Huiskamer Huiskamer

Huiskamer

JtM

JtM

17-04-2022 om 20:00

Waar heb jij je vandaag aan geërgerd? - deel 2

Wieder schreef op 24-08-2025 om 16:06:

[..]

Hmm, da's me ook nog niet gelukt...de ergste van de twee is een Teck Russel, een kruising van twee hellehondjes met het schattigste snuitje dat je kunt verzinnen. Ach, we hebben toch geen buren die er last van hebben.

Die zijn inderdaad lastig op te voeden. Dan hoop ik voor jou dat je daar nog lang kunt blijven wonen, anders krijg je er misschien wel last mee. 

Vriendlief heeft de bbq aan. Het duurt lang.... We hebben trek en ik vrees dat de kip te pittig is voor de kinderen. 
Hij is er mee in zijn nopjes, dus tja...

noas_1993 schreef op 24-08-2025 om 18:12:

[..]

Zie mijn vorige ergernis over honden. Mocht je ooit op vakantie gaan met je hond heb je waarschijnlijk wel buren en die zadel je er dan wel mooi mee op.
Ik vind dit altijd zo makkelijk gedacht.

Wees gerust, we gaan ook niet op vakantie!

Evaluna schreef op 24-08-2025 om 18:42:

Vriendlief heeft de bbq aan. Het duurt lang.... We hebben trek en ik vrees dat de kip te pittig is voor de kinderen.
Hij is er mee in zijn nopjes, dus tja...

Even een kleine update: Het was toch wel erg lekker, ook de kinderen hebben met smaak gegeten. Onnodige ergenis dus.

De hulp komt niet, ze is ziek. Beetje ergernis dat ze precies vandaag niet komt. Ik start morgen weer met werken en had vandaag nogal wat plannen. Boodschappen doen voor vier/vijf dagen. Wassen en strijken, sporten, komen voor vandaag en morgen, daar kan niet ook nog twee uur schoonmaken bij. 

Het stoort mij mateloos dat ze het nu alweer over de "Indian Summer" hebben. De zomer is nog lang niet voorbij dus van een Indian Summer is voorlopig geen sprake. 

Thora schreef op 25-08-2025 om 09:29:

Het stoort mij mateloos dat ze het nu alweer over de "Indian Summer" hebben. De zomer is nog lang niet voorbij dus van een Indian Summer is voorlopig geen sprake.

ja, nee, maar..... ik had vanochtend koude handjes op de fiets én er lag mist op de akkers.. het najaar klopt langzaam wel aan hoor. 

Heeuullll langzaam. Vanaf morgen is het weer zomer

Gelukkig op tijd begonnen om bij huisarts, die heeft praktijk paar maanden geleden overgenomen, oxazepam te vragen tegen vliegangst (in september ga ik na 5 jaar weer eens proberen). Huisarts blijft via assistente zeggen dat ik maar temazepam in moet nemen: nee, want daar slaap ik 8 uur van! Nu wéér even er langs gelopen, nu wordt er weer gezegd dat huisarts aanneemt dat ik temazepam (die ik wel in huis heb om zo nu en dan goede nachtrust te hebben) en oxazepam samen ga innemen. Huisarts ként me helemaal niet. Moet ik nou echt afspraak gaan maken (= dus weer meer werk voor zo'n huisarts wat niet nodig is). Twee van de 3 assistenstes kennen mij, maar blijkbaar zijn hun bevoegdheden ingeperkt. Grr,

Thora schreef op 25-08-2025 om 11:46:

Heeuullll langzaam. Vanaf morgen is het weer zomer

ik heb net wel dunne handschoentjes bij action gekocht... die van vorig jaar waren kapot dus ik ben in ieder geval weer voorbereid. 

Ze zijn hier bezig met het plaatsen van een nieuwe keuken, en ben het nu al zat. Zal blij zijn als het half 5 is straks en als van de week de boel klaar is.

Zijn nu geloof ik bezig met het plaatsen van nieuwe tegels.

Chiquita schreef op 25-08-2025 om 12:13:

Gelukkig op tijd begonnen om bij huisarts, die heeft praktijk paar maanden geleden overgenomen, oxazepam te vragen tegen vliegangst (in september ga ik na 5 jaar weer eens proberen). Huisarts blijft via assistente zeggen dat ik maar temazepam in moet nemen: nee, want daar slaap ik 8 uur van! Nu wéér even er langs gelopen, nu wordt er weer gezegd dat huisarts aanneemt dat ik temazepam (die ik wel in huis heb om zo nu en dan goede nachtrust te hebben) en oxazepam samen ga innemen. Huisarts ként me helemaal niet. Moet ik nou echt afspraak gaan maken (= dus weer meer werk voor zo'n huisarts wat niet nodig is). Twee van de 3 assistenstes kennen mij, maar blijkbaar zijn hun bevoegdheden ingeperkt. Grr,

Chiquita, ik hoop dat je weet dat het meenemen van oxazepam niet is toegestaan in sommige landen? Waarschijnlijk moet je sowieso een verklaring hebben die je kunt aanvragen. Alleen betekent dat niet dat je ze ook mag innemen, dat is per land verschillend. Dit onderwerp kwam bij laatste aflevering van de vakantieman, misschien kan je die terugkijken.

iemand die medicijnen slikt, weet vaak al dat je een verklaring mee moet nemen als je naar het buitenland reist. Zo’n verklaring geeft alleen toestemming over het meenemen van de medicatie. Niet over het innemen daarvan, dus hoeveel je er van mag gebruiken.

Yumi schreef op 25-08-2025 om 15:32:

[..]

Chiquita, ik hoop dat je weet dat het meenemen van oxazepam niet is toegestaan in sommige landen? Waarschijnlijk moet je sowieso een verklaring hebben die je kunt aanvragen. Alleen betekent dat niet dat je ze ook mag innemen, dat is per land verschillend. Dit onderwerp kwam bij laatste aflevering van de vakantieman, misschien kan je die terugkijken.

iemand die medicijnen slikt, weet vaak al dat je een verklaring mee moet nemen als je naar het buitenland reist. Zo’n verklaring geeft alleen toestemming over het meenemen van de medicatie. Niet over het innemen daarvan, dus hoeveel je er van mag gebruiken.

Nou lekker dan. 

Ik heb altijd een rectaal toe te dienen ampul van een pammetje bij mij om een epilepsieaanval te stoppen. Het zou dus kunnen dat ik dat wel bij mij mag hebben maar niet mag gebruiken? Dan maar liever dood of zo? 

Bakblik schreef op 25-08-2025 om 15:47:

[..]

Nou lekker dan.

Ik heb altijd een rectaal toe te dienen ampul van een pammetje bij mij om een epilepsieaanval te stoppen. Het zou dus kunnen dat ik dat wel bij mij mag hebben maar niet mag gebruiken? Dan maar liever dood of zo?

Jawel, je moet er alleen een officiële verklaring van mee. Kan je aanvragen via CAK!

Koettie schreef op 25-08-2025 om 16:16:

[..]

Jawel, je moet er alleen een officiële verklaring van mee. Kan je aanvragen via CAK!

Ja dat weet ik maar in de post die ik aanhaalde straat dat je het soms wel bij je mag hebben maar niet gebruiken. En als dat zo is dan heb ik wel een probleem. 

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.