Huiskamer
Yumi
06-09-2025 om 20:57
Bakblik schreef op 06-09-2025 om 20:25:
[..]
Ja dat leer ik anderen en dat probeer ik zelf ook toe te passen maar als de tegenligger niet gaat dan moet je iets. Heb echt tot het uiterste doorgereden. Heel wat tikken van ellebogen gehad en dus een paar keer van het asfalt in de berm beland. Niet gevallen maar ergerlijk is het wel.
Ik snap het hoor, van de week wou een groepje jongeren niet opzij gaan op de stoep, waardoor ik de weg op moest. Voorbijganger vroeg, waarom ga jij van de stoep laat die snotapen opzij gaan. Zei dat ik liever opzij ging dan dat ik opzij wordt gegooid door zo'n groep.
BlairW
07-09-2025 om 09:06
Kampeerder schreef op 06-09-2025 om 16:45:
[..]
Dit!
En de hoeveelheid busjes die dagelijks achter elkaar aanrijden door de wijken.
Met meer pakketpunten moet het mogelijk zijn dit beter te organiseren.
Bij ons is nu zo’n afhaalkluis van dhl geplaatst. Op de route naar mijn werk. Dan denk je, top! Alleen kan ik die afhaalkluis nooit kiezen als afleverlocatie als ik iets bestel wat met dhl komt. Ze werken dus zelf ook niet helemaal mee 🤪
Kampeerder
07-09-2025 om 09:22
BlairW schreef op 07-09-2025 om 09:06:
[..]
Bij ons is nu zo’n afhaalkluis van dhl geplaatst. Op de route naar mijn werk. Dan denk je, top! Alleen kan ik die afhaalkluis nooit kiezen als afleverlocatie als ik iets bestel wat met dhl komt. Ze werken dus zelf ook niet helemaal mee 🤪
Hier zit de pakketmuur ook altijd vol. En dan gaat het naar een pakketpunt, in een winkel, die tot 18:00 uur open is. Kan onze zoon zoooo boos om worden. Die is uit werk altijd op zijn vroegst om 18:00 thuis en dus om 18:05 bij het pakketpunt.
BlairW
07-09-2025 om 11:01
Kampeerder schreef op 07-09-2025 om 09:22:
[..]
Hier zit de pakketmuur ook altijd vol. En dan gaat het naar een pakketpunt, in een winkel, die tot 18:00 uur open is. Kan onze zoon zoooo boos om worden. Die is uit werk altijd op zijn vroegst om 18:00 thuis en dus om 18:05 bij het pakketpunt.
Ik heb geen idee of hij vol is. Ik zie gewoon die hele locatie van die pakketkluis niet. Heel irritant ook! Net zoals bij jullie inderdaad, zo’n pakketpunt dat dan net te vroeg sluit 😕
Herfstappeltaart
07-09-2025 om 11:23
Bakblik schreef op 06-09-2025 om 16:52:
Geërgerd aan hele hordes (bijna) bejaarden op elektrische fietsen die full speed op de smalle fietspaden in het nationaal park Sallandse Heuvelrug fietsen.
Met een aardige doodswens (is mijn idee) komen ze van de heuvel af met een rotgang. Met of zonder helm stralen ze uit: Hier kom ik en ik ga niet opzij! Toen wij omhoog kwamen met onze conventionele fiets moesten wij de kant in.
Hou een beetje rekening met anderen die nog echt fietsen!
Ik erger me aan jouw manier van praten over mensen op leeftijd op ebikes. Ik ben zelf 68 en heb een ebike. Ik heb een paar longoperaties achter de rug en de ebike biedt mij de gelegenheid om lange afstanden te fietsen en op die manier te genieten van de zomer. Op een gewone fiets ben ik zeer beperkt (longcapaciteit)
Dat mensen op fietsen (welke dan ook) rekening moeten houden met anderen ben ik met je eens uiteraard, maar ik maak toch echt bezwaar tegen je opmerking over "echt fietsen". Ik moet echt ook trappen en 40 km op een ebike maakt ook mij moe.
Het komt nogal neerbuigend over.
Kampeerder
07-09-2025 om 11:30
Herfstappeltaart schreef op 07-09-2025 om 11:23:
[..]
Ik erger me aan jouw manier van praten over mensen op leeftijd op ebikes. Ik ben zelf 68 en heb een ebike. Ik heb een paar longoperaties achter de rug en de ebike biedt mij de gelegenheid om lange afstanden te fietsen en op die manier te genieten van de zomer. Op een gewone fiets ben ik zeer beperkt (longcapaciteit)
Dat mensen op fietsen (welke dan ook) rekening moeten houden met anderen ben ik met je eens uiteraard, maar ik maak toch echt bezwaar tegen je opmerking over "echt fietsen". Ik moet echt ook trappen en 40 km op een ebike maakt ook mij moe.
Dit!
Ik ben zeker tien haar jonger, heb geen aandoening en wel een e-bike. Ik fiets echt, e-bikes gaan niet vanzelf, je hebt alleen het voordeel dat bruggen, heuvels en tegenwind minder inspanning vragen. Ook op mijn e-bike lever ik inspanning.
Wat een vooroordeel en veroordeling over de e-bike en zijn gebruiker. Bah!
Herfstappeltaart
07-09-2025 om 11:38
Kampeerder schreef op 07-09-2025 om 11:30:
[..]
Dit!
Ik ben zeker tien haar jonger, heb geen aandoening en wel een e-bike. Ik fiets echt, e-bikes gaan niet vanzelf, je hebt alleen het voordeel dat bruggen, heuvels en tegenwind minder inspanning vragen. Ook op mijn e-bike lever ik inspanning.
Wat een vooroordeel en veroordeling over de e-bike en zijn gebruiker. Bah!
Precies. Een ebike is geen scooter ofzo. Je moet wel degelijk inspanning leveren. Uiteraard niet vergelijkbaar met een gewone fiets maar het gaat niet vanzelf. En als het gaat om ergeren aan anderen in het verkeer weet ik nog wel een paar doelgroepjes.
Kampeerder
07-09-2025 om 11:40
Herfstappeltaart schreef op 07-09-2025 om 11:38:
[..]
Precies. Een ebike is geen scooter ofzo. Je moet wel degelijk inspanning leveren. Uiteraard niet vergelijkbaar met een gewone fiets maar het gaat niet vanzelf. En als het gaat om ergeren aan anderen in het verkeer weet ik nog wel een paar doelgroepjes.
Ik vind het op standje één nog best vergelijkbaar met een mechanische fiets. Ook dan is het lastig om heuvel op te fietsen.
Ik ken meer mensen met een forse mening over e-bikes en hun gebruikers terwijl ze er zelf nog nooit op gefietst hebben.
Herfstappeltaart
07-09-2025 om 11:41
Kampeerder schreef op 07-09-2025 om 11:40:
[..]
Ik vind het op standje één nog best vergelijkbaar met een mechanische fiets. Ook dan is het lastig om heuvel op te fietsen.
Zeker. Ik gebruik hem eigenlijk nooit op highspeed. Altijd de laagste (eco) stand.
Kampeerder
07-09-2025 om 11:46
Herfstappeltaart schreef op 07-09-2025 om 11:41:
[..]
Zeker. Ik gebruik hem eigenlijk nooit op highspeed. Altijd de laagste (eco) stand.
Ik fiets in beginsel altijd op eco, maar na een dag werken als de wind is aangetrokken en ik volle bak tegenwind naar huis moet, dan zet ik hem hoger.
Voordat ik een elektrische fiets had ging ik met zulke voorspellingen meteen al 's ochtend níet op de fiets.
Koko67
07-09-2025 om 12:33
Herfstappeltaart schreef op 07-09-2025 om 11:23:
[..]
vind ik ook, daarom reageerde ik er ook op. Het is sowieso wel mode om af te geven ( soms heel bedekt) op oudere mensen.
nlies
07-09-2025 om 12:43
Bakblik schreef op 06-09-2025 om 20:25:
[..]
Ja dat leer ik anderen en dat probeer ik zelf ook toe te passen maar als de tegenligger niet gaat dan moet je iets. Heb echt tot het uiterste doorgereden. Heel wat tikken van ellebogen gehad en dus een paar keer van het asfalt in de berm beland. Niet gevallen maar ergerlijk is het wel.
Ja misschien heeft die tegenligger ooit van jou geleerd niet opzij te gaan. Dan krijg je zoiets
Miepjecody
07-09-2025 om 13:09
Koko67 schreef op 07-09-2025 om 12:33:
[..]
vind ik ook, daarom reageerde ik er ook op. Het is sowieso wel mode om af te geven ( soms heel bedekt) op oudere mensen.
Toch vind ik dat een deel van mensen op e bikes dat ze situaties niet kunnen inschatten maar dat vind ik van andere verkeersdeelnemers ook.
Bakblik
07-09-2025 om 13:40
@Herfstappeltaart ik snap dat je je gekwetst voelt door mijn post van gisteren. Hierbij bied ik mijn oprechte excuses aan.
Ik stuur je nog even een inbox.
Naminokurashi
07-09-2025 om 14:25
Waarom is mijn wasmachine zo een leugenaar? Ik had de wasmachine om 10.00 uur aangezet, dus ik dacht die is om 12.00 uur klaar, uiterlijk half 1. Nou mooi niet, pas om 13. 15 uur was ie pas klaar.
Gelukkig is het mooi weer en heb ik de boel buiten hangen, want er zit beddengoed bij.