Huiskamer Huiskamer

Huiskamer

JtM

JtM

17-04-2022 om 20:00

Waar heb jij je vandaag aan geërgerd? - deel 2

JtM

JtM

07-10-2025 om 10:30 Topicstarter

Van een nagel is mijn gellak eraf gegaan, en die nagel heeft nu een flinke scheur. Ik was net zo blij dat mijn nagels mooi lang waren dus hoop die nagel te kunnen 'redden' tot ik thuis ben zodat ik misschien de nagel nog kan repareren.
Echt een first world problem, ik weet het!

De "Geniet van het Goede kaart" van de Postcodeloterij. Dan is het al heel weinig waar die actiekaartjes bij staan. Dan heb ik met moeite een potje sambal badjak en twee blikjes bonen gevonden (waar dus een kaartje bijstond). Tellen ze niet mee!!!!!!!!!!!

De kassiere werd er ook strontziek van. Die heeft de hele dag boze mensen aan haar kassa. En dit is niet de eerste keer dat dit gebeurt. Ieder jaar is het klooien met die kaart.

Thora schreef op 07-10-2025 om 11:37:

De Geniet van het Goede kaart van de postcodeloterij. Dan is het al heel weinig waar die kaartjes bij staan. Dan heb ik met moeite een potje sambal badjak en twee blikjes bonen gevonden (waar dus een kaartje bijstond). Tellen ze niet mee!!!!!!!!!!!

De kassiere werd er ook strontziek van. Die heeft de hele dag boze mensen aan haar kassa. En dit is niet de eerste keer dat dit gebeurt. Ieder jaar is het klooien met die kaart.

ik las deze zin als één geheel en begreep pas na 17x dat het een naam is hahaha. ik dacht: die thora kan toch gewoon nederlands? wat is dit nou weer? hahahahaha

Broadway schreef op 07-10-2025 om 11:53:

[..]

ik las deze zin als één geheel en begreep pas na 17x dat het een naam is hahaha. ik dacht: die thora kan toch gewoon nederlands? wat is dit nou weer? hahahahaha

Hahaha. Bedankt voor de tip. Ik heb het bericht iets aangepast nu.

De "Geniet van het Goede kaart" van de Postcodeloterij. Dan is het al heel weinig waar die actiekaartjes bij staan. Dan heb ik met moeite een potje sambal badjak en twee blikjes bonen gevonden (waar dus een kaartje bijstond). Tellen ze niet mee!!!!!!!!!!!

Vreselijk ja. Wij hebben hem afgelopen weekend gebruikt. Sta je voor zo’n schap, dan heb je daar een prijskaartje, een vegan kaartje, een 1+1 gratis kaartje en zo’n kaartje van die postcodeloterij. En dat zit allemaal achter elkaar bij dat prijskaartje gepropt. Je hebt totaal geen idee wat het nu kost uiteindelijk. En inderdaad, wat er aan producten mee doet is triest. Heb de hele AH gezien om maar aan €15,- te komen. En dan had je een product wat mee deed, schap leeg. Het is dat ik het zonde vind om €15,- niet te gebruiken in deze dure tijden, maar het is eigenlijk de ergernis niet waard. Gelukkig deden alle producten die ik gepakt had wel mee.

Het is ook elk jaar weer anders met die kaart, een tijdje was het biologisch, nu vegetarisch. Gelukkig deden veel groentes ook mee en heb ik er o.a. een paprika en een komkommer van gekocht. Woksaus deed ook mee. Vond ik bijzonder maar heb het gewoon meegenomen. Mijn moeder geeft die kaart aan mij want ze heeft geen zin meer in het gezoek.

Ik snap het probleem niet. Je kunt toch gewoon online kijken welke producten meedoen en die dan in de winkel kopen?

Caroline80 schreef op 07-10-2025 om 12:56:

[..]

Ik snap het probleem niet. Je kunt toch gewoon online kijken welke producten meedoen en die dan in de winkel kopen?

Dat is wat ik nu ook ga doen. Maar ik dacht gisteren, ik ga even de AH in met mijn kaartje. En kwam dus bedrogen uit. 

Netherfield schreef op 07-10-2025 om 12:48:

Het is ook elk jaar weer anders met die kaart, een tijdje was het biologisch, nu vegetarisch. Gelukkig deden veel groentes ook mee en heb ik er o.a. een paprika en een komkommer van gekocht. Woksaus deed ook mee. Vond ik bijzonder maar heb het gewoon meegenomen. Mijn moeder geeft die kaart aan mij want ze heeft geen zin meer in het gezoek.

Veganistisch zelfs. Biologisch was prima. Keus genoeg toen. Nu is het zoeken geblazen.

Caroline80 schreef op 07-10-2025 om 12:56:

[..]

Dan moeten ze er wel zijn. De dingen die ik wilde, waren bijna allemaal op. En dan zoek je je dus een ongeluk in de winkel naar van die kaartjes op het schap.

BlairW schreef op 07-10-2025 om 15:06:

[..]

Dan moeten ze er wel zijn. De dingen die ik wilde, waren bijna allemaal op. En dan zoek je je dus een ongeluk in de winkel naar van die kaartjes op het schap.

Hmmm ik ben benieuwd als ik ga kijken. Ik wilde voor de walnoten en pijnboompitten gaan. Eventueel gehackt van de vegetarische slager en wat peulvruchten in blik.

Wieder schreef op 05-10-2025 om 14:10:

Ik ben al de hele week aan het verven in onze hal. Er zitten 5 deuren in en evenzoveel kozijnen natuurlijk. En een lambrisering, en toen ik de oude lamp van het plafond haalde bleken de vorige bewoners om de lamp heen te hebben geverfd en 5 gaten in het plafond geboord te hebben, dus het plafond moest ook geschilderd. En vandaag was is eindelijk toe aan waar het me allemaal om ging: de muur behangen. Ik heb prachtig behang gekocht waar ik zeer content mee was. Heb echt maanden zitten scrollen en bladeren voordat ik dit behang vond, 100 euro per rol maar je moet er weer lang tegenaan kijken dus vooruit maar! Ik heb het al weken in huis maar nu had ik een week vakantie dus tijd om de boel aan te pakken. Ik knip de eerste lengte af, leg de rol ernaast om het patroon passend de maken en zie direct dat het never nooit gaat lukken. Als ze de rol een meter langer hadden gemaakt had het gekund, maar hiermee kun je echt alleen lange banen maken en niet boven een lambrisering behangen. Er zit te weing herhaling in het patroon. Dat had ik niet gezien toen ik het bestelde, er stond ook nergens bij hoe vaak het patroon verspringt. Dus met de schijtbalen in mijn lijf ging ik naar de bouwmarkt voor een dan-maar-die-behangetje, maar ik wist al dat ik niks ging vinden waarvan ik niet zou denken: maar die andere was mooier..

Gelukkig had ik mijn dochter geappt met die frustratie en die had de oplossing. Lijsten maken van sierlijsten, daarin behangen met mijn mooie behang en de rest in de kleur van de rest van de muren verven. Niet helemaal zoals ik voor ogen had maar wel een beter alternatief dan een behang dat ik eigenlijk niet wilde. En niet een paar honderd euro aan behang weggegooid, ook niet onbelangrijk. Maar jammer is het wel. Ook al omdat ik nu weer aan het verven moet, terwijl ik het vandaag af had willen hebben!

Oh ja, zo irritant! 
Ik had mijn toiletruimte behangen met patroonbehang maar toen bleek dat het patroon maar aan één zijde netjes op elkaar past 🥴. Alleen de linker aan de rechterzijde maar niet de rechter aan de linkerzijde. 

Herfstappeltaart schreef op 07-10-2025 om 15:17:

[..]

Hmmm ik ben benieuwd als ik ga kijken. Ik wilde voor de walnoten en pijnboompitten gaan. Eventueel gehackt van de vegetarische slager en wat peulvruchten in blik.

Hu? Is het dan niet alle verse groentes en vegetarische vleesvervangers?

SuzyQFive schreef op 07-10-2025 om 15:47:

[..]

Hu? Is het dan niet alle verse groentes en vegetarische vleesvervangers?

Nee kijk maar op de site van AH. Daar staan alle deelnemende producten.

SuzyQFive schreef op 07-10-2025 om 15:34:

[..]

Oh ja, zo irritant!
Ik had mijn toiletruimte behangen met patroonbehang maar toen bleek dat het patroon maar aan één zijde netjes op elkaar past 🥴. Alleen de linker aan de rechterzijde maar niet de rechter aan de linkerzijde.

Ow jemig, dat is ook onhandig zeg. Moet je vanaf de goede kant beginnen ja. Zou ik ook niet op letten!

Met patroonbehang heb ik inmiddels geleerd om te kijken naar hoeveel het verspringt. Dat staat over het algemeen wel op de rol aangegeven. En ik heb afgelopen jaar geleerd dat je op het verfbad moet letten. Ook zoiets wat je vergeet te doen.

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.