Huiskamer
Jujubee
08-10-2025 om 07:45
Pfff, weer zo'n flutnacht gehad. Half vier alweer wakker. Nu doodmoe. Weer werken valt erg zwaar merk ik, ook omdat alles verandert is na de verbouwing en ik echt nog niet herstelt ben van mijn operatie. Ik krijg er stress van merk ik, al die nieuwe dingen. Het is een rommeltje ook op werk. Hopelijk komt het snel weer tot rust. Ik wilde gaan sporten vandaag maar ik kan mijn armen amper optillen, zo moe ben ik. De ongesteldheidskramp helpt ook niet mee. Ik doe lekker niks vandaag, goddank ben ik vrij. Morgen wel weer, vrijdag ook en zaterdag en mijn neefje komt ook nog logeren vrijdag. Het is even wat veel allemaal. 
Jujubee
08-10-2025 om 07:46
lientje69 schreef op 08-10-2025 om 02:37:
[..]
Ga ik proberen
Maar heb wel een grote to do list helaas. Achterstallige administratie. Huishouden. Wil nog zwemmen. Heb nog een 5 !! uur durende elearning liggen die ik moet gaan maken. En nog meer van dat. Maar het wordt morgen sowieso een rustigere dag voor mij dan ik in eerste instantie in mijn hoofd had. Kan niet anders ook na zo'n rotnacht als deze.
Bah, wat naar dat je ook zo'n rotnacht hebt gehad. Kon je nog wel wat slapen na je berichtje? Ik zou echt even heel rustig aan doen hoor, kan die elearning niet een andere keer? Vijf uur zou mij niet lukken qua concentratie als ik zo'n nacht als vannacht gehad heb. Sterkte vandaag.
Netherfield
08-10-2025 om 08:48
Ik hoor dat Duitsland de dienstplicht weer gaat invoeren. Voorbode van oorlog met Rusland? Nu erger ik me eraan dat ik daar zenuwachtig van wordt.
Broodjebrie
08-10-2025 om 08:50
Netherfield schreef op 08-10-2025 om 08:48:
Ik hoor dat Duitsland de dienstplicht weer gaat invoeren. Voorbode van oorlog met Rusland? Nu erger ik me eraan dat ik daar zenuwachtig van wordt.
Dit is dus precies de reden dat ik het nieuws zoveel mogelijk vermijd want ik word er ook nerveus van.
Herfstappeltaart
08-10-2025 om 09:34
BlairW schreef op 07-10-2025 om 20:51:
[..]
Samenwerking van AH en Unilever bedoelde ik. Leek me logisch dat die ook in de samenwerking zitten, aangezien je de kaart alleen bij de AH kan inleveren.
Oja dan heb je gelijk inderdaad.
lientje69
08-10-2025 om 10:01
Jujubee schreef op 08-10-2025 om 07:46:
[..]
Bah, wat naar dat je ook zo'n rotnacht hebt gehad. Kon je nog wel wat slapen na je berichtje? Ik zou echt even heel rustig aan doen hoor, kan die elearning niet een andere keer? Vijf uur zou mij niet lukken qua concentratie als ik zo'n nacht als vannacht gehad heb. Sterkte vandaag.
![]()
Brokjes geslapen. Af en toe een half uur en daarna weer een tijd wakker. Die elearning ga ik denk ik in gedeeltes doen hoor. 5 uur achter elkaar is veel te veel. Maar vandaag ff niet
Voor nu hang ik nog op de bank. Met koffie. In de hoop dat ik me wat fitter ga voelen. Er draait een was en de afwasmachine is leeggeroofd. Tot zover mijn productiviteit van vanmorgen.
Jij ook sterkte gewenst vandaag!
Rogue
08-10-2025 om 14:24
aan de stoel op mijn werk, kan niet te lang zitten want anders gaat mijn been slapen 
Yumi
08-10-2025 om 15:45
Ben een serie boeken aan het luisteren, hebben ze voor het laatste deel een andere verteller. Omdat iedereen zijn eigen manier heeft en de stemmen van de personages op zijn eigen manier invult herken ik niemand meer
Deze dame spreekt keurig Nederlands, maar zo bekakt dat het niet "past". Het stoort me zo dat ik het verhaal niet goed meer kan volgen
Bakblik
08-10-2025 om 15:54
Yumi schreef op 08-10-2025 om 15:45:
Ben een serie boeken aan het luisteren, hebben ze voor het laatste deel een andere verteller. Omdat iedereen zijn eigen manier heeft en de stemmen van de personages op zijn eigen manier invult herken ik niemand meer
Deze dame spreekt keurig Nederlands, maar zo bekakt dat het niet "past". Het stoort me zo dat ik het verhaal niet goed meer kan volgen
![]()
O ergernis ten top.
Ik ben al een paar jaar geleden zelfs gestopt met een serie vertaalde boeken, omdat er een andere vertaler (en bij het volgende verhaal zelfs een computer) op was gezet. Toen was de vaste vorm van het verhaal (7 of 8 delen) weg. Als je ze voorgelezen krijgt zijn de stemmen en accenten natuurlijk de herkenning voor wie er aan het woord is.
Yumi
08-10-2025 om 16:08
Bakblik schreef op 08-10-2025 om 15:54:
[..]
O ergernis ten top.
Ik ben al een paar jaar geleden zelfs gestopt met een serie vertaalde boeken, omdat er een andere vertaler (en bij het volgende verhaal zelfs een computer) op was gezet. Toen was de vaste vorm van het verhaal (7 of 8 delen) weg. Als je ze voorgelezen krijgt zijn de stemmen en accenten natuurlijk de herkenning voor wie er aan het woord is.
Precies en als er een oude smoezelige man aan het woord is en ik denk een toespraak van Koningin Beatrix te horen, dan doe je iets niet goed
Bakblik
08-10-2025 om 16:39
Yumi schreef op 08-10-2025 om 16:08:
[..]
Precies en als er een oude smoezelige man aan het woord is en ik denk een toespraak van Koningin Beatrix te horen, dan doe je iets niet goed
![]()
😂 Nee dat is niet zoals je het graag hebt. Zeker als het in de voorgaande delen klonk als de vieze man van van Kooten en de Bie.😜
Pooh-Bear
08-10-2025 om 17:22
Dat het Europese parlement zich blijkbaar bezig moet houden met het verbieden van namen zoals Vegaburger want zou verwarrend kunnen zijn.
nou en wat is het ergste wat er kan gebeuren dat je per ongeluk een Schnitzel zonder vlees eet? Hebben ze niets beters om zich druk om te maken.
Verder gedoe op het werk niks groots maar wordt heel groot gemaakt.
Netherfield
08-10-2025 om 17:33
Aan mezelf. Ik moet allemaal dingen afmaken op het werk wat ik prima kan. Als ik netjes het dossier na dossier doe. Maar deze week, echt, kip zonder kop. Dan weer daar mee bezig, dan weer met dat. Laat me afleiden door telefoontje wat ik meteen ga oplossen, duurt toch langer dan ik denk, wat was ik ook alweer aan het doen. O ja. Dossier A. Mailtje over dossier B. Gearchiveerd in het systeem. O ja ik heb ook nog mails van C die nog in systeem moeten. Meteen maar gedaan. Eind van de dag is er geen dossier af. Ik word gek van mezelf.
BlairW
08-10-2025 om 18:16
Pooh-Bear schreef op 08-10-2025 om 17:22:
Dat het Europese parlement zich blijkbaar bezig moet houden met het verbieden van namen zoals Vegaburger want zou verwarrend kunnen zijn.
nou en wat is het ergste wat er kan gebeuren dat je per ongeluk een Schnitzel zonder vlees eet? Hebben ze niets beters om zich druk om te maken.
Verder gedoe op het werk niks groots maar wordt heel groot gemaakt.
Ik vind het wel raar dat je iets zo mag noemen, terwijl het dat niet is. Zoals bijvoorbeeld vegetarische filet americain. Noem het dan gewoon groentespread of zo, want met filet americain heeft het natuurlijk niks te maken. Filet americain is met rundvlees, zo staat het in de encyclopedie. Dus vegetarisch ga je dat niet maken. Noem het dan ook gewoon niet zo. En het is ook qua smaak totaal niet te vergelijken. En vanwege de benaming filet americain op het bakje kan je nogal snel de fout in gaan en de verkeerde meenemen. En dat is gewoon echt niet lekker.
Yumi
08-10-2025 om 18:28
BlairW schreef op 08-10-2025 om 18:16:
[..]
Ik vind het wel raar dat je iets zo mag noemen, terwijl het dat niet is. Zoals bijvoorbeeld vegetarische filet americain. Noem het dan gewoon groentespread of zo, want met filet americain heeft het natuurlijk niks te maken. Filet americain is met rundvlees, zo staat het in de encyclopedie. Dus vegetarisch ga je dat niet maken. Noem het dan ook gewoon niet zo. En het is ook qua smaak totaal niet te vergelijken. En vanwege de benaming filet americain op het bakje kan je nogal snel de fout in gaan en de verkeerde meenemen. En dat is gewoon echt niet lekker.
Voor jou is het niet lekker omdat je aan de smaak van vlees gewend bent
Maar van mij mag het veranderen, ik heb liever dat het duidelijk is dat het vegetarisch is dan dat ik me suf zoek tussen al die andere bakjes.