Huiskamer Huiskamer

Huiskamer

JtM

JtM

17-04-2022 om 20:00

Waar heb jij je vandaag aan geërgerd? - deel 2

Ik moet me eigenlijk niet meer ergeren of verbazen.. 
Maar blijkbaar is het te veel moeite om even te melden dat een collega (waarschijnlijk voor langere tijd) ziek is. 
Kwam er bij toeval achter omdat me iets opviel maar jeetje.
We zijn met 4 in dezelfde functie dus er ontstaat zo best een gat. 1 wist het wel maar houdt zulke dingen altijd voor zichzelf. Zo idioot! 

Bloemenzee schreef op 08-09-2025 om 21:11:

[..]

Deegroller werkt denk ik ook wel

Die heb ik alleen in mini variant.

Ginevra schreef op 08-09-2025 om 21:14:

Wegens gezondheid moet ik mijn eetpatroon weer omgooien en de teugels strak aanhalen qua dingen die niet mogen. En daar word ik stikchagrijnig van, de omschakeling kost heel veel moeite. Ik weet nog van eerder dat het na een tijdje went, maar voor nu is het honger, hoofdpijn en moordzucht.

Sameeee. Na mn vakantie weer. En na een tijd is het fijn maar die eerste werken! 

BlairW schreef op 08-09-2025 om 21:20:

[..]

Ik had het laatst ook, echt dagen achter elkaar hoofdpijn die zelf met 800mg ibuprofen niet weg ging. Denk dat het weer eens corona was. Voelde me overdag nog redelijk, maar elke avond kakte ik volledig in. Snotterig, koude rillingen, gewoon echt niet lekker. Heeft ook zo ongeveer een week geduurd.

Snotterig en koude rillingen heb ik niet gelukkig.

oh jammer Ah heeft de overblijvers eruit gehaald. Was zo leuk die pakketten.

Nog een ergernis; er was een afspraak ingepland bij de revalidatiearts vorige week.
Die had ik afgezegd want was op mijn werkdag. Al meerdere keren mijn werkdagen doorgegeven maar daar doen ze niks mee. Is misschien lastig om daar rekening mee te houden, snap ik op zich wel.

Maar nu kreeg ik vandaag einde ochtend een mailtje met afspraakbevestiging voor morgenochtend! 
Ik was aan het werk en ik zag dit einde middag. Kon ik weer een mailtje terugsturen dat ik niet kan (moet net dat tijdstip naar de huisarts). 
Meteen maar gevraagd of ze me kunnen bellen voor het maken van een afspraak want dit schiet niet echt op 

tinnitus 

stokstaart schreef op 08-09-2025 om 22:51:

tinnitus

Heb het ook maar sommige dagen zoals vandaag is het zo'n herrie 

Dolfje schreef op 08-09-2025 om 21:06:

[..]

Dat we geen bijl hebben of mijn koppijn

Ginevra schreef op 08-09-2025 om 21:14:

Wegens gezondheid moet ik mijn eetpatroon weer omgooien en de teugels strak aanhalen qua dingen die niet mogen. En daar word ik stikchagrijnig van, de omschakeling kost heel veel moeite. Ik weet nog van eerder dat het na een tijdje went, maar voor nu is het honger, hoofdpijn en moordzucht.

Dat soort dingen zijn ook gewoon moeilijk en kosten veel energie. Niet voor niks dat een nieuwe gewoonte gemiddeld 6mnd nodig heeft om ‘gewoon’ te worden. 

Zelf ook meermalen moeten doen en het is lastig… 

Buiten mijn nog steeds sluimerende hoofdpijn erger ik me, compleet nutteloos ik weet het, aan het weer. Donker, grijs en nat. Ik ben nooit klaar voor de donkere dagen. Gelukkig heb ik nog 2 weken vakantie tegoed in november en dan mag het snel februari zijn. Ik zie elk jaar meer en meer op tegen de herfst en winter.

Ow, ik vind dit weer juist heerlijk! Ik hou van regen die tegen de ramen slaat, terwijl ik op de bank zit met een dekentje, kaarsje aan, kop thee en Netflix op En de winter vind ik ook fijn, vooral als het goed koud is en er een zonnetje schijnt. De rijp op de bomen en het gras. Ik hou van alle seizoenen en ben blij dat we die hebben in Nederland. Ik zou niet het hele jaar rond zon en warm weer willen hebben.

BlairW schreef op 09-09-2025 om 07:43:

Ow, ik vind dit weer juist heerlijk! Ik hou van regen die tegen de ramen slaat, terwijl ik op de bank zit met een dekentje, kaarsje aan, kop thee en Netflix op En de winter vind ik ook fijn, vooral als het goed koud is en er een zonnetje schijnt. De rijp op de bomen en het gras. Ik hou van alle seizoenen en ben blij dat we die hebben in Nederland. Ik zou niet het hele jaar rond zon en warm weer willen hebben.

Dit zou ik geschreven kunnen hebben. Ik vind alle seizoenen fijn. Na een heerlijke zomer met fietstochten en buiten zijn vind ik het ook weer heerlijk dat het om me heen rustig wordt. Aan tafel knutselen met de kleinkinderen, op de bank series kijken, mokje thee erbij.

Dolfje schreef op 09-09-2025 om 07:36:

Buiten mijn nog steeds sluimerende hoofdpijn erger ik me, compleet nutteloos ik weet het, aan het weer. Donker, grijs en nat. Ik ben nooit klaar voor de donkere dagen. Gelukkig heb ik nog 2 weken vakantie tegoed in november en dan mag het snel februari zijn. Ik zie elk jaar meer en meer op tegen de herfst en winter.

Nou dit dus.. vooral die donkere avonden vind ik zo ellendig. 

Ik ben zo flauw van die lawaaierige dakwerkzaamheden.
Ook vooral vanwege de poes.
Die is al niet op haar plek in een ander huis.

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.