Huiskamer
Bellebelle
04-10-2025 om 18:16
kerst schreef op 04-10-2025 om 16:41:
schimmelplekjes bij tepels.
Ontstaan tijdens stressvolle periode.
Op advies huisarts al vier weken twee maal daags aan het smeren met miconazol creme, maar is niet afdoendeJeukt..
Ik weet niet of dat hier ook helpt, maar toen ik bij het borstvoeden last had van spruw moest ik ook vooral mijn bh's heet wassen. Ik dacht dat spruw ook een schimmel is.
Bellebelle
04-10-2025 om 18:16
Koettie schreef op 04-10-2025 om 15:41:
[..]
Ik heb geen opbergruimte. Tweekamer appartement zonder inbouwkast oid.
Dan is het wel een sta in de weg inderdaad. Het draaiende wasrek helpt wellicht, maar dat is ook weer een groot ding volgens mij.
Kampeerder
05-10-2025 om 12:48
De stroom moest er even af voor een klusje wat man moet doen. Nu dus geen internet op de laptop, geen tv, geen was om op te hangen want programma moest nog een paar minuten. Vooral centrifugeren. Vaatwasser staat stil etc.
Hoe laat begint de autorace F1, want zeker weten dat we dan wel weer stroom hebben.
Dit is man zijn beroep dus dat wordt niet door externen gedaan, dus altijd op onhandig tijdstip.
Bakblik
05-10-2025 om 13:02
Kampeerder schreef op 05-10-2025 om 12:48:
De stroom moest er even af voor een klusje wat man moet doen. Nu dus geen internet op de laptop, geen tv, geen was om op te hangen want programma moest nog een paar minuten. Vooral centrifugeren. Vaatwasser staat stil etc.
Hoe laat begint de autorace F1, want zeker weten dat we dan wel weer stroom hebben.
Dit is man zijn beroep dus dat wordt niet door externen gedaan, dus altijd op onhandig tijdstip.
O ja herkenbaar. Als man begin je dan gewoon aan je klusje. Niet gisteravond alvast een aankondiging dat je er rekening mee kan houden maar gewoon midden op de ochtend de stroom afschakelen.
Sinds 2022 hebben wij 3x eenc storing gehad dat de hele straat zonder stroom zat en toen heeft man gezien wat er dan allemaal vastloopt en niet werkt, bij 2 van de 3 was hij thuis. Het geknoei om de wasmachine weer aan de gang te krijgen als hij midden in het programma is gestopt, mijn deurtje moet dan even open en dan loopt er dus allemaal water uit wat je op moet dweilen. Buren die hier met een pannetje water flesjes kwamen opwarmen voor de kinderen, ik kook nog op gas, die kan je niet 7 uur laten wachten. Pubers die foeterden dat ze geen WiFi hebben.
Sindsdien kondigt hij werkzaamheden wat beter aan.
Wieder
05-10-2025 om 14:10
Ik ben al de hele week aan het verven in onze hal. Er zitten 5 deuren in en evenzoveel kozijnen natuurlijk. En een lambrisering, en toen ik de oude lamp van het plafond haalde bleken de vorige bewoners om de lamp heen te hebben geverfd en 5 gaten in het plafond geboord te hebben, dus het plafond moest ook geschilderd. En vandaag was is eindelijk toe aan waar het me allemaal om ging: de muur behangen. Ik heb prachtig behang gekocht waar ik zeer content mee was. Heb echt maanden zitten scrollen en bladeren voordat ik dit behang vond, 100 euro per rol maar je moet er weer lang tegenaan kijken dus vooruit maar! Ik heb het al weken in huis maar nu had ik een week vakantie dus tijd om de boel aan te pakken. Ik knip de eerste lengte af, leg de rol ernaast om het patroon passend de maken en zie direct dat het never nooit gaat lukken. Als ze de rol een meter langer hadden gemaakt had het gekund, maar hiermee kun je echt alleen lange banen maken en niet boven een lambrisering behangen. Er zit te weing herhaling in het patroon. Dat had ik niet gezien toen ik het bestelde, er stond ook nergens bij hoe vaak het patroon verspringt. Dus met de schijtbalen in mijn lijf ging ik naar de bouwmarkt voor een dan-maar-die-behangetje, maar ik wist al dat ik niks ging vinden waarvan ik niet zou denken: maar die andere was mooier..
Gelukkig had ik mijn dochter geappt met die frustratie en die had de oplossing. Lijsten maken van sierlijsten, daarin behangen met mijn mooie behang en de rest in de kleur van de rest van de muren verven. Niet helemaal zoals ik voor ogen had maar wel een beter alternatief dan een behang dat ik eigenlijk niet wilde. En niet een paar honderd euro aan behang weggegooid, ook niet onbelangrijk. Maar jammer is het wel. Ook al omdat ik nu weer aan het verven moet, terwijl ik het vandaag af had willen hebben!
HAHA!wait..what
05-10-2025 om 19:20
Bellebelle schreef op 04-10-2025 om 12:58:
[..]
Tip: ik had hetzelfde probleem, maar ik heb sinds een jaar lucht ontvochtiger in de ruimte waar de was droogt. Nu droogt het super snel. Ik heb deze (https://www.bol.com/nl/nl/p/auronic-luchtontvochtiger-ontvochtigt-20l-per-dag-was-droog-functie-wit/9300000110326008/).
Thanks voor de tip! Ik heb er 1 voor onze slaapkamer/bijkeuken/badkamer gehaald. Is allemaal op de begane grond hier dus sleep deze (zag dat er wieltjes onder zitten 😁) wel heen en weer!
Als het goed bevalt haal ik er nog 1 voor de waskamer (die is een verdieping hoger). In ons huis voelt alles in de herfst/winter heel klam/vochtig aan. Ik hoop dat dit de oplossing gaat zijn 
Bellebelle
05-10-2025 om 19:46
HAHA!wait..what schreef op 05-10-2025 om 19:20:
[..]
Thanks voor de tip! Ik heb er 1 voor onze slaapkamer/bijkeuken/badkamer gehaald. Is allemaal op de begane grond hier dus sleep deze (zag dat er wieltjes onder zitten 😁) wel heen en weer!
Als het goed bevalt haal ik er nog 1 voor de waskamer (die is een verdieping hoger). In ons huis voelt alles in de herfst/winter heel klam/vochtig aan. Ik hoop dat dit de oplossing gaat zijn
Graag gedaan, ik hoop dat jij er net zoveel plezier van hebt als ik.
Rogue
06-10-2025 om 08:56
ik sta op het punt een woede aanval te krijgen.... ik sta al bijna 45 min in de wacht om een afspraak af tezeggen/ iets door te geven die over een uur begint.
ik heb bijna zin om de hoorn er op tegooien en toch tegaan ook al is het misschien tijdverspilling
edit* blijkbaar helpt mopperen op het fora
Bloemenzee
06-10-2025 om 14:20
”Ik ben niet racistisch hoor, maar…” en dan volgt er vaak een heel erg racistisch verhaal. Alsof die eerste woorden het dan goed maken.
stokstaart
06-10-2025 om 17:00
Bloemenzee schreef op 06-10-2025 om 14:20:
”Ik ben niet racistisch hoor, maar…” en dan volgt er vaak een heel erg racistisch verhaal. Alsof die eerste woorden het dan goed maken.
Als mensen zo beginnen dan zeg ik vaak; stop maar, want na de maar is het nooit best.
stokstaart
06-10-2025 om 17:03
eigen ergernis of wel ellende. Afgelopen week herbelevingspijn en afgelopen nacht ineens ook een herbeleving nachtmerrie.
waar dit nu ineens weer vandaan komt is me een raadsel

kerst
06-10-2025 om 18:58
Gesjouw met kattengrit.
Nu online besteld via Picnic, ben ik er vanaf.
(Na twee weken ruik ik het oude grit al met mijn superneus..)
Verder de printer had weer kuren
Neweve
06-10-2025 om 19:19
2 dingen besteld bij de Ikea. Zijn ze in 2 pakketen verzonden die vandaag, beide door PostNL worden geleverd maar op 2 verschillende tijdstippen...
Koettie
07-10-2025 om 06:49
Wil mn badkamer opknappen maar verander steeds van idee over kleuren en dat ga ik blijven hebben tot het af is. Dus hopelijk snel beginnen want word moe van mezelf.
Wc ook, tijden terug al behang en verf gekocht en inmiddels zou ik liever wat anders willen maarjaaa. Heb het al dus ga daar komend weekend maar eens aan beginnen