat werkte bij mij prima tegen de allergische reactie.

Ook geen optie want de lijm van leukoplast is ook een allergeen voor mij en vind ik ook zonde van het horloge, en bij smartwatches ook geen optie Helaas. Heb toen ik als vpk werkte een aan mijn jasje gehad maar nu met de telefoons heeft dat ook niet echt meerwaarde. 

Chrysantje schreef op 17-10-2025 om 15:04:

bodylotion of baby olie kun daar ook de oorzaak van zijn.
Evenals wasverzachter

Wat bij mij ook wel helpt is mijn benen iets vochtig maken met water, dan plakt ie weer. (de kous)

Het is bij mij alleen de sluiting denk ik, op de bovenkant van m pols heb ik niets. Vriendin zei al, misschien doorzichtige nagellak. Maar eerst maar eens laten genezen en daarna uitzoeken welke het is. 

lientje69 schreef op 18-10-2025 om 11:04:

Hier een chagrijnige echtgenoot die in oorlogstand staat. Kan ik er nu niet bepaald bij gebruiken.

Lientje en dat terwijl je alle steun kunt gebruiken nu...

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.