Huiskamer Huiskamer

Huiskamer

JtM

JtM

17-04-2022 om 20:00

Waar heb jij je vandaag aan geërgerd? - deel 2

het is idd moeilijker nu voor starters dan jaren terug. niet onmogelijk, maar wel moeilijker. 
kleine appartementen worden nu massaal verkocht door verhuurders en zijn zelfs in mijn studentenstad goed beschikbaar tot 250.000, maar dáár willen de meeste starters niet wonen. daarnaast hebben ze door hun levensstijl (werken om te leven, reizen, meer buiten de deur leven) vaak ook weinig tot geen buffer om zelf in te leggen. het is dus een combinatie van moeilijk aanbod, onrealistische wensen icm levensstijl. 

Broadway schreef op 18-09-2025 om 08:48:

het is idd moeilijker nu voor starters dan jaren terug. niet onmogelijk, maar wel moeilijker.
kleine appartementen worden nu massaal verkocht door verhuurders en zijn zelfs in mijn studentenstad goed beschikbaar tot 250.000, maar dáár willen de meeste starters niet wonen. daarnaast hebben ze door hun levensstijl (werken om te leven, reizen, meer buiten de deur leven) vaak ook weinig tot geen buffer om zelf in te leggen. het is dus een combinatie van moeilijk aanbod, onrealistische wensen icm levensstijl.

Dit!

Broadway schreef op 18-09-2025 om 08:48:

In mijn omgeving veel eind twintigers en begin dertigers die een huur of koopwoning zoeken. Ze hebben helemaal geen onrealistisch wensen er zijn gewoon te weinig huizen. Meestal hebben ze ook een redelijk buffer maar geen 65 duizend euro.

Mijn dochter heeft na een lastige zoektocht een appartementje gevonden voor zo'n 1200 euro in een provinciestad 1,5 uur van haar werk. Nadat de huur afgeschreven is kan ze echt niet te gek doen. Ze spaart nog wel elke maand maar voordat ze aan de 65 duizend zit.

Mijn ergernis is dat veel mensen die zelf fatsoenlijk wonen geen idee hebben hoe de woningmarkt echt is voor starters. Het is trouwens niet een probleem alleen van de woningzoekenden maar ook een economische en maatschappelijk probleem. Wonen in de buurt van je werk of sociale leven zou weer normaal moeten zijn.

Ik begrijp best dat Amsterdam niet voor iedereen is weggelegd maar plaatsen als Almere, Zoetermeer of Nieuwegein zouden dat wel moeten zijn.

Tuinfluiter schreef op 18-09-2025 om 09:33:

[..]

In mijn omgeving veel eind twintigers en begin dertigers die een huur of koopwoning zoeken. Ze hebben helemaal geen onrealistisch wensen er zijn gewoon te weinig huizen. Meestal hebben ze ook een redelijk buffer maar geen 65 duizend euro.

Mijn dochter heeft na een lastige zoektocht een appartementje gevonden voor zo'n 1200 euro in een provinciestad 1,5 uur van haar werk. Nadat de huur afgeschreven is kan ze echt niet te gek doen. Ze spaart nog wel elke maand maar voordat ze aan de 65 duizend zit.

Mijn ergernis is dat veel mensen die zelf fatsoenlijk wonen geen idee hebben hoe de woningmarkt echt is voor starters. Het is trouwens niet een probleem alleen van de woningzoekenden maar ook een economische en maatschappelijk probleem. Wonen in de buurt van je werk of sociale leven zou weer normaal moeten zijn.

Ik begrijp best dat Amsterdam niet voor iedereen is weggelegd maar plaatsen als Almere, Zoetermeer of Nieuwegein zouden dat wel moeten zijn.

ik lees wat je zegt en dat zal vaak kloppen. ik denk dat je mijn bericht niet goed begrepen hebt. ik zeg dat er meerdere redenen zijn en kunnen zijn die al dan niet in combinatie voor moeilijkheid zorgen. dat maakt wat jij zegt niet ineens onwaar?

daarbij ben ik het oneens met je generaliserende opmerking dat fatsoenlijk wonende mensen geen idee hebben. ik heb dat wel. jij ook denk ik want je probeert het mij uit te leggen? 

Ik moest naar 3 winkels, en had de meest praktische route uitgestippeld. Eerste winkel om pakket af te geven is gesloten. Tweede winkel heeft product niet op voorraad en heb de supermarkt maar overgeslagen omdat het pakket nog in mijn fietstas zat. Dus moet straks nog naar een ander pakketpunt en supermarkt die weer niet bij elkaar in de buurt zitten.

Blauwevis schreef op 18-09-2025 om 14:03:

Ik moest naar 3 winkels, en had de meest praktische route uitgestippeld. Eerste winkel om pakket af te geven is gesloten. Tweede winkel heeft product niet op voorraad en heb de supermarkt maar overgeslagen omdat het pakket nog in mijn fietstas zat. Dus moet straks nog naar een ander pakketpunt en supermarkt die weer niet bij elkaar in de buurt zitten.

Ooo wat irritant! En dan is het ook nog eens somber weer waardoor de zin om naar buiten te gaan er ook niet echt is.

Viel vannacht pas na 3.00 uur in slaap. Was een krolse kat buiten in mijn tuin. Ga ergens anders mauwen

Dolfje schreef op 17-09-2025 om 22:41:

Ben je daarvoor bij de huisarts geweest? Ik had mijn nagel dame geappt wat nu te doen en zij zei kijk het ff aan of de pijn zakt.

Wij hebben hem er zelf afgetrokken. Althans mijn ex, terwijl ik bezig was met flauwvallen…

Het is al een hele tijd geleden, maar ik word weer duizelig als ik er aan denk 😅

aan die klote wind die maar niet gaat liggen en aan de filmpjes over de herfst op social media...
de herfst begint pas 21-10!!!! voor mijn gevoel dan  

Loulou39 schreef op 18-09-2025 om 17:10:

[..]

Wij hebben hem er zelf afgetrokken. Althans mijn ex, terwijl ik bezig was met flauwvallen…

Het is al een hele tijd geleden, maar ik word weer duizelig als ik er aan denk 😅

Hm dan laat ik hem nog maar even zitten 

Het doet al minder pijn, maar heb vandaag amper gewerkt met mijn handen en vooral overleg gehad. Heb  eind volgende week toch alweer een afspraak staan voor de nagels.

Dolfje schreef op 18-09-2025 om 18:27:

[..]

Hm dan laat ik hem nog maar even zitten

Het doet al minder pijn, maar heb vandaag amper gewerkt met mijn handen en vooral overleg gehad. Heb eind volgende week toch alweer een afspraak staan voor de nagels.

Lijkt me een goed plan om even te overleggen met iemand die er verstand van heeft. Bij mij zat ‘ie ook zo los, dat het niet meer werkbaar was.

Hopelijk kan ze het snel bij je oplossen en heb je helemaal geen pijn meer 👍🏻🌸

Volgens buienradar en weeronline zou het vandaag de hele droog zijn
Had de wasmachine al aan heb en nog 2 wassen liggen, maar het was de hele dag nat en kon het niet buiten op de lijn.
En morgen komt jongste puber thuis van kamp, met waarschijnlijk ook nog een tas vol was.
Waar moet ik al dat spul laten...

Mama-Inge schreef op 18-09-2025 om 20:00:

Had de wasmachine al aan heb en nog 2 wassen liggen, maar het was de hele dag nat en kon het niet buiten op de lijn.
En morgen komt jongste puber thuis van kamp, met waarschijnlijk ook nog een tas vol was.

Morgen en zaterdag wordt het mooi. Ik heb expres vandaag niet gewassen doe ik morgen en zaterdag. 

Loulou39 schreef op 18-09-2025 om 18:32:

[..]

Lijkt me een goed plan om even te overleggen met iemand die er verstand van heeft. Bij mij zat ‘ie ook zo los, dat het niet meer werkbaar was.

Hopelijk kan ze het snel bij je oplossen en heb je helemaal geen pijn meer 👍🏻🌸

Als het zo los zat had ik het er inderdaad vanaf getrokken denk ik. Nu zit het nog behoorlijk vast.

Heb er vanmorgen en vanavond wondspray op gedaan en een schone pleister. Hopelijk is het snel dicht, kan dat dus niet zien, en kan ze het er volgende week voorzichtig afhalen.  Maar echt hoor als je iets aan je vinger hebt stoot je hem 100 keer per dag bij de meest stomme dingen.

Mama-Inge schreef op 18-09-2025 om 20:00:

oh dat is balen! ik heb gisteren voordat ik naar kantoor ging een was buiten gehangen ondanks dat ik het erg vochtig vond, maar het is droog gebleven en de was was ook droog toen ik thuis kwam. 

noord/noordwest hadden ze volgens mij wel regen voorspeld. ik zit zuidoost. 

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.