Huiskamer Huiskamer

Huiskamer

JtM

JtM

17-04-2022 om 20:00

Waar heb jij je vandaag aan geërgerd? - deel 2

Naminokurashi schreef op 21-09-2025 om 19:24:

Ik moest vanmiddag ineens overgeven en blijkbaar heb ik dat met zoveel geweld gedaan dat ik nu helse pijn in een linker rib heb. Ademen doet me toch een partij pijn. Heb al wat ibuprofen genomen, maar helpt niet echt

Pijn in je ribben kan wel een tijdje duren, en doet echt zeer. Hoop voor jou dat het meevalt, sterkte!

Wieder schreef op 20-09-2025 om 22:36:

Ik kom totaal overprikkeld thuis van mijn werk. Prima dag gehad, leuke mensen, maar veel contact met gasten terwijl ik normaal veel meer in de keuken sta. Ik was net tien minuten binnen, lekker in mijn eigen bubbel. Dochter 1 is bij haar vriend, dochter 2 al naar bed en echtgenoot was naar zijn ouders. Maar na 10 minuten dus, komt man binnen, begint een heel verhaal over zijn dag (waar ik geen touw aan vast kon knopen want het ging over schroefjes ofzo, kan me normaal al niks schelen) en ik doe echt mijn best om er in mee te gaan. Ondertussen loopt hond 1 achter een mauwende kat aan te dribbelen met tikkende pootjes over de vloer, kat 2 zit met twee poten in een doos te graven want, weet ik veel waarom en man begint ondertussen druk krakende plasticjes in elkaar te vouwen en te schuiven en houdt daar helemaal nooit mee op. Laat. Me. Met. Rust! Ga douchen, ga naar bed, maar laat me gewoon. Ik weet dat ik me eigenlijk moet beheersen en me aan mezelf moet ergeren, maar ik zou het liefst even een potje gillen 😅. Echt een prima leuke dag gehad maar ik ben overvol en leeg tegelijk! Man is inmiddels naar boven en de honden zijn ook naar bed. Ik ga even naar de fruitschaal staren ofzo. Morgen weer een verse nieuwe dag.

en als ie dan klaar is met zijn gepraat en gekraak aan je vragen wat er is en dat je gewoon rustig moet doen. 

Doodslag is op zo'n moment gewoon een reële optie

Broadway schreef op 22-09-2025 om 08:43:

[..]

en als ie dan klaar is met zijn gepraat en gekraak aan je vragen wat er is en dat je gewoon rustig moet doen.

Doodslag is op zo'n moment gewoon een reële optie

Oef, was je erbij 🤣

Wieder schreef op 22-09-2025 om 10:45:

[..]

Oef, was je erbij 🤣

hahaha het is gewoon één pot nat! 

aan mezelf. Het was gister iets te gezellig bij een feestje. Nu zit ik moe te zijn en thuis te werken met een dodelijk vermoeid hoofd. Er is weinig output en daar voel ik me dan weer schuldig over. 

Hoi, oude bekende hier ( van de andere kant maar ik heb hier ook wel eens meegeschreven).

Ik erger me kapot aan het feit dat ik nog steeds zo belabberd ben van mijn operatie. Vorige week maandag mijn keelamandelen laten verwijderen en de eerste dagen weinig pijn van gehad maar vanaf dag vijf wordt het met de dag erger. Ik weet dat het geen pretje is bij volwassenen maar na de eerste makkelijke dagen heb ik het toch wel onderschat blijkbaar. Ik lig alleen maar op de bank te suffen, eten is een hel, bleh. De korsten die op de wonden zitten meuren enorm, alles smaakt vies en ze zouden er nu na een week wel af moeten vallen. Nog niet dus. 
Een van de amandelen was lastig te verwijderen door een litteken van een oud abces dus misschien duur het daarom wat langer maar ik ben er wel klaar mee nu. 
Het voordeel is dat ik het wel gehad heb nu, eigenlijk zou ik pas in november aan de beurt zijn. En ik heb nog geen loopneus gehad sinds ze eruit zijn. Maar ik mis lekker eten wel, en koffie, dat smaakt me ook niet meer nu. 

Jujubee schreef op 23-09-2025 om 10:56:

Hoi, oude bekende hier ( van de andere kant maar ik heb hier ook wel eens meegeschreven).

Ik erger me kapot aan het feit dat ik nog steeds zo belabberd ben van mijn operatie. Vorige week maandag mijn keelamandelen laten verwijderen en de eerste dagen weinig pijn van gehad maar vanaf dag vijf wordt het met de dag erger. Ik weet dat het geen pretje is bij volwassenen maar na de eerste makkelijke dagen heb ik het toch wel onderschat blijkbaar. Ik lig alleen maar op de bank te suffen, eten is een hel, bleh. De korsten die op de wonden zitten meuren enorm, alles smaakt vies en ze zouden er nu na een week wel af moeten vallen. Nog niet dus.
Een van de amandelen was lastig te verwijderen door een litteken van een oud abces dus misschien duur het daarom wat langer maar ik ben er wel klaar mee nu.
Het voordeel is dat ik het wel gehad heb nu, eigenlijk zou ik pas in november aan de beurt zijn. En ik heb nog geen loopneus gehad sinds ze eruit zijn. Maar ik mis lekker eten wel, en koffie, dat smaakt me ook niet meer nu.

Ik weet niets van het herstel na deze operatie, maar moet er niet even een dokter naar kijken? Voor mij klinkt het alsof de boel ontstoken is, en dan moet er misschien toch iets gebeuren. Beterschap en sterkte!

Dank je wel! Nou volgens al mijn informatie hoort het er zo uit te zien en te voelen, helaas. De korsten zijn wit, zoals hoort en verder heb ik geen koorts gehad of andere waarschuwingssignalen. Ook geen nabloedingen. Mijn online research zegt dat veel mensen wel twee weken echt flinke keelpijn houden. Het hoort er bij. De zuster op de zaal was ook aan haar amandelen geopereerd en zei dat het vanaf dag zes flink erger kan worden. Dus ik ga er nog steeds maar even vanuit dat het er bij hoort. Ik ben gewoon ongeduldig van aard en had gehoopt dat het nu wel over zou zijn, maar helaas, haha. 
De korsten zullen er vandaag of morgen wel af gaan vallen. 

Al vanaf week 1 dat ik hier woon dakwerkzaamheden.
Hele dag geboor en getimmer, 3 maanden lang.

kerst schreef op 23-09-2025 om 12:13:

Al vanaf week 1 dat ik hier woon dakwerkzaamheden.
Hele dag geboor en getimmer, 3 maanden lang.

He bah, dat is echt zo irritant! Gek kan ik daar van worden, die herrie. 3 maanden is echt heel lang. Enig idee hoe lang het nog gaat duren?

Aan mijn beha. 
Vanochtend schoon aangetrokken, niks aan de hand.
Rond 10.00 gesport in een sportbeha.
Douchen en de normale beha weer aan. Sta ik net in de supermarkt, pak een pak koek boven schouderhoogte, zit de onderrand vanmijn beha ineens halverwege mijn borst. De boel onder mijn jas weer een beetje gladgetrokken en in het volgende pad bij de pindakaas gebeurt het weer.
Thuis uitgekleed om te kijken wat er aan de hand is, kan niks ontdekken maar even was inhalen voor de regen en het gebeurt weer.
Nu maar een andere aangedaan.

JtM

JtM

23-09-2025 om 16:58 Topicstarter

Beterschap Jujubee. Keelamandelen laten verwijderen op 'latere' leeftijd (lees: nadat je kind-af bent) is ellendig. Ik kan er over meepraten. Een uur nadat ik toentertijd ben geopereerd kon ik weer de OK in aangezien een van de wonden weer open was gesprongen. 
Ik geloof dat ik er ook wel een dikke twee weken zoet mee bent geweest. 

Aan het weer; net nu de Ramen afgeplakt zijn en de Steigers staan regent het hier de hele week….bah

Jujubee schreef op 23-09-2025 om 12:31:

[..]

He bah, dat is echt zo irritant! Gek kan ik daar van worden, die herrie. 3 maanden is echt heel lang. Enig idee hoe lang het nog gaat duren?

Tot eind november.

Naminokurashi schreef op 21-09-2025 om 19:24:

Ik moest vanmiddag ineens overgeven en blijkbaar heb ik dat met zoveel geweld gedaan dat ik nu helse pijn in een linker rib heb. Ademen doet me toch een partij pijn. Heb al wat ibuprofen genomen, maar helpt niet echt

Oh, dat is auw! Ik heb ooit met heftig hoesten een tussenribspier verrekt. Dit klinkt als zo iets. 

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.