Huiskamer Huiskamer

Huiskamer

JtM

JtM

17-04-2022 om 20:00

Waar heb jij je vandaag aan geërgerd? - deel 2

lientje69 schreef op 28-08-2025 om 21:32:

[..]

Hygiëne zeggen ze. En de badge moeten we verplicht overzetten op de eigen kleding.

Ik heb nog nooit een collega in een rok gezien qua zorgverlening. Altijd ( spijker )broek. Of legging bij de jongere collega's.

Altijd jurk of rok.  Toen ik begon als verpleegkundige (prehistorie ongeveer) had het ziekenhuis alleen maar jurken voor ons. Witte soepjurken.  Verplicht.  

Dorestad schreef op 28-08-2025 om 21:42:

[..]

Altijd jurk of rok. Toen ik begon als verpleegkundige (prehistorie ongeveer) had het ziekenhuis alleen maar jurken voor ons. Witte soepjurken. Verplicht.

Ja toen wel idd. Maar tegenwoordig?  Alleen maar broeken. Ook in het ziekenhuis  waar dochter werkt. Niet dat het verschil maakt. Ze wordt nog steeds aangerand door patiënten.   Te zot voor woorden..

mut

mut

28-08-2025 om 22:27

Maandag beginnen de scholen weer en ik weet nog steeds mijn lesrooster niet of welke klassen ik krijg (al vermoed ik wel welke, heb alleen geen zekerheid). School 1 zou proberen het morgen klaar te hebben. Hangt van dat schema af of ik school 2 kan doen, daarvan weet ik sinds vandaag welke uren en klassen ik zou kunnen doen. Gelukkig is maandag opstartdag.

mut schreef op 28-08-2025 om 22:27:

Maandag beginnen de scholen weer en ik weet nog steeds mijn lesrooster niet of welke klassen ik krijg (al vermoed ik wel welke, heb alleen geen zekerheid). School 1 zou proberen het morgen klaar te hebben. Hangt van dat schema af of ik school 2 kan doen, daarvan weet ik sinds vandaag welke uren en klassen ik zou kunnen doen. Gelukkig is maandag opstartdag.

Joh, dat is wel laat dan. Begin je nieuw op die school? Bij ons staan dit soort afspraken in Foleta. Maar ons rooster was al voor de vakantie klaar. 

lientje69 schreef op 28-08-2025 om 22:04:

[..]

Ja toen wel idd. Maar tegenwoordig? Alleen maar broeken. Ook in het ziekenhuis waar dochter werkt. Niet dat het verschil maakt. Ze wordt nog steeds aangerand door patiënten. Te zot voor woorden..

Zeker te zot. Ik heb gelukkig nooit iets op dat gebied meegemaakt.  

Ik werkte 6 of 7 jaar geleden nog in umcg.  Meestal in jurk of rok. En ik werkte in de wijk,  altijd  kleurige jurk of rok. Ik loop misschien 1x per jaar in lange broek.  Ook nu ik niet meer werk. 

Dat ene gat boren met een hoop kabaal moest perse om 7:40?? Ik was gelukkig net wakker maar zat rechtop in mijn bed. Dat moest perse om die tijd en dat had gisteren niet meer gekund? Het is nu alweer de hele tijd stil.

Dakwerkzaamheden en ik woon op de bovenste etage
De katten worden er onrustig van en ik ben al net pas een week verhuisd.
Vanmorgen voor zeven uur al eentje miauwen aan slaapkamerdeur. 

Ik sta net klaar met de katten tandenborstel en de katten tandpasta. Kat in de houdgreep.
Gaat de automatische voedingsbak net open...kat rent erop af

kerst schreef op 29-08-2025 om 08:36:

Dakwerkzaamheden en ik woon op de bovenste etage
De katten worden er onrustig van en ik ben al net pas een week verhuisd.
Vanmorgen voor zeven uur al eentje miauwen aan slaapkamerdeur.

Mijn dak had vannacht bezoek van of marters of vogels. In ieder geval werd er flink over het dak gelopen door dieten. 

Aan man die denkt dat als ik thuiswerk, hij dus al zijn ochtendtaken (o.a. fietsen buiten zetten, vaatwasser leeg) niet hoeft te doen. Thuiswerken is ook werken!!!

FaithfulDuck87

FaithfulDuck87

29-08-2025 om 10:57

kerst schreef op 29-08-2025 om 09:55:

Ik sta net klaar met de katten tandenborstel en de katten tandpasta. Kat in de houdgreep.

kerst schreef op 29-08-2025 om 09:55:

Hahaha, typisch een kat 😂

SuzyQFive schreef op 29-08-2025 om 09:56:

[..]

Mijn dak had vannacht bezoek van of marters of vogels. In ieder geval werd er flink over het dak gelopen door dieten.

Dat hadden wij in ons vorige huis,  zwaluwen onder de dakpannen en vleermuizen in de spouwmuur, dat kon behoorlijk tekeer gaan.  Tel daarbij op de kikkers in de sloot achter onze tuin en een op hol geslagen meerkoet,  ik heb oordoppen ingeslagen!

JtM

JtM

29-08-2025 om 13:17 Topicstarter

Dat kledingbeleid mensen die dat bedenken lijken geen idee te hebben wat de werkzaamheden en diensten in de zorg eruit zien.

Ik ben ongeduldig.  Heb voor een flink bedrag producten gekocht voor in mijn bedrijf. Dat wil ik liever nog gisteren dan morgen hebben, maarja, het weekend komt eraan dus waarschijnlijk krijg ik alleen dinsdag pas binnen. 

mut

mut

29-08-2025 om 13:42

SuzyQFive schreef op 28-08-2025 om 23:07:

[..]

Joh, dat is wel laat dan. Begin je nieuw op die school? Bij ons staan dit soort afspraken in Foleta. Maar ons rooster was al voor de vakantie klaar.

Nee , ik werk er al een paar jaar. Maar goed het is binnen en ik ben best tevreden. Maar tsja begin oktober pas het echte vaste rooster.

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.