Huiskamer
Jujubee
09-10-2025 om 08:54
lientje69 schreef op 09-10-2025 om 08:39:
[..]
Wat ik me afvraag hè. Zitten deze mensen vooral op Facebook? Op fora lees ik het toch wat minder ( gelukkig )
Ik heb echter wel gewerkt op een werkplek waar meer van dit soort mensen rondliepen. En merk dat mijn man ook heel erg die kant op gaat , maakt me daar wel zorgen om ( hij zit veel op tiktok en zit in de clickbaitstream van WEF, al het cashgeld raakt eruit, in 2030 neemt de Islam het hier over enz ) Ben nog aan het zoeken hoe ik hem daaruit kan krijgen. Lastig iets.
Geen idee over Facebook, ik heb geen social media. Maar ik hoor ze in mijn omgeving ook hoor, helaas. Van collega's tot klanten in de winkel. Ik hoor het vooral bij een hoop van mijn oudere klanten, grappig genoeg. Maar ook zat mensen die gewoon niet meer geloven in dingen als de tandarts, de huisarts, want allemaal big pharma, allemaal slecht voor je. Ik sta af en toe nog net niet met mijn ogen te rollen.
Mensen lijken wel gek geworden sinds corona. Het lijkt me heel lastig als je partner die kant op gaat en geen flauw idee hoe je zoiets er weer uit kan krijgen. Zodra mensen ergens heilig in gaan geloven is het kalf vaak al verdronken. Wat heftig voor je. Je kan een volwassen vent ook lastig een ban gaan geven op social media natuurlijk. Ik blijf me verbazen dat mensen alles maar aannemen van zo'n influencer. Echt bizar.
lientje69
09-10-2025 om 08:58
Broodjebrie schreef op 09-10-2025 om 08:50:
[..]
Ik ken ook wat mensen die heel erg in dit soort dingen geloven en mijn ervaring ermee is dat ze er steeds dieper in komen te zitten.
Daar ben ik ook erg bang voor. Wij hebben dan wel het " geluk " dat man in elk geval hier thuis veel tegengas krijgt. Wellicht houdt dat hem uit de extremen. Al stemt hij wel consequent PVV ....maar goed. Daarna heb ik verder helaas geen invloed op verder.
Rogue
09-10-2025 om 09:11
Broodjebrie schreef op 09-10-2025 om 08:50:
[..]
Ik ken ook wat mensen die heel erg in dit soort dingen geloven en mijn ervaring ermee is dat ze er steeds dieper in komen te zitten.
ik vind dat soort mensen doodeng, weet ook nooit wat ik moet zeggen, als dan hun hele rand beginnen.. soms ga ik ook wel is aan mezelf twijfelen.
maar vaak knik ik gewoon en luister ik, maar de helft van de tijd denk ik my god... hoor je jezelf wel?
noas_1993
09-10-2025 om 09:35
Ik heb gisteren bij mijn 2 collega's aangegeven thuis te werken ivm bezoek monteur
Probeert 1 van hun me tot 2 keer toe video te bellen, bel dan op zijn minst op de ''normale'' manier.
Als ik de eerste keer niet opneem zou het misschien kunnen betekenen dat ik druk ben..
Bakblik
09-10-2025 om 10:04
Rogue schreef op 09-10-2025 om 09:11:
[..]
ik vind dat soort mensen doodeng, weet ook nooit wat ik moet zeggen, als dan hun hele rand beginnen.. soms ga ik ook wel is aan mezelf twijfelen.
maar vaak knik ik gewoon en luister ik, maar de helft van de tijd denk ik my god... hoor je jezelf wel?
Heel soms roep ik dan: O mijn god jij zit in de fabeltjesfuik!
Mensen die veel (nep)nieuws zien via Facebook krijgen door hun algoritme steeds meer van die shit voorgeschoteld en raken er steeds verder in. Ze worden steeds meer bevestigd dat hun gevoel goed is en komen er niet meer uit. Dan kap ik het gesprek af met de kreet dat ze in de fabeltjesfuik zitten. Mensen die overtuigd zijn dat de vaccins tegen corona een chip bevatten om ons te volgen. Heb recent nog iemand gesproken die daar vast van overtuigd is.
Broadway
09-10-2025 om 10:29
noas_1993 schreef op 09-10-2025 om 09:35:
Ik heb gisteren bij mijn 2 collega's aangegeven thuis te werken ivm bezoek monteur
Probeert 1 van hun me tot 2 keer toe video te bellen, bel dan op zijn minst op de ''normale'' manier.
Als ik de eerste keer niet opneem zou het misschien kunnen betekenen dat ik druk ben..
waarom is er voor jou tijdens werktijd een verschil tussen gewoon bellen en videobellen?
en toen je druk was toen ze de eerste keer belden heb je meteen een berichtje gestuurd neem ik aan? dan is het gek dat ze 2x bellen
amarna
09-10-2025 om 10:34
lientje69 schreef op 08-10-2025 om 22:07:
[..]
Dat er op bijvoorbeeld Facebook staat dat er iemand is overleden. En dat er dan gereageerd wordt met; komt door de corona-vaccinaties. En: raar he dat iedereen " zomaar " dood gaat, dat komt er nu van als je klakkeloos doet wat de regering zegt. En dat soort reacties dus
Vreselijk! En dan wordt er meteen gesuggereerd dat artsen geld krijgen voor iedere prik.
noas_1993
09-10-2025 om 10:41
Broadway schreef op 09-10-2025 om 10:29:
[..]
waarom is er voor jou tijdens werktijd een verschil tussen gewoon bellen en videobellen?
en toen je druk was toen ze de eerste keer belden heb je meteen een berichtje gestuurd neem ik aan? dan is het gek dat ze 2x bellen
Dat spreekt voor zich toch?
Bellen als de monteur er is kan best, maar dan zonder beeld graag. Ik heb het over Teams op mijn laptop
En doe jij iedereen een berichtje die je niet kan opnemen? Ja sorry hoor, maar collega's moeten maar snappen dat je het soms nou eenmaal druk bent en niet elke minuut bereikbaar bent.
Broadway
09-10-2025 om 10:44
noas_1993 schreef op 09-10-2025 om 10:41:
[..]
Bellen als de monteur er is kan best, maar dan zonder beeld graag. Ik heb het over Teams op mijn laptop
En doe jij iedereen een berichtje die je niet kan opnemen? Ja sorry hoor, maar collega's moeten maar snappen dat je het soms nou eenmaal druk bent en niet elke minuut bereikbaar bent.
ja, dat doe ik. als jij mij belt/teams en ik zit in overleg of druk die niet in mijn agenda staat dan krijg je: zit in overleg, bel je straks, berichtje kan wel
maar dan nog snap ik niet wat het verschil is tussen bellen en videobellen. en ook niet wat die monteur ermee van doen heeft en als ik er wel over nadenk waarom je met een monteur aanwezig wel kunt bellen maar niet kunt videobellen gaat mijn fantasie met me op de loop..
en nog een laatste vraag: als je wél kunt bellen, maar niet videobellen, waarom heb je zelf dan je collega niet met de gewone telefoon teruggebeld?
Schoondochter
09-10-2025 om 11:50
noas_1993 schreef op 09-10-2025 om 10:41:
[..]
Natuurlijk stuur ik een bericht als ik niet op kan nemen. Dan vraag ik of ik terug kan bellen, en soms krijg ik dan antwoord dat ze het zelf nog een keer proberen als het hun uitkomt. Je kunt die sms zelfs verzenden bij het afwijzen van het gesprek.
kerst
09-10-2025 om 12:04
Aangeboden; stel dakbewerkers die steeds langer en luidruchtiger pauzes houden😡
En zeggen pas eind november klaar te zijn met de werkzaamheden...
Broadway
09-10-2025 om 12:51
kerst schreef op 09-10-2025 om 12:04:
Aangeboden; stel dakbewerkers die steeds langer en luidruchtiger pauzes houden😡
En zeggen pas eind november klaar te zijn met de werkzaamheden...
kun je ze paaien? kroketten, blikjes cola en koffie met een vulkoek?
Wieder
09-10-2025 om 12:51
Aan mijn eigen domheid. Soms ben ik zo simpel dat ik er simpel van word. Ter verdediging: ik had gisteravond eters, mijn dochter had voor het eten de vaatwasser (uit zichzelf, bel de krant!) aangezet. Helaas op het ecoprogramma dat er 4,5 uur over doet, dus al mijn zooi stond na het eten op het aanrecht omdat het niet de vaatwasser in kon. Visite ging om een uur of half 10 weg, een collega belde mij om kwart voor 10 en die hing na 12 uur op, zo gaan die dingen weleens. Was helemaal niet erg want al bellend heb ik de hele keuken van top tot teen schoongemaakt, alles van z'n plek en ieder hoekje en gaatje uitgesopt. Toen moest ik nog douchen, anders kan ik niet slapen. Dus om half 1 ging ik naar bed. Moe als ik was, was ik niet van plan om er vandaag vroeg uit te komen dus ik nam mijn tablet en oortjes mee naar boven om vanochtend nog lekker met een serie in mijn bed te blijven sudderen.
Vanmorgen om 8 uur belde mijn dochter om te vragen of ik even kon helpen om een pony op de vrachtwagen te zetten, daar ging mijn uitslaapplan. Maar ik ben niet voor één gat te vangen, in mijn pyjama heb ik haar geholpen en toen ben ik weer terug mijn bed in gegaan om die serie te gaan kijken. En daar begon het. Mijn oortjes koppelde niet, ik kreeg ze met geen mogelijkheid aan mijn tablet verbonden. Je kan ook zonder oortjes kijken, maar dat kreeg ik even niet verwerkt in mijn hoofd. Ik heb alles geprobeerd, op ieder knopje gedruk, alles gereset, voor het eerst van mijn leven chatgpt gevraagd en op zijn advies mijn oortjes verwijderd uit dat bluetooth rijtje om het daarna weer erin te zetten om het zo te resetten, en toen kreeg ik die oortjes nooit meer in dat rijtje...
Toen was ik inmiddels zwaar geïrriteerd en ben gaan googlen op nieuwe oortjes. Ik heb mezelf zeker drie kwartier verloren in specificaties, kleuren, voor en nadelen en waarom sommige mensen 1 ster, en andere 5 sterren gaven aan hetzelfde ding. Op een haar na heb ik fantastische oortjes besteld, handige kleur vond ik zelf, die vallen meer op dan zwart. Op een paar zeurpieten na die vonden dat het niet snel geleverd werd was iedereen er superenthousiast over in de reviews. Ik dus ook, vandaar dat ik bereid was er veel teveel geld voor te betalen. Maar toen kreeg ik honger dus net voordat ik op afrekenen klikte, ging ik naar beneden voor een boterham, ik heb mijn prioriteiten heus op orde. Eerst eten, dan kopen, anders geef je teveel geld uit (of ging dat over een supermarkt...).
Ik kom de keuken in en wat ligt daar in de fruitschaal? Mijn oortjes. De oortjes die ik terug naar fabrieksinstellingen heb gezet en waar ik chatgpt mee lastig gevallen heb waren niet van mij. Ze waren van mijn dochter. Dat doosje is ook zwart, maar verder houdt de vergelijking wel op. Het was mij niet opgevallen dat ik totaal andere oortjes in mijn handen had dan dat ik zelf bezit. Als dochter vanavond klaagt dat haar oortjes het niet doen, weet ik van niks 🤫. Ik kan haar inmiddels voldoende tips geven om het weer recht te breien zonder dat ik mijn domheid hoef toe te geven...
Broadway
09-10-2025 om 12:59
oeh ik moet om je lachen wieder. ik heb geen dochter, maar verder kon het mij overkomen, idem met "het even niet kunnen verwerken dat het zonder oortjes ook kan"
en vooral heel vragend kijken als je dochter haar oortjes niet aan de gang krijgt hahaha
Grindelwald
09-10-2025 om 14:30
Ha ha wieder, ik moest erg lachen om je verhaal maar snap je ergenis!