Huiskamer
Pooh-Bear
02-09-2025 om 21:52
dat mijn vakantie een dag later begint. Ik heb aan het eind van de week vakantie en het vrijdag ook vrij genomen. Op donderdag ben ik sowieso altijd vrij dus ik dacht dat ik morgen mijn laatste werkdag zou hebben maar nu moet ik naar kantoor voor een OR vergadering en dan moeten we zelf onze cliënten inhalen, anders hebben ze deze week geen hulp waardoor ik donderdag nog even twee van de drie cliënten cliënten moet doen.
En morgen na de vergadering snel terug naar mijn eigen woonplaats, zodat ik die laatste gewoon morgen kan doen
Auwereel
02-09-2025 om 22:02
Bloemenzee schreef op 02-09-2025 om 20:30:
Was vandaag bij een zakelijk contact op visite. Sector: techniek. Mannenbolwerk. Ze zijn daar geen vrouwen gewend… Kregen zelfs de vraag of we een stelletje waren
Want dat is de enige reden waarom je een vrouw zou kennen??!?
Onvoorstelbaar zeg, dat mannen zo simplistisch worden als er geen vrouwen in de buurt zijn.
Ik werk in een technische hoek van het universitaire leven en heb veel contact met consultancies, maar gelukkig kom ik zulke achterlijkheid nooit tegen. Waarschijnlijk een andere technische sector waar al meer vrouwen in werken, zodat de mannen die daar werken wat beter opgevoed zijn.
Citroengraag
02-09-2025 om 22:05
Ik erger me in de volle omvang van het leven, van forum tot aan wereldvrede, aan mensen die hun mening klaar hebben zonder zich goed in het onderwerp verdiept te hebben.
Bakblik
03-09-2025 om 08:21
We hebben hier in het dorp een app nodig om wijs te worden uit het vage schema voor het ophalen van de diverse afvalstromen. De avond van tevoren krijg je dan een melding: Let op morgen wordt xxxx bij u in de wijk opgehaald.
Uitgerekend met de minst opgehaalde afvalstroom het restafval heb ik gisteren geen bericht gehad. Wordt net wakker van de vuilniswagen. Zo kak dit. Vaak meer dan half vol en pad over 4! weken komen ze weer.
Ik schreef de ophaaldagen steeds op de kalender maar in de zomer was er geen pijl op te trekken (pmd op dinsdag ipv donderdag, gft op maandag ipv dinsdag dat werk) dus dat had ik niet meer gedaan nu zit ik met de gebakken peren.
Bailey26
03-09-2025 om 09:14
Ik word helemaal lek geprikt door muggen. En reageer daar nogal sterk op. Heb al dagen over mijn hele lichaam jeuk. En niks (dat ik mag) werkt om de jeuk te verminderen. Word zo langzamerhand gek van de jeuk.
amarna
03-09-2025 om 09:57
Auwereel schreef op 02-09-2025 om 22:02:
[..]
Onvoorstelbaar zeg, dat mannen zo simplistisch worden als er geen vrouwen in de buurt zijn.
Ik werk in een technische hoek van het universitaire leven en heb veel contact met consultancies, maar gelukkig kom ik zulke achterlijkheid nooit tegen. Waarschijnlijk een andere technische sector waar al meer vrouwen in werken, zodat de mannen die daar werken wat beter opgevoed zijn.
Helaas zijn niet alle mensen opgevoed met gelijkheid van mannen en vrouwen. In het ziekenhuis waar ik 34 jaar gewerkt heb werden vrouwelijke artsen dagelijks "zuster" genoemd. Zelfs door hun eigen patienten bij hun spreekuurafspraak.
kerst
03-09-2025 om 10:01
Bailey26 schreef op 03-09-2025 om 09:14:
Ik word helemaal lek geprikt door muggen. En reageer daar nogal sterk op. Heb al dagen over mijn hele lichaam jeuk. En niks (dat ik mag) werkt om de jeuk te verminderen. Word zo langzamerhand gek van de jeuk.
Care click away bite relief
Broadway
03-09-2025 om 10:43
Bakblik schreef op 03-09-2025 om 08:21:
We hebben hier in het dorp een app nodig om wijs te worden uit het vage schema voor het ophalen van de diverse afvalstromen. De avond van tevoren krijg je dan een melding: Let op morgen wordt xxxx bij u in de wijk opgehaald.
Uitgerekend met de minst opgehaalde afvalstroom het restafval heb ik gisteren geen bericht gehad. Wordt net wakker van de vuilniswagen. Zo kak dit. Vaak meer dan half vol en pad over 4! weken komen ze weer.
Ik schreef de ophaaldagen steeds op de kalender maar in de zomer was er geen pijl op te trekken (pmd op dinsdag ipv donderdag, gft op maandag ipv dinsdag dat werk) dus dat had ik niet meer gedaan nu zit ik met de gebakken peren.
dat is echt heeeeeel irritant.
is er geen wijk in de buurt waar het bijvoorbeeld morgen is? heb ik weleens met het plastic gehad. vergeten aan de weg te zetten en toen waren ze er ineens al... gelukkig weet ik dat aan de overkant van de provinciale weg ze de dag erna komen dus toen heb ik het die avond daarheen gebracht
Bakblik
03-09-2025 om 10:47
Broadway schreef op 03-09-2025 om 10:43:
[..]
dat is echt heeeeeel irritant.
is er geen wijk in de buurt waar het bijvoorbeeld morgen is? heb ik weleens met het plastic gehad. vergeten aan de weg te zetten en toen waren ze er ineens al... gelukkig weet ik dat aan de overkant van de provinciale weg ze de dag erna komen dus toen heb ik het die avond daarheen gebracht
Restafval is en container met nummer van de wijk. Een container met wijk 1 mag alleen in wijk 1 aan de weg en daar waren ze dus vandaag. Ben nog als een dolle in pyjama naar de straat achter ons grens met bak maar daar waren ze al geweest.
Ik heb net toch alle opgaaldata maar weer op de kalender geschreven. Dan staan de bakken in ieder geval aan de weg volgens het normale schema dan mis ik alleen de ad hoc wijzigingen.
Herfstappeltaart
03-09-2025 om 11:27
kerst schreef op 02-09-2025 om 17:00:
Stomme postcodeloterij.
Nog nooit aan meegedaan.
Staan zomaar aan mijn deur met twee " gratis" loten. En mijn middagdutje verstoord.
Ik heb een sticker op de voordeur met géén colportage of geloofsovertuigingen. Collectes geen bezwaar.
JtM
03-09-2025 om 12:03
De vaatwasser is kapot 😭
De vaat van gisteravond staat nog op het aanrecht en ben motivatie aan het zoeken om te gaan afwassen. Ik HAAT afwassen...
Dolfje
03-09-2025 om 12:39
Ik zit even thuis te pauzeren en wil een spelletje doen op mijn iPad. Ding is leeg, had hem gisteravond aan een kabel gehangen maar die kabel gaat nergens heen. Lag daar gewoon los.
Ginevra
03-09-2025 om 13:14
Herfstappeltaart schreef op 03-09-2025 om 11:27:
[..]
Ik heb een sticker op de voordeur met géén colportage of geloofsovertuigingen. Collectes geen bezwaar.
Daar kletsen ze gewoon omheen hier. "Dag mevrouw, ik kom niks verkopen hoor, ik kom u een gratis lot / kozijninspectie / isolatieadvies aanbieden". Uiteraard word je daarna geacht wel iets te kopen. Ik val ze gewoon in de rede tegenwoordig. Wel op een vriendelijke manier maar ik onderbreek ze wel. "Sorry, maar ik heb geen interesse ongeacht wat je wil vertellen. Fijne dag nog!"
Herfstappeltaart
03-09-2025 om 13:35
Ginevra schreef op 03-09-2025 om 13:14:
[..]
Daar kletsen ze gewoon omheen hier. "Dag mevrouw, ik kom niks verkopen hoor, ik kom u een gratis lot / kozijninspectie / isolatieadvies aanbieden". Uiteraard word je daarna geacht wel iets te kopen. Ik val ze gewoon in de rede tegenwoordig. Wel op een vriendelijke manier maar ik onderbreek ze wel. "Sorry, maar ik heb geen interesse ongeacht wat je wil vertellen. Fijne dag nog!"
Ik wijs altijd op de sticker als ze toch aanbellen. En houden ze aan, dan kan ik heel onvriendelijk worden 😉
noas_1993
04-09-2025 om 08:07
Ik ben vanochtend op kantoor een poosje aan het stoeien geweest met kabeltjes omdat mijn computermuis het niet deed, op den duur deed mijn toetsenbord het ook niet meer en ben ik toch maar naar de mannen van ICT gelopen.
Een poosje terug had ik dit ook en toen liep er iemand mee en was het zo gefixt! Zijn collega zei alleen maar ''probeer eerst zus en zo eens, lukt het dan nog niet kom dan terug''
Even meelopen en het zelf doen is vele malen sneller!
Nu doet alles het weer, maar ik neem voortaan gewoon weer m'n eigen draadloze mee.
Want dat is de enige reden waarom je een vrouw zou kennen??!?