Huiskamer Huiskamer

Huiskamer

JtM

JtM

17-04-2022 om 20:00

Waar heb jij je vandaag aan geërgerd? - deel 2

Flauwgevallen dochter is 15. Ze weet dat ze veel moet eten (snelle stofwisseling) maar dat zal misgegaan zijn. Misschien ouderwets hoor, maar ik had het gewoon fijn gevonden als ik een docent had gesproken. Ze is weer thuis en heeft goed gegeten vandaag. 

Bakblik schreef op 12-09-2025 om 12:17:

Ik erger me aan het weer. Ik woon vandaag aan een evenemententerrein en had gehoopt alle mensen die langs komen dan buiten te ontvangen. Nu wordt dat binnen zitten.

Uiteindelijk is de middag hier grotendeels droog verlopen. De gasten die voor koffie en een oliebol kwamen hebben wel binnen gezeten maar niemand bracht drijfnatte jassen/ schoenen mijn huis in. 

Het spectakel was wel wat uitgelopen vanwege het slechte weer in de ochtend. Iedereen is nu weer naar huis en op dweilen na is de boel weer aan kant.  Dat doe ik morgen. 

waarom als ik met de trein moet is er altijd wat aan de hand !!!

normaal is een halfuurtje en nu opeens een facking uur  

Een verspakket zou gisteren geleverd worden, maar dat lukte niet, vertraging bij de chauffeur, en het zou vandaag geleverd worden. Kan gebeuren, maar Track&Trace bleef oorverdovend stil. En nee hoor, ook vandaag geen levering. 

Edit: het vervelenste is niet eens dat ik het pakket vandaag weer niet heb gehad, het blijft ook wel tot morgen goed, maar dat ik er zelf achteraan moet ok te vragen waar het blijft. Niet een berichtje, vandaag lukt het ook niet.

Half uur geleden dacht ik,  oud en nieuw begint vroeg dit jaar  
🎇🧨

Auwereel schreef op 12-09-2025 om 22:34:

Een verspakket zou gisteren geleverd worden, maar dat lukte niet, vertraging bij de chauffeur, en het zou vandaag geleverd worden. Kan gebeuren, maar Track&Trace bleef oorverdovend stil. En nee hoor, ook vandaag geen levering.

Edit: het vervelenste is niet eens dat ik het pakket vandaag weer niet heb gehad, het blijft ook wel tot morgen goed, maar dat ik er zelf achteraan moet ok te vragen waar het blijft. Niet een berichtje, vandaag lukt het ook niet.

Toch maar 'n mailtje sturen, een verspakket van 3 dagen oud, (als je het morgen krijgt), daar zou ik niet blij mee zijn. Of het moet (nog) niet verzonden zijn.

Yumi schreef op 12-09-2025 om 22:58:

Half uur geleden dacht ik, oud en nieuw begint vroeg dit jaar
🎇🧨

Ja, de pepernoten liggen ook al in de winkel dus de jeugd dacht vast, laten we maar beginnen met vuurwerk...

Yumi schreef op 12-09-2025 om 23:04:

[..]

Toch maar 'n mailtje sturen, een verspakket van 3 dagen oud, (als je het morgen krijgt), daar zou ik niet blij mee zijn. Of het moet (nog) niet verzonden zijn.

Uiteraard gedaan, ze gaan een onderzoek instellen

De agenda van de garage zit propvol.
Nu heb ik op de meest onmogelijke dag volgende week een afspraak😡
Komt nog bij dat ze door de telefoon niet eens een kleine beurt wilden afspreken, maar kijken welke werkzaamheden nodig zijn🙄
(Auto heeft dit jaar maar 12.000 km gelopen)

Aan mezelf. Voel me schuldig dat ik niet ben ingegaan op een oproep om bij een activiteit te helpen. Maar ik heb zo’n enorme behoefte aan wat me-time!

Bloemenzee schreef op 13-09-2025 om 10:51:

Aan mezelf. Voel me schuldig dat ik niet ben ingegaan op een oproep om bij een activiteit te helpen. Maar ik heb zo’n enorme behoefte aan wat me-time!

Als je niet goed voor jezelf zorgt kunt je ook niet goed voor anderen zorgen. Niet schuldig voelen!

Bloemenzee schreef op 13-09-2025 om 10:51:

Als je besluit iets niet te doen, doe dat dan met overtuiging. Anders zit je het tegen je zin niet te doen, dan had je het net zo goed tegen je zin wel kunnen doen. Ik ben daar echt goed in, iets niet doen dat ik niet wil. Wil niet zeggen dat ik nooit iets doe waar ik geen zin in heb, maar dan wil ik het wel, omdat ik vind dat het nodig is. Iets niet doen is een keuze, sta daar gewoon achter en geniet van je me-time!

Herfstappeltaart schreef op 13-09-2025 om 10:52:

[..]

Als je niet goed voor jezelf zorgt kunt je ook niet goed voor anderen zorgen. Niet schuldig voelen!

Dit.

Dank voor de support! Ik ga nu nog even iets stoms huishoudelijks doen en daarna lekker een boek lezen.

Bloemenzee schreef op 13-09-2025 om 12:40:

Dank voor de support! Ik ga nu nog even iets stoms huishoudelijks doen en daarna lekker een boek lezen.

Heel goed. Echt even de tijd voor jezelf nemen nu. 

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.