Huiskamer
Dolfje
29-08-2025 om 13:44
Vakantie die ik soort van op het oog had voor november is uitverkocht helaas. En ben een beetje naar andere locaties aan het kijken en dan denk je " oh mooie prijs" en dan gaat de website het controleren en dan is het ineens 750€ pp duurder.
noas_1993
29-08-2025 om 13:44
Er was een tijdschrift verkeerd bezorgd, dus ik dacht het even snel bij de goede mensen af te leveren. Hebben zij een hekje die ik niet open kon krijgen omdat er ook nog eens een (stevige) lus zat om de paal aan de poort. Misschien ivm kleinkinderen of honden.
Onhandig voor een postbode ook! Zelf had ik ook geen zin om moeilijk te doen, dus ik heb het achter het hekje gegooid
Mama-Inge
30-08-2025 om 11:16
Overbuurvrouw was van de week boos op onze zoon
Hij zou haar kind geduwd hebben waardoor hij van de fiets viel
Nou nee, haar kind viel omdat hij onze zoon een schop gaf en daardoor zijn evenwicht verloor
Naar mijn idee onterecht dus dat ze boos was, maar nee, haar prinsje is jonger, dus die mag zich weerbaar opstellen en dus van haar mijn kind pijn doen
Sorry hoor,
1 hij doet een ander kind pijn,
2 Hij liegt over wat er gebeurt is
3 Je gaat het als ouder ook nog goed praten
Herfstappeltaart
30-08-2025 om 11:36
lientje69 schreef op 28-08-2025 om 17:42:
[..]
Zorg:
Op de kamers jasje aan. Uit de kamer uit. Eigen kleding aan. Andere kamer jasje weer aan. Dat gaat dus sowieso al niet werken. Rapporteren in de zusterpost. Omkleden naar eigen kleding , badge op. Drie zinnen getypt. Bel gaat. Eigen kleding uit, jasje aan, naar de kamer om iemand bijvoorbeeld op toilet te helpen. Jasje weer uit. Eigen kleding aan. Twee zinnen rapporteren. Volgende bel. Wie verzint dit???
Eten of koffiepauze: ook omkleden naar eigen kleding. Nou ja vooruit. Kan ik me eventueel nog in vinden . Maar de rest? Kost mega veel tijd. Alsof we dat teveel hebben in de zorg. Gewoon niet werkbaar
Dat meen je niet! Wat idioot joh
Koettie
30-08-2025 om 12:40
Enorm leuke avond gehad maar ik ging hysterisch laat naar bed en nu brak natuurlijk. En vanavond mn verjaardag vieren.. Pff ben wel eens verstandiger geweest.
Schoondochter
30-08-2025 om 12:57
mijn vriend is al de hele dag niet te genieten. Als ik vraag of er iets is bijt hij zo ongeveer mijn hoofd eraf maar er is niks hoor. Pff.
Naminokurashi
30-08-2025 om 13:49
heb een nieuwe keuken. Aanrecht is een stukje kleiner dan ik had en de wasbak is ook een stuk kleiner. Even wennen denk ik
er.is.maar.1.Pino
30-08-2025 om 14:20
Wij fietsen al sinds de kleuterklas met onze kinderen naar school. Daarbij hebben we het afgelopen jaar specifiek geoefend met alleen naar en van school fietsen (en wij erachter). Nu zitten ze in groep 6 en 7 en mogen ze van ons echt alleen fietsen.
En de opmerkingen die wij krijgen…ongelofelijk! De ene na de andere ouder komt zeggen dat “zij dat nog niet durven”, dat “wel vroeg” vinden of “daar wel een mening over hebben met dit verkeer van tegenwoordig.”
Die ongevraagde kritiek, ik ben daar zo klaar mee!!
En al helemaal omdat de situaties volstrekt ongelijk zijn. Zf fietsen ze nog steeds met hun kinderen achterop of in de bakfiets, of ze worden met de auto gebracht.
Prima dat zij een andere keuze maken, maar laat ons dan ook onze eigen keuze maken! Zie je mij ongevraagd zeggen “goh, is 9 niet wat oud om nog te moeten leren fietsen?”, “hoe doe je dat straks als ze naar de brugklas gaan?” of “wanneer gaat jouw kind z’n vlieguren maken en zelfstandigheid oefenen? Als ze middenin de puberteit zitten en zich geen zier meer van je aantrekken?!!” Bwaaaaaah!!!
Xandora
30-08-2025 om 16:34
iets op de plaatselijke weggeefhoek gezet op facebook, veel gegadigden, gister iemand uitgekozen, nog geen reactie, straks maar weer een nieuw iemand uitkiezen. Had het zo graag dit weekend kwijt geweest.
Bakblik
30-08-2025 om 16:38
er.is.maar.1.Pino schreef op 30-08-2025 om 14:20:
Wij fietsen al sinds de kleuterklas met onze kinderen naar school. Daarbij hebben we het afgelopen jaar specifiek geoefend met alleen naar en van school fietsen (en wij erachter). Nu zitten ze in groep 6 en 7 en mogen ze van ons echt alleen fietsen.
En de opmerkingen die wij krijgen…ongelofelijk! De ene na de andere ouder komt zeggen dat “zij dat nog niet durven”, dat “wel vroeg” vinden of “daar wel een mening over hebben met dit verkeer van tegenwoordig.”
En al helemaal omdat de situaties volstrekt ongelijk zijn. Zf fietsen ze nog steeds met hun kinderen achterop of in de bakfiets, of ze worden met de auto gebracht.
Prima dat zij een andere keuze maken, maar laat ons dan ook onze eigen keuze maken! Zie je mij ongevraagd zeggen “goh, is 9 niet wat oud om nog te moeten leren fietsen?”, “hoe doe je dat straks als ze naar de brugklas gaan?” of “wanneer gaat jouw kind z’n vlieguren maken en zelfstandigheid oefenen? Als ze middenin de puberteit zitten en zich geen zier meer van je aantrekken?!!” Bwaaaaaah!!!
Hier even de fietsjuf aan het woord.
Heel normaal hoor dat je kinderen in groep 6 en 7 zelf naar school fietsen. Jouw oudste heeft de leeftijd om fietsexamen te doen aan het eind van het schooljaar mits dat in jouw gemeente gedaan wordt.
Ieder jaar maak ik deel uit van een groep vrouwen (op leeftijd inmiddels) die hier het examen organiseert namens de gemeente en de scholen.
Ieder jaar zien we meer kinderen die (nog) niet zelfstandig kunnen en mogen fietsen. Het is zorgwekkend. Bij ons is het altijd in mei, dan gaan de leerlingen over 16 maanden naar het voortgezet onderwijs, dat is wel heel kort als ze dan nog moeten leren hoe je zelfstandig fietst.
Jij bent goed bezig! De mensen die commentaar hebben op jou zijn het goede spoor kwijt!
Mama-Inge
30-08-2025 om 16:54
er.is.maar.1.Pino schreef op 30-08-2025 om 14:20:
Hier fietsen ze al vanaf dat ze 5 (oudste) en 3 (jongste) zijn en vanaf dat moment ook dagelijks naar school (was toen zowat om de hoek, maar heel veilig om het ze te leren). Toen we verhuisd waren, werd dat elke dag 2 km en inderdaad net als jij: eerst naast fietsen en er achteraan toen ze wat ouder waren
Jongste is inmiddels puber van 13, maar kreeg afgelopen week van een leraar (die toevallig achter hem aan reed) een compliment dat hij zo netjes fietste. Fijn om te horen
Bakblik, ik verbaas me er ook wel over hoor, een vroeger buurjongen, waarvan de ouders zeiden, ach het komt vanzelf wel, die zat pas met 9 jaar op de fiets, maar heel onzeker en ook altijd te kleine fiets, want angst om te vallen. Die ouders gingen ook nooit met kind oefenen of hem erin stimuleren
En ook kinderen die (in toen groep 8) op de fiets naar kamp moesten en dat was veel te ver en niet te doen
HAHA!wait..what
30-08-2025 om 16:57
Koettie schreef op 30-08-2025 om 12:40:
Enorm leuke avond gehad maar ik ging hysterisch laat naar bed en nu brak natuurlijk. En vanavond mn verjaardag vieren.. Pff ben wel eens verstandiger geweest.
Ah succes en veel plezier! Kun je nog even een kort dutje doen voor ze vanavond langskomen?
Schoondochter
30-08-2025 om 20:45
Ik ben er inmiddels achter waar het humeur vandaan kwam: vriend heeft het besluit genomen te gaan stoppen met roken. Dat kostte hem nogal wat overpeinzing en gevecht met zichzelf. Ben benieuwd hoe het daadwerkelijke stoppen gaat, maar met het besluit ben ik super tevreden.
er.is.maar.1.Pino
30-08-2025 om 21:10
Bedankt Bakblik en Mama_Inge, jullie bericht helpen wel. Het valt me echt tegen hoeveel het er zijn - deze week gewoon 5 ouders die dat komen zeggen en vanmiddag nummer 6. Mijn man is er ook klaar mee, het continu in de verdediging zitten. Je gaat je haast slechte ouders voelen zo. We zijn blij met onze aanpak maar deze weerstand bij anderen zagen wij echt totaal niet aankomen.
HAHA!wait..what
30-08-2025 om 21:15
er.is.maar.1.Pino schreef op 30-08-2025 om 21:10:
Bedankt Bakblik en Mama_Inge, jullie bericht helpen wel. Het valt me echt tegen hoeveel het er zijn - deze week gewoon 5 ouders die dat komen zeggen en vanmiddag nummer 6. Mijn man is er ook klaar mee, het continu in de verdediging zitten. Je gaat je haast slechte ouders voelen zo. We zijn blij met onze aanpak maar deze weerstand bij anderen zagen wij echt totaal niet aankomen.
Waarschijnlijk gewoon jaloers dat jullie de kinderen al wel zover hebben en zij (misschien uit luiheid of gemakzucht) nog niet 😜