Huiskamer
Bakblik
30-08-2025 om 21:41
er.is.maar.1.Pino schreef op 30-08-2025 om 21:10:
Bedankt Bakblik en Mama_Inge, jullie bericht helpen wel. Het valt me echt tegen hoeveel het er zijn - deze week gewoon 5 ouders die dat komen zeggen en vanmiddag nummer 6. Mijn man is er ook klaar mee, het continu in de verdediging zitten. Je gaat je haast slechte ouders voelen zo. We zijn blij met onze aanpak maar deze weerstand bij anderen zagen wij echt totaal niet aankomen.
Nee echt niet. Denk dat nooit!
Het organiseren van het fietsexamen doe ik nu ruim 9 jaar een daarvoor was ik al en aantal jaar betrokken als vrijwilliger.
Sommige ouders interesseert het geen reet die sturen hun kind op een gammele fiets mee en dan "moeten" wij dat oplossen door dat kind op een geleende fiets te laten rijden, dat duurt extra lang.
Andere ouders zijn zo beschermend en die willen meerijden met hun kind, omdat kind het nog niet kan/ het te spannend vindt. Dat kan niet dat is niet eerlijk voor kinderen die het wel zelf moeten doen. Dat is nu sinds 3 jaar opgelost door een extra vrijwilliger bij de hand te hebben die op afstand mee kan rijden om het kind zich wat veiliger te laten voelen.
Er komen steeds meer kinderen die niet de kennis en de vaardigheid hebben om zelf naar school en sport te fietsen. Echt heel jammer voor die kinderen.
er.is.maar.1.Pino
30-08-2025 om 21:57
HAHA!wait..what schreef op 30-08-2025 om 21:15:
[..]
Waarschijnlijk gewoon jaloers dat jullie de kinderen al wel zover hebben en zij (misschien uit luiheid of gemakzucht) nog niet 😜
Dat kan natuurlijk ook, dat er een eigen ongemak van hen onder die opmerkingen zit. Had ik nog niet bij stilgestaan. Dat helpt ook wel met relativeren, bedankt HaHa 😊
FaithfulDuck87
30-08-2025 om 21:58
er.is.maar.1.Pino schreef op 30-08-2025 om 21:57:
[..]
Dat kan natuurlijk ook, dat er een eigen ongemak van hen onder die opmerkingen zit. Had ik nog niet bij stilgestaan. Dat helpt ook wel met relativeren, bedankt HaHa 😊
die ouders denken nu: Waarom heb ik ze nog niet zover? Wat doe ik verkeerd? Waarom moet ik elke dag nog met ze meefietsen? Waarom zijn die van mij niet zo zelfstandig??
SuzyQFive
30-08-2025 om 22:25
er.is.maar.1.Pino schreef op 30-08-2025 om 14:20:
Wij fietsen al sinds de kleuterklas met onze kinderen naar school. Daarbij hebben we het afgelopen jaar specifiek geoefend met alleen naar en van school fietsen (en wij erachter). Nu zitten ze in groep 6 en 7 en mogen ze van ons echt alleen fietsen.
En de opmerkingen die wij krijgen…ongelofelijk! De ene na de andere ouder komt zeggen dat “zij dat nog niet durven”, dat “wel vroeg” vinden of “daar wel een mening over hebben met dit verkeer van tegenwoordig.”
Die ongevraagde kritiek, ik ben daar zo klaar mee!!
En al helemaal omdat de situaties volstrekt ongelijk zijn. Zf fietsen ze nog steeds met hun kinderen achterop of in de bakfiets, of ze worden met de auto gebracht.
Prima dat zij een andere keuze maken, maar laat ons dan ook onze eigen keuze maken! Zie je mij ongevraagd zeggen “goh, is 9 niet wat oud om nog te moeten leren fietsen?”, “hoe doe je dat straks als ze naar de brugklas gaan?” of “wanneer gaat jouw kind z’n vlieguren maken en zelfstandigheid oefenen? Als ze middenin de puberteit zitten en zich geen zier meer van je aantrekken?!!” Bwaaaaaah!!!
Ik vind zelfs groep 6 vrij laat. Maar weet natuurlijk niet hoe je woon-school-situatie is.
SuzyQFive
30-08-2025 om 22:29
Bakblik schreef op 30-08-2025 om 21:41:
[..]
Nee echt niet. Denk dat nooit!
Het organiseren van het fietsexamen doe ik nu ruim 9 jaar een daarvoor was ik al en aantal jaar betrokken als vrijwilliger.
Sommige ouders interesseert het geen reet die sturen hun kind op een gammele fiets mee en dan "moeten" wij dat oplossen door dat kind op een geleende fiets te laten rijden, dat duurt extra lang.
Andere ouders zijn zo beschermend en die willen meerijden met hun kind, omdat kind het nog niet kan/ het te spannend vindt. Dat kan niet dat is niet eerlijk voor kinderen die het wel zelf moeten doen. Dat is nu sinds 3 jaar opgelost door een extra vrijwilliger bij de hand te hebben die op afstand mee kan rijden om het kind zich wat veiliger te laten voelen.
Er komen steeds meer kinderen die niet de kennis en de vaardigheid hebben om zelf naar school en sport te fietsen. Echt heel jammer voor die kinderen.
Eerlijk gezegd: dan verdien je toch ook geen verkeersdiploma? Zou wat zijn dat je niet kan zwemmen, maar ach, het is zo zielig: laat we dat diploma maar geven. Of ik kan geen bloeddruk meten maar dat is zo zielig dus we geven dat verpleegkundediploma toch maar…
er.is.maar.1.Pino
30-08-2025 om 23:37
SuzyQFive schreef op 30-08-2025 om 22:25:
[..]
Ik vind zelfs groep 6 vrij laat. Maar weet natuurlijk niet hoe je woon-school-situatie is.
De school staat 2,5km van huis in de binnenstad (geen Utrecht of Amsterdam, meer type Nijmegen).
Yumi
30-08-2025 om 23:56
Sinds 2 dagen is er een festival aan de gang, waarvan de muziek door de hele wijk dreunt.... ik zit op bijna 5 km afstand, met de ramen en deuren dicht
Standje gehoorschade moet het zijn, waarom?!
HAHA!wait..what
31-08-2025 om 00:00
Schoondochter schreef op 30-08-2025 om 20:45:
Ik ben er inmiddels achter waar het humeur vandaan kwam: vriend heeft het besluit genomen te gaan stoppen met roken. Dat kostte hem nogal wat overpeinzing en gevecht met zichzelf. Ben benieuwd hoe het daadwerkelijke stoppen gaat, maar met het besluit ben ik super tevreden.
Oh wat fijn! Hopelijk blijven de chagrijnige buien je verder een beetje bespaard 😅 ik hoop dat het hem gaat lukken 
Rogue
31-08-2025 om 06:28
er.is.maar.1.Pino schreef op 30-08-2025 om 21:10:
Bedankt Bakblik en Mama_Inge, jullie bericht helpen wel. Het valt me echt tegen hoeveel het er zijn - deze week gewoon 5 ouders die dat komen zeggen en vanmiddag nummer 6. Mijn man is er ook klaar mee, het continu in de verdediging zitten. Je gaat je haast slechte ouders voelen zo. We zijn blij met onze aanpak maar deze weerstand bij anderen zagen wij echt totaal niet aankomen.
Zolang niemand het boek over ouderschap heeft uitgevonden zou ik mij er niks van aantrekken
OT; ik heb hoofdpijn sinds gisteravond en het zakt Gvd maar niet.
Klote paracetamol hakt ook maar niet in.
kerst
31-08-2025 om 08:27
Schoondochter schreef op 30-08-2025 om 20:45:
Ik ben er inmiddels achter waar het humeur vandaan kwam: vriend heeft het besluit genomen te gaan stoppen met roken. Dat kostte hem nogal wat overpeinzing en gevecht met zichzelf. Ben benieuwd hoe het daadwerkelijke stoppen gaat, maar met het besluit ben ik super tevreden.
Goed van je vriend🙂
Met of zonder nicotine pleisters?
Broodjebrie
31-08-2025 om 08:42
ik ben sinds gisteren niet helemaal fit. Komt denk ik door vrijdagavond, toen we naar het evenement gingen begon het hard te regenen. Het was niet ver lopen dus we gingen er toch maar doorheen, maar uiteindelijk hebben we toch ergens staan schuilen. Daarna werd het wel droog maar het duurde best lang voordat onze kleding droog was.
Schoondochter
31-08-2025 om 09:22
kerst schreef op 31-08-2025 om 08:27:
[..]
Goed van je vriend🙂
Met of zonder nicotine pleisters?
Ja hè! Met pillen en begeleiding. Hij had de pillen al weken (maanden?) in huis maar durfde telkens niet te beginnen. Gisteravond heeft hij de eerste genomen.
Schoondochter
31-08-2025 om 09:23
HAHA!wait..what schreef op 31-08-2025 om 00:00:
[..]
Oh wat fijn! Hopelijk blijven de chagrijnige buien je verder een beetje bespaard 😅 ik hoop dat het hem gaat lukken
Ik vrees voor de komende periode, haha. Maar het is voor een goed doel.
Koko67
31-08-2025 om 10:00
ik slik al jaren bloeddrukmedicatie en dat gaat prima. Gisteravond voelde ik me niet echt helemaal lekker en nam mijn bloeddruk op. 196/116. Ik schro me rot. Hij daalde naar een paar keer meten naar 180, maar belachelijk hoog. Huisartsenpost gebeld, uiteindelijk heeft de arts besloten dat ik een extra pilletje lisinopril moest nemen. Vanmorgen weer veel te hoog, 183/110 . Ik irriteer mij er enorm aan. Morgen maar de huisarts bellen.ik voel verder niet veel, dus geen klachten. Zo raar.
Ginevra
31-08-2025 om 12:18
Ik zoek een tas maar dat ding moet wel functioneel zijn, dus ik wil weten hoe de binnenkant eruit ziet. Vakjes, ritsen, of één grote opening?
Wat doen een boel mensen op Vinted, en ook op webwinkels: die zetten alleen de buitenkant erop. 20 foto's van de buitenkant en hoe hip je de tas kunt combineren met een jurk, met een jas, met laarsjes...... nee sufkoppen, ik wil weten hoe de binnenkant is!