Huiskamer
Yumi
04-09-2025 om 08:19
Gisterenavond ineens geen internetverbinding op mijn laptop. Naar bed gegaan omdat dit vaak leidt tot eindeloos van alles proberen en nog meer ergernis. Vanmorgen de melding er zijn geen netwerkadapter stuurprogramma's gevonden. De moed zakte me al in de schoenen, opnieuw geïnstalleerd en hij doet het. Maar vind het een behoorlijke ergernis, zoiets kan toch niet vanzelf verdwijnen
kerst
04-09-2025 om 10:40
Precies 2 weken geleden zou mijn verhuurder van de wisselwoning een schuursleutel voor mij bijbestellen. Binnen 8 dagen beschikbaar.
Tot nu toe geen schuursleutel...😡
Verder zijn er overal ventilatieschuiven in deze woning, maar die willen allemaal niet dicht.
Helaas komen deze ventilatieschuiven ook in mijn eigen huurwoning. Ondingen vind ik het, want zelfs als ze dicht geschoven kunnen worden, hoor je meer lawaai van buiten.
Veel liever heb ik een hoog klapraampje, zodat de katten er niet uit kunnen. Wat zou het fijn zijn als ik zelf mocht kiezen welke ventilatiemogelijjkheden ik in huis krijg..
Verder hebben we nog een ventilatiesysteem dat flink suist, maar verder weinig lijkt te doen.🙄
Picunia
04-09-2025 om 13:47
Ik erger mij aan steeds dezelfde ‘usual suspects’ in elke Nederlandse film en in heel veel TV-programma’s. De reclame had Frans Lammers (die niet van de buis te branden is) al ingelijfd en vandaag begreep ik dat Jeroen van Koningsbrugge voor Albert Heijn in beeld gaat komen. En dit gaat ten koste van Ilse en haar gezinnetje, wat ik best aardige reclames vind. Maar waarom steeds diezelfde koppen? Zó ergerlijk!
Koettie
04-09-2025 om 14:14
Hele week al verrot en nirt geconcentreerd, ben ik net ongesteld geworden. Echt geen touw meer aan vast te knopen, eerst kon ik er nog omheen plannen
En overdracht voor vakantie is altijd zoveel werk dat ik nu bijna met mn hoofd op mn toetsenbord lig en me afvraag of vakantie dit gezeik waard is. Maar gelukkig weet ik dat ik daar morgen anders over denk maar pfff.
Broadway
04-09-2025 om 14:16
Picunia schreef op 04-09-2025 om 13:47:
Ik erger mij aan steeds dezelfde ‘usual suspects’ in elke Nederlandse film en in heel veel TV-programma’s. De reclame had Frans Lammers (die niet van de buis te branden is) al ingelijfd en vandaag begreep ik dat Jeroen van Koningsbrugge voor Albert Heijn in beeld gaat komen. En dit gaat ten koste van Ilse en haar gezinnetje, wat ik best aardige reclames vind. Maar waarom steeds diezelfde koppen? Zó ergerlijk!
om dezelfde reden kijk ik al jaren geen NL films meer. ik weet niet eens of het nog steeds zo is dat er standaard dezelfde cast meespeelt, maar heb daardoor een enorme aversie.
Nederland is maar klein, maar toch niet zó klein dat we steeds weer de halina reijns en weetikniet aschat nogiets van zolder moeten halen?
Ginevra
04-09-2025 om 14:45
Picunia schreef op 04-09-2025 om 13:47:
dat Jeroen van Koningsbrugge voor Albert Heijn in beeld gaat komen. En dit gaat ten koste van Ilse en haar gezinnetje,
De actrice die Ilse speelt wilde zélf stoppen volgens dit artikel. Ja, dat kun je moeilijk verbieden natuurlijk. En de eerste spot met Jeroen van Koningsbrugge vind ik best aardig gedaan, hier te zien https://www.ad.nl/show/deze-grote-naam-wordt-nieuwe-gezicht-albert-heijn-manager-ilse-zwaait-af~a15323ca/
('jij moet komiek worden' 'nee, supermarktmanager!')
Overigens scheelt het dat ik vrijwel nooit nederlandse series, programma's en films kijk dus ik heb die irritatiefactor van steeds dezelfde koppen ook niet zo. Het laatste wat ik van Koningsbrugge heb gezien was de serie Riphagen en dat is al een eeuwigheid geleden.
Picunia
04-09-2025 om 15:38
An sich is het best een aardige commercial, maar toch vind ik het jammer dat er zo’n gezicht voorbijkomt, dat al zoveel te zien is.
Nikki1973
04-09-2025 om 16:24
Dat vriend voor de zoveelste keer een nieuw glas pakt om iets te drinken in te doen. Exht iedere dag hetzelfde, meerdere glazen pakken omdat de andere boven staat, buiten staat, whatever… je hoeft toch niet bij ieder drankje een schoon glas als je steeds water of aanmaaklimonade drinkt?
Echt heel irritant.
Koettie
04-09-2025 om 17:28
Luxe airbnb geboekt op vakantie. Kregen al bericht dat de jacuzzi het niet deed maar oke, was voor die datum toch niets anders in de buurt. Vandaag is het geannuleerd ivm lekkage.
Gelukkig wel weer wat gevonden maar niet de vibe die ik wilde. Maarjaaa
kerst
04-09-2025 om 18:17
Naminokurashi schreef op 04-09-2025 om 14:43:
Het is nog steeds 23 graden hier in huis. Snap er niets van
Hier ook, maar ik vind het fijn
De onderburen hebben volgens mij de verwarming alweer aan. (Ik voel een stoot warmte van onder de vloer komen)
kerst
04-09-2025 om 18:24
Het gekrijs van de kinderen hierachter in de buurt speeltuin. En het zijn altijd dezelfde kinderen..