Huiskamer Huiskamer

Huiskamer

JtM

JtM

17-04-2022 om 20:00

Waar heb jij je vandaag aan geërgerd? - deel 2

Yumi schreef op 25-08-2025 om 15:32:

[..]

Chiquita, ik hoop dat je weet dat het meenemen van oxazepam niet is toegestaan in sommige landen? Waarschijnlijk moet je sowieso een verklaring hebben die je kunt aanvragen. Alleen betekent dat niet dat je ze ook mag innemen, dat is per land verschillend. Dit onderwerp kwam bij laatste aflevering van de vakantieman, misschien kan je die terugkijken.

iemand die medicijnen slikt, weet vaak al dat je een verklaring mee moet nemen als je naar het buitenland reist. Zo’n verklaring geeft alleen toestemming over het meenemen van de medicatie. Niet over het innemen daarvan, dus hoeveel je er van mag gebruiken.

Dat is wel een vreemde regel waarom zou je iets mee mogen nemen wat je toch niet mag gebruiken. 

Bakblik schreef op 25-08-2025 om 17:06:

[..]

Ja dat weet ik maar in de post die ik aanhaalde straat dat je het soms wel bij je mag hebben maar niet gebruiken. En als dat zo is dan heb ik wel een probleem.

Dat is echt zo, was een onderwerp bij Max vakantieman. Een vrouw die medicijnen had voor adhd is aangehouden achter het stuur, ze moest haar rijbewijs inleveren en 3 maanden voorwaardelijk gekregen.

In dit geval ging het om adhd maar het geldt dus ook voor sommige andere medicijnen. Je moet per land nagaan, of het gebruik ervan is toegestaan. 

Je weet dus met zo’n verklaring alleen dat het meenemen legaal is. Maar gebruik van de medicijn kan soms alsnog strafbaar zijn. Bovendien zijn er landen die gebruik wel toestaan, maar niet achter het stuur. Zo kun je tijdens een alcohol- en/of drugscontrole positief testen op drugsgebruik.
En dat kan ingrijpende gevolgen hebben, zoals een (voorwaardelijke) celstraf.

Let op als je met (ADHD-)medicatie op reis gaat: soms kom je alsnog in de problemen, ondanks een doktersverklaring - MAX vakantieman

Pooh-Bear schreef op 25-08-2025 om 17:13:

[..]

Dat is wel een vreemde regel waarom zou je iets mee mogen nemen wat je toch niet mag gebruiken.

Je hebt met die verklaring toestemming om ze mee te nemen, maar medicijnen vallen in sommige landen onder de opium wet. Dat betekent dat bij een test je drugs hebt gebruikt.

Oh sorry, ik las met mn neus. 

Yumi schreef op 25-08-2025 om 17:20:

[..]

Dat is echt zo, was een onderwerp bij Max vakantieman. Een vrouw die medicijnen had voor adhd is aangehouden achter het stuur, ze moest haar rijbewijs inleveren en 3 maanden voorwaardelijk gekregen.

In dit geval ging het om adhd maar het geldt dus ook voor sommige andere medicijnen. Je moet per land nagaan, of het gebruik ervan is toegestaan.

Je weet dus met zo’n verklaring alleen dat het meenemen legaal is. Maar gebruik van de medicijn kan soms alsnog strafbaar zijn. Bovendien zijn er landen die gebruik wel toestaan, maar niet achter het stuur. Zo kun je tijdens een alcohol- en/of drugscontrole positief testen op drugsgebruik.
En dat kan ingrijpende gevolgen hebben, zoals een (voorwaardelijke) celstraf.

Let op als je met (ADHD-)medicatie op reis gaat: soms kom je alsnog in de problemen, ondanks een doktersverklaring - MAX vakantieman

Nou denk ik niet dat ik in de problemen ga komen.  Als ik mijn pammetje toegediend heb gekregen ben ik toch 2 dagen niet tot iets in staat.  Dan blijf ik op de locatie en breng veel tijd in bed door en zal zeker niet achter het stuur zitten. 

Bakblik schreef op 25-08-2025 om 17:45:

[..]

Nou denk ik niet dat ik in de problemen ga komen. Als ik mijn pammetje toegediend heb gekregen ben ik toch 2 dagen niet tot iets in staat. Dan blijf ik op de locatie en breng veel tijd in bed door en zal zeker niet achter het stuur zitten.

Het zal eraan liggen naar welk land je gaat. Bij de vrouw in de uitzending ging het om Bulgarije, een Europees land en toch liep ze tegen dit  probleem aan. 

Paste op mn nichtje en ze bleef slapen. Ze had wat uitslag en zusje zei waarschijnlijk exzeem. Maar nu belt ze net dat ze toch denkt aan gordelroos of kinderzeer  snel mn bed verschonen

Ik heb een wasmand die gevouwen en in de kasten moet, er groeit vrij veel onkruid in mijn tuin, zaterdag houden we een barbecue en ik heb vanavond, woendag en donderdag plannen en geen tijd om hier iets aan te doen. Aaaaaaaahhhh

vorig jaar hebben we onze vakantie moeten annuleren omdat onze kat erg ziek was geweest met sondevoeding enz we durfde het nog niet aan om te gaan toen. Gelukkig is ze daarna beter geworden.
Over iets meer dan een week gaan we weer op vakantie en sinds gisteren lijkt het erop dat ze weer ziek is. 

Netherfield schreef op 26-08-2025 om 07:26:

Ik heb een wasmand die gevouwen en in de kasten moet, er groeit vrij veel onkruid in mijn tuin, zaterdag houden we een barbecue en ik heb vanavond, woendag en donderdag plannen en geen tijd om hier iets aan te doen. Aaaaaaaahhhh

Die kleren, weet ik uit ervaring, kun je best recht vanuit de wasmand gebruiken. De mensen die voor de barbecue komen, komen niet voor jouw onkruid maar voor de gezelligheid. Dus die denken helemaal niks van je tuin, hooguit: pfjoew, ik ben blij dat ook Netherfield niet perfect blijkt. Als ze wel aanstoot nemen aan het onkruid (en wees eerlijk, onkruid is alleen onkruid omdat wij het zo gedefinieerd hebben, had het kruid geheten, had jij er geen stress van) en anders denken dan: ik spreek met Netherfield even af dat ik haar kom helpen met de tuin, zijn het geen leuke mensen en is dit de laatste barbecue waar ze mogen komen.

Zo, opgelost. Ontspan en heb plezier 😉

Netherfield schreef op 26-08-2025 om 07:26:

Een troost die bbq gaat toch wel door 

Pooh-Bear schreef op 26-08-2025 om 08:14:

vorig jaar hebben we onze vakantie moeten annuleren omdat onze kat erg ziek was geweest met sondevoeding enz we durfde het nog niet aan om te gaan toen. Gelukkig is ze daarna beter geworden.
Over iets meer dan een week gaan we weer op vakantie en sinds gisteren lijkt het erop dat ze weer ziek is.

Ach wat sneu, hoop dat de kat snel opknapt en jullie alsnog weg kunnen.

Koettie schreef op 25-08-2025 om 19:11:

Paste op mn nichtje en ze bleef slapen. Ze had wat uitslag en zusje zei waarschijnlijk exzeem. Maar nu belt ze net dat ze toch denkt aan gordelroos of kinderzeer snel mn bed verschonen

Dat is schrikken, hoop dat je duidelijkheid krijgt van je zusje en het je gerust stelt.

Om 9 uur heeft dochter een afspraak met de therapeut. De klik is er nog niet echt, dus dochter zit met frisse tegenzin daar. Komt er om 9.10 uur iemand die meld dat de therapeut verhinderd is wegens persoonlijke omstandigheden.
Pffff, waarom zo laat? Een appje of een belletje is toch niet zoveel moeite ??

De dierenarts kan echt alleen morgen om 9.30. Dan zijn we dus allemaal aan het werk. 
Man geprobeerd en kreeg echt geen vrij. Dus nu moest ik een cliënt gaan verzetten wat ik eigenlijk liever niet doet. Vorig jaar heb moesten we 8 weken lang om de haverklap met haar naar de dierenarts ook naar een kliniek op een uur rijden. 
Toen heb ik ook heel vaak deze cliënt verzet. 
hopelijk blijft het nu bij 1 x. En hopelijk krijg ik haar in het reismandje alleen. 

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.