Huiskamer Huiskamer

Huiskamer

JtM

JtM

17-04-2022 om 20:00

Waar heb jij je vandaag aan geërgerd? - deel 2

lientje69 schreef op 09-10-2025 om 08:58:

[..]

Daar ben ik ook erg bang voor. Wij hebben dan wel het " geluk " dat man in elk geval hier thuis veel tegengas krijgt. Wellicht houdt dat hem uit de extremen. Al stemt hij wel consequent PVV ....maar goed. Daarna heb ik verder helaas geen invloed op verder.

Als mijn man op Geert Wilders zou stemmen, zou ik bij hem weg gaan.

Ik zou niet kunnen leven met zo'n anders denkend persoon.

Wieder ik snap je ergernis maar bedankt voor je verhaal 😆

Miepjecody schreef op 09-10-2025 om 15:26:

[..]

Dat is makkelijker gezegd dan gedaan. Als je al een heel leven achter de rug hebt met iemand, samen kinderen grootgebracht enz. en iemand verandert van politieke opvattingen is dat best lastig. Wèl kun je blijven discussiëren natuurlijk. Weggaan is wel een héle grote stap.

Herfstappeltaart schreef op 09-10-2025 om 16:20:

[..]

Dat is makkelijker gezegd dan gedaan. Als je al een heel leven achter de rug hebt met iemand, samen kinderen grootgebracht enz. en iemand verandert van politieke opvattingen is dat best lastig. Wèl kun je blijven discussiëren natuurlijk. Weggaan is wel een héle grote stap.

Dat ben ik helemaal met je eens.  Maar ik weet niet of ik het zou kunnen volhouden met iemand samen met een partner te wonen die ontzettend in complottheorieën gelooft en daar ook steeds over wil praten.  Ik geloof dat ik dan minstens een stacaravan kocht om daar regelmatig een weekje alleen te zijn. 

[..]

Het lijkt mij ook heel moeilijk  en ben blij dat wij niet zulke verschillen hebben. Ik ken iemand die om die reden juist gewoon niet meer over politiek praat met haar partner. Ze richt zich bewust op wat ze wel delen. Wappie ideeën heeft hij gelukkig niet en ze laten zich samen vaccineren. 

Dorestad schreef op 09-10-2025 om 16:43:

[..]

Dat ben ik helemaal met je eens. Maar ik weet niet of ik het zou kunnen volhouden met iemand samen met een partner te wonen die ontzettend in complottheorieën gelooft en daar ook steeds over wil praten. Ik geloof dat ik dan minstens een stacaravan kocht om daar regelmatig een weekje alleen te zijn.

Idem hier hahaha.

Tuinfluiter schreef op 09-10-2025 om 17:05:

[..]

Het lijkt mij ook heel moeilijk en ben blij dat wij niet zulke verschillen hebben. Ik ken iemand die om die reden juist gewoon niet meer over politiek praat met haar partner. Ze richt zich bewust op wat ze wel delen. Wappie ideeën heeft hij gelukkig niet en ze laten zich samen vaccineren.

Knap. Ik zou het ook heel moeilijk vinden, gelukkig niet aan de orde hier.

[..]

Nou dat dus. Al ruim 40 jaar samen en dan moet ik opstappen omdat zijn politieke keuze niet de mijne is??

Dorestad schreef op 09-10-2025 om 16:43:

[..]

Dat ben ik helemaal met je eens. Maar ik weet niet of ik het zou kunnen volhouden met iemand samen met een partner te wonen die ontzettend in complottheorieën gelooft en daar ook steeds over wil praten. Ik geloof dat ik dan minstens een stacaravan kocht om daar regelmatig een weekje alleen te zijn.

Gelukkig praat hij niet de hele tijd daarover.  Meestal niet . Hij weet ook dat hij dat niet hoeft te doen.

En idd. Politieke discussie mijd ik

lientje69 schreef op 09-10-2025 om 19:02:

[..]

Gelukkig praat hij niet de hele tijd daarover. Meestal niet . Hij weet ook dat hij dat niet hoeft te doen.

En idd. Politieke discussie mijd ik

Het zal best lastig zijn. Ik herken het niet in mijn gezin maar wel met broer en vrienden van ons. Qua politiek bedoel ik. 

[..]

Ik merk hier ook dat mijn vriend in een raar soort algoritmebraak zit. Waar hij het overigens niet mee eens is en dat naar mij terugkaatst. Asielzoekers zorgen voor een woningtekort. Tuurlijk joh… Terwijl hij zelf in acht jaar drie keer van sociale huurwoning kon wisselen. Heel irritant vind ik. Gelukkig zou hij dan nooit op Wilders stemmen.

Maar heb een beetje hetzelfde standpunt als jij miepje en ik vind het momenteel ook niet leuk om met hem over politiek te praten. Denk dat als ie wel Wilders zou stemmen hij maar beter zijn mond kan houden. 

lientje69 schreef op 09-10-2025 om 19:01:

[..]

Nou dat dus. Al ruim 40 jaar samen en dan moet ik opstappen omdat zijn politieke keuze niet de mijne is??

Het lijkt me dat een politieke keuze niet zo rigoureus verandert.  Ik kan me niet voorstellen dat iemand die (bijvoorbeeld) in 2022 op de SP stemde, nu op de PVV stemt. Dat is zo'n immens ideologisch verschil!

Ik zou dat echt moeilijk kunnen accepteren. Zelfs na 43 jaren huwelijk.

Bakblik schreef op 09-10-2025 om 10:04:

[..]

Heel soms roep ik dan: O mijn god jij zit in de fabeltjesfuik!

Mensen die veel (nep)nieuws zien via Facebook krijgen door hun algoritme steeds meer van die shit voorgeschoteld en raken er steeds verder in. Ze worden steeds meer bevestigd dat hun gevoel goed is en komen er niet meer uit. Dan kap ik het gesprek af met de kreet dat ze in de fabeltjesfuik zitten. Mensen die overtuigd zijn dat de vaccins tegen corona een chip bevatten om ons te volgen. Heb recent nog iemand gesproken die daar vast van overtuigd is.

precies, je komt ''onvrijwillig'' in een rabbithole, ik merk het soms ook met bepaalde onderwerpen al zit ik amper op FB.

@ Wieder HAHAHA ik heb regelmatig van dat soort acties, vandaag ook weer in de kookwinkel, kreeg even uitleg over hoe een weegschaal werkt 

[..]

ik ook niet, zou voor mij als een dikke belediging voelen, mijn hele familie bestaat uit migranten 

amarna schreef op 09-10-2025 om 19:45:

[..]

Het lijkt me dat een politieke keuze niet zo rigoureus verandert. Ik kan me niet voorstellen dat iemand die (bijvoorbeeld) in 2022 op de SP stemde, nu op de PVV stemt. Dat is zo'n immens ideologisch verschil!

Ik zou dat echt moeilijk kunnen accepteren. Zelfs na 43 jaren huwelijk.

SP en PVV hebben dan juist weer best wat raakvlakken (opkomen voor de ‘gewone man’, anti-Europa) maar ik ben ook heel blij dat mijn lief en ik ongeveer hetzelfde denken over politiek en ideologieën. 

lientje69 schreef op 09-10-2025 om 19:01:

[..]

Wij 35 jaar maar ondenkbaar dat hij zo zou kunnen omslaan.

Het is niet alleen een politieke keuze, het is een manier van denken

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.