Huiskamer
Pooh-Bear
08-10-2025 om 18:48
BlairW schreef op 08-10-2025 om 18:16:
[..]
Ik vind het wel raar dat je iets zo mag noemen, terwijl het dat niet is. Zoals bijvoorbeeld vegetarische filet americain. Noem het dan gewoon groentespread of zo, want met filet americain heeft het natuurlijk niks te maken. Filet americain is met rundvlees, zo staat het in de encyclopedie. Dus vegetarisch ga je dat niet maken. Noem het dan ook gewoon niet zo. En het is ook qua smaak totaal niet te vergelijken. En vanwege de benaming filet americain op het bakje kan je nogal snel de fout in gaan en de verkeerde meenemen. En dat is gewoon echt niet lekker.
Het ging mij er ook vooral om dat ze zich zelf in het Europese parlement druk overmaken.
zelf ben ik niet vegetarisch, maar ik probeer wel minder vlees te eten. Ik vind het altijd vrij duidelijk op de verpakking staan en bovendien ligt het altijd apart. Ik bedoel die Vega burgers liggen niet tussen het rundvlees. Juist door de naam Vegaburger kan je zien dat je het als alternatief voor een hamburger kan eten
Netherfield
08-10-2025 om 19:06
De bakjes vega filet americain liggen wel tegen de vleesversie aan. Man had ook al een keer de vega ipv de vleesversie.
Bloemenzee
08-10-2025 om 19:10
Mensenkinderen, je komt met allerlei argumenten en scenario’s, maar antwoord geven op de vraag doe je niet. Mag ik wéér de knoop doorhakken.
lientje69
08-10-2025 om 21:46
Mensen die bij een overlijden reageren met : komt door de prikkies. In plaats van met gecondoleerd en sterkte. ( social media )
Loulou39
08-10-2025 om 21:53
lientje69 schreef op 08-10-2025 om 21:46:
Mensen die bij een overlijden reageren met : komt door de prikkies. In plaats van met gecondoleerd en sterkte. ( social media )
Hier snap ik helemaal niets van…
Schemerlampje
08-10-2025 om 22:06
lientje69 schreef op 08-10-2025 om 21:46:
Ja, daar erger ik me ook aan. Overigens vind ik al die condoleances en sterktes onder een nieuwsbericht ook bijzonder (maar erger me er niet aan) Zeker als het gaat om een bericht van een ramp ofzo in het buitenland. Alsof die mensen een Nederlandse facebookpagina lezen.
lientje69
08-10-2025 om 22:07
Loulou39 schreef op 08-10-2025 om 21:53:
[..]
Hier snap ik helemaal niets van…
Dat er op bijvoorbeeld Facebook staat dat er iemand is overleden. En dat er dan gereageerd wordt met; komt door de corona-vaccinaties. En: raar he dat iedereen " zomaar " dood gaat, dat komt er nu van als je klakkeloos doet wat de regering zegt. En dat soort reacties dus
Loulou39
08-10-2025 om 22:10
lientje69 schreef op 08-10-2025 om 22:07:
[..]
Dat er op bijvoorbeeld Facebook staat dat er iemand is overleden. En dat er dan gereageerd wordt met; komt door de corona-vaccinaties. En: raar he dat iedereen " zomaar " dood gaat, dat komt er nu van als je klakkeloos doet wat de regering zegt. En dat soort reacties dus
Oh, ik snap het.
Helemaal met je eens!!
Herfstappeltaart
09-10-2025 om 08:19
lientje69 schreef op 08-10-2025 om 22:07:
[..]
Vreselijk. Dit soort mensen zijn een gevaar voor de samenleving. Net als de klimaatontkenners en complotdenkers.
lientje69
09-10-2025 om 08:39
Herfstappeltaart schreef op 09-10-2025 om 08:19:
[..]
Vreselijk. Dit soort mensen zijn een gevaar voor de samenleving. Net als de klimaatontkenners en complotdenkers.
Wat ik me afvraag hè. Zitten deze mensen vooral op Facebook? Op fora lees ik het toch wat minder ( gelukkig )
Ik heb echter wel gewerkt op een werkplek waar meer van dit soort mensen rondliepen. En merk dat mijn man ook heel erg die kant op gaat , maakt me daar wel zorgen om ( hij zit veel op tiktok en zit in de clickbaitstream van WEF, al het cashgeld raakt eruit, in 2030 neemt de Islam het hier over enz ) Ben nog aan het zoeken hoe ik hem daaruit kan krijgen. Lastig iets.
Schoondochter
09-10-2025 om 08:44
lientje69 schreef op 09-10-2025 om 08:39:
[..]
Wat ik me afvraag hè. Zitten deze mensen vooral op Facebook? Op fora lees ik het toch wat minder ( gelukkig )
Ik heb echter wel gewerkt op een werkplek waar meer van dit soort mensen rondliepen. En merk dat mijn man ook heel erg die kant op gaat , maakt me daar wel zorgen om ( hij zit veel op tiktok en zit in de clickbaitstream van WEF, al het cashgeld raakt eruit, in 2030 neemt de Islam het hier over enz ) Ben nog aan het zoeken hoe ik hem daaruit kan krijgen. Lastig iets.
Wat verdrietig om te zien gebeuren bij iemand die je lief is. Sterkte! 
Poezie
09-10-2025 om 08:44
Forummers die alleen teksten (van nieuwssites) quoten zonder erbij te vermelden waarom ze het quoten of wat ze ervan vinden.
Herfstappeltaart
09-10-2025 om 08:48
[..]
Ik denk inderdaad dat social media daar een grote rol in spelen. Door de algoritmes krijg je steeds dezelfde meningen te zien èn mensen jutten elkaar op.
Wat naar van je man. Hopelijk kun je hem op andere gedachten brengen.
Herfstappeltaart
09-10-2025 om 08:50
Schemerlampje schreef op 08-10-2025 om 22:06:
[..]
Ja, daar erger ik me ook aan. Overigens vind ik al die condoleances en sterktes onder een nieuwsbericht ook bijzonder (maar erger me er niet aan) Zeker als het gaat om een bericht van een ramp ofzo in het buitenland. Alsof die mensen een Nederlandse facebookpagina lezen.
Eens.
Broodjebrie
09-10-2025 om 08:50
[..]
Ik ken ook wat mensen die heel erg in dit soort dingen geloven en mijn ervaring ermee is dat ze er steeds dieper in komen te zitten.