Huiskamer Huiskamer

Huiskamer

JtM

JtM

17-04-2022 om 20:00

Waar heb jij je vandaag aan geërgerd? - deel 2

Cle0 schreef op 06-09-2025 om 12:32:

Gisteravond wilde ik iets bij bol bestellen met 'vandaag besteld morgen in huis' en bij het bezorgmoment kiezen was dinsdag pas het eerste bezorgmoment. Een paar andere artikelen geprobeerd maar kon niets vandaag laten bezorgen. Had nog wel een andere bezorging in de planning bij PostNL krijg ik nu een melding dat het bij het afhaalpunt ligt, terwijl het én in brievenbus past, en ik neerzettoestemming heb gegeven voor als ik niet thuis ben. Gaat lekker dus

Naar mijn menig moeten we hier dus echt van af, er staat al zoveel druk op die bezorgers.

noas_1993 schreef op 06-09-2025 om 14:06:

[..]

Naar mijn menig moeten we hier dus echt van af, er staat al zoveel druk op die bezorgers.

Dit! 

En de hoeveelheid busjes die dagelijks achter elkaar aanrijden door de wijken. 

Met meer pakketpunten moet het mogelijk zijn dit beter te organiseren. 

Geërgerd aan hele hordes (bijna) bejaarden op elektrische fietsen die full speed op de smalle fietspaden in het nationaal park Sallandse Heuvelrug fietsen. 
Met een aardige doodswens (is mijn idee) komen ze van de heuvel af met een rotgang. Met of zonder helm stralen ze uit: Hier kom ik en ik ga niet opzij!  Toen wij omhoog kwamen met onze conventionele fiets moesten wij de kant in. 
Hou een beetje rekening met anderen die nog echt fietsen!

Om nog even op mijn ergernis door te gaan: wat heb je in hemelsnaam gelijk de volgende dag nodig? Als het zo dringend is, ga dan naar een fysieke winkel.
Mocht het om een cadeautje gaan, zoals iemand een poos terug eens aangaf; dat zijn dingen die je tijdig kunt bedenken.

Dit is algemeen bedoeld, dus niet als aanval op de poster

noas_1993 schreef op 06-09-2025 om 17:10:

Om nog even op mijn ergernis door te gaan: wat heb je in hemelsnaam gelijk de volgende dag nodig? Als het zo dringend is, ga dan naar een fysieke winkel.
Mocht het om een cadeautje gaan, zoals iemand een poos terug eens aangaf; dat zijn dingen die je tijdig kunt bedenken.

Dit is algemeen bedoeld, dus niet als aanval op de poster

In theorie heb je heus gelijk hoor. Maar in de praktijk loopt het bij mij niet altijd zo. In dit geval was ik gisteren ziek, wist niet of ik vandaag op de been zou zijn en ging mijn ventilator stuk. Had natuurlijk tot maandag kunnen wachten om naar die fysieke winkel te gaan, maar laat het nou net morgen 28 graden worden en niet dinsdag pas. 

En andere keren zijn het soms wel dingen die ik tijdig hád kunnen bedenken. Maar ja, soms vergeet je weleens wat. Of je bedenkt het een dag van tevoren en hebt niet de gelegenheid om naar de winkel te gaan (dat haal ik niet altijd met werktijden). Of je kijkt naar de winkelvoorraad en ziet dat geen van de winkels binnen een straal van x km dat product op voorraad hebben. 

FaithfulDuck87

FaithfulDuck87

06-09-2025 om 18:20

Bakblik schreef op 06-09-2025 om 16:52:

Geërgerd aan hele hordes (bijna) bejaarden op elektrische fietsen die full speed op de smalle fietspaden in het nationaal park Sallandse Heuvelrug fietsen.
Met een aardige doodswens (is mijn idee) komen ze van de heuvel af met een rotgang. Met of zonder helm stralen ze uit: Hier kom ik en ik ga niet opzij! Toen wij omhoog kwamen met onze conventionele fiets moesten wij de kant in.

dat zie je nogal van afstand wie er een gewone fiets heeft en wie een electrische fiets. En het fietspad is van iedereen, maar je moet je eigen kant houden idd. 

Bakblik schreef op 06-09-2025 om 16:52:

Met een aardige doodswens (is mijn idee) komen ze van de heuvel af met een rotgang. Met of zonder helm stralen ze uit: Hier kom ik en ik ga niet opzij! Toen wij omhoog kwamen met onze conventionele fiets moesten wij de kant in.

Waarom is het belangrijk dat wij weten dat het om oudere mensen gaat? 

[..]

Mee eens.

Of in ieder geval de keuze geven aan de klant 

Zoals bijvoorbeeld bij Zooplus, daar kun je aangeven dat je akkoord gaat met maximaal 3 dagen latere levering, als dat laatste logistiek beter uitkomt.

Bij veel bedrijven via internet staat zelfs, dat als je op zondag besteld, het op maandag in huis is..

Koko67 schreef op 06-09-2025 om 18:25:

[..]

Vind jij "bijna bejaarden" oudere mensen?  Dan ben ik met bijna 67 een stokoud besje 

[..]

Ik ben het met je eens. Het schijnt dat een pakketbezorger gemiddeld zo'n 150 pakketten per dag rond moet brengen. Echt te absurd voor woorden toch?

Broodjebrie schreef op 06-09-2025 om 18:47:

[..]

Ik ben het met je eens. Het schijnt dat een pakketbezorger gemiddeld zo'n 150 pakketten per dag rond moet brengen. Echt te absurd voor woorden toch?

Dat is 20 per uur, nog net niet zelfs. Is natuurlijk prima te doen als alles een beetje in dezelfde wijk zit. Maar dat zit het meestal niet. 

Dus clusteren die hap. Op maandag komt DHL in deze wijk en dinsdag die. Moet iedereen iets langer wachten. Wil je het eerder ga je naar een afhaalpunt. 

Kampeerder schreef op 06-09-2025 om 18:51:

[..]

Dat is 20 per uur, nog net niet zelfs. Is natuurlijk prima te doen als alles een beetje in dezelfde wijk zit. Maar dat zit het meestal niet.

Dus clusteren die hap. Op maandag komt DHL in deze wijk en dinsdag die. Moet iedereen iets langer wachten. Wil je het eerder ga je naar een afhaalpunt.

Eens

Ik bestelde laatst het e.a en toen kreeg ik de vraag of het goed was, dat ze alles ineens verzonden omdat het niet allemaal op voorraad was. Prima, dan hoef ik maar 1 keer thuis te blijven. Ik vind het wel een ergernis als ik een bezorgdag mag kiezen, en ze uiteindelijk op een hele andere dag bezorgen.

Overigens zijn hier meestal de afhaalpunten en de pakketautomaten vol, en dan blijft mijn pakketje dagen lang rondjes rijden, tot er 'n plekje vrij is. Komt ook voor dat ik 3 kwartier onderweg ben naar een afhaalpunt omdat er niks vrijkomt, en de bezorger het daar dumpt, of het gaat retour....

Koko67 schreef op 06-09-2025 om 18:25:

[..]

Ik schreef (bijna) bejaarden.  Het zijn geen tieners en ik zie niet dat die fietsen elektrisch zijn van afstand maar het is alles bij elkaar.  Dat harde rijden, heuvel af,  en niet aan de kant durven gaan. De meesten hebben zo'n houding van in fiets hier en ga niet opzij. En als ze dan passeren dan zie je dat de fiets elektrisch is. 

Ook trouwens genoeg 55 tot 65 jarigen gezien en dat is mijn eigen generatie. In 27 km meerdere keren van het asfalt in het zand terecht gekomen omdat ze echt hun eigen kant niet wilden/konden houden.

Bakblik schreef op 06-09-2025 om 19:43:

[..]

Ik schreef (bijna) bejaarden. Het zijn geen tieners en ik zie niet dat die fietsen elektrisch zijn van afstand maar het is alles bij elkaar. Dat harde rijden, heuvel af, en niet aan de kant durven gaan. De meesten hebben zo'n houding van in fiets hier en ga niet opzij. En als ze dan passeren dan zie je dat de fiets elektrisch is.

Ook trouwens genoeg 55 tot 65 jarigen gezien en dat is mijn eigen generatie. In 27 km meerdere keren van het asfalt in het zand terecht gekomen omdat ze echt hun eigen kant niet wilden/konden houden.

Niet vervelend bedoeld.... maar ik zit hier te grinniken, sorry. 

Kan me herinneren dat jij met fietsles leert om niet opzij te gaan, en midden op de weg te blijven fietsen....omdat jou leerlingen anders opzij de berm in worden geduwd.   

Yumi schreef op 06-09-2025 om 19:58:

[..]

Niet vervelend bedoeld.... maar ik zit hier te grinniken, sorry.

Kan me herinneren dat jij met fietsles leert om niet opzij te gaan, en midden op de weg te blijven fietsen....omdat jou leerlingen anders opzij de berm in worden geduwd.

Ja dat leer ik anderen en dat probeer ik zelf ook toe te passen maar als de tegenligger niet gaat dan moet je iets. Heb echt tot het uiterste doorgereden. Heel wat tikken van ellebogen gehad en dus een paar keer van het asfalt in de berm beland. Niet gevallen maar ergerlijk is het wel.

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.