Huiskamer
Yumi
23-08-2025 om 09:45
Dorestad schreef op 22-08-2025 om 23:55:
[..]
De gemeente waar ik woon heeft grote pagina's in huis aan huis bladen gezet over huishoudelijke hulp. Dat geadviseerd wordt een robotstofzuiger en elektrische bezems aan te schaffen, familie en vrienden gevraagd kunnen worden enz. De maximale hulp die hier gegeven wordt is 2 uur per week, hoe oud/ziek je ook bent. Er is géén hulp. De 2 thuiszorgorganisaties zetten advertenties maar er komen géén reacties. De 6 mensen die wij in de afgelopen 2 jaar hebben gehad werden allemaal via een jobcoach naar dit werk begeleid (bijstand). Stuk voor stuk gaven ze aan het werk niet leuk te vinden.
Voordat wij hulp toegewezen kregen was er eerst een keukentafel gesprek. Vervolgens komt er dan een tweede gesprek waarbij een extern bureau wordt ingehuurd die dus een arts bij ons liet langskomen. Die arts brengt een advies uit. 9 van de 10 aanvragen worden afgewezen. In die 2 jaar dat wij nu hulp krijgen is er vaker niemand geweest dan wel iemand. Deze week kwam de hulp zonder afzeggen ook weer niet.
Best lastig. Ik ben gewoon ook letterlijk onhandig door vergroeide handen Gisteren 2 potten jam stuk laten vallen. Wat een ravage. Vandaag een pot pindakaas. Gelukkig heeft eega alles opgeruimd...
Herkenbaar, de hulp komt bij mij ook vaker niet dan wel, ik hoor ook dat ze het werk niet leuk vinden. Bovendien kunnen ze geen afspraken plannen, vanwege de late en wijzigingen in de planning.
Voor wat betreft de potten jam en pindakaas, heb je weleens een ergotherapeut laten meedenken om het makkelijker voor je te maken? Ik ken iemand die allerlei handige hulpmiddelen heeft, waardoor sommige dingen haar veel beter afgaan.
Yumi
23-08-2025 om 09:59
Pooh-Bear schreef op 23-08-2025 om 09:43:
[..]
Haha Naar de Nissewaard. Maar denk dat het alleen voor bij de zorgaanbieder is waar ik werk.
En ik weet niet of dat zo blijft.
Leuke plek om te wonen, woonde ooit in de Hoeksche Waard 
Het blijft nergens zo denk ik, op den duur zal er een andere oplossing moeten komen. Of terug naar de appartementen met zorg zoals parkflat de Valkenburcht die men wil afbreken.
stokstaart
23-08-2025 om 10:58
Aan mezelf.
Ik ben nog steeds niet helemaal beter en zit daardoor ook niet lekker in m’n vel. Gisteravond kwam er een vriendin van lief over de vloer. Prima, ik had gekookt en zij zitten zo in gesprek dat ik er dan voor mijn gevoel bij hang en soms zelfs genegeerd word. En dat zet weer andere ellende in werking.
Dat is mijn gevoel en komt doordat ik niet lekker ben. Waarschijnlijk ben ik niet genegeerd maar hebben ze me gewoon niet gehoord omdat ik niet lekker ben en dus niet scherp. Ik denk dat lief me uitlacht als ik dat hardop zeg.
Neweve
23-08-2025 om 11:58
BlairW schreef op 22-08-2025 om 23:45:
[..]
Oberhausen ben ik nog nooit geweest, maar dat komt vooral omdat de opzet me niet zo aanspreekt. 1 Groot plein met kerstmarkt en bij een winkelcentrum. Ik vind juist verschillende pleinen verdeeld over de stad gezelliger, omdat je dan door de stad wandelt van de ene naar de andere plek. Beetje winkelen of wat eten tussendoor en weer verder wandelen. En dan ook de verschillende thema’s per markt vind ik leuk! Dat is in Oberhausen anders qua opzet. Berlijn lijkt me ook heel leuk! Maar dan zou het inderdaad een weekend moeten worden 😁
Wenen vond ik ook geweldig! Veel markten door de stad en de kunst market was echt een aanrader.
Broodjebrie
23-08-2025 om 12:03
Grindelwald schreef op 23-08-2025 om 09:39:
[..]
Al aan Munster gedacht? Is ook een leuke kerstmarkt.
Ga ik onthouden, dank voor de tip.
HAHA!wait..what
23-08-2025 om 13:26
Koettie schreef op 23-08-2025 om 08:43:
Heb iets niet goed gerapporteerd op werk en nu heeft collega daar mega veel gedoe mee gehad op vrijdag. Weet nog niet hoeveel want heb de mail gezien maar niet de rapportages over het verloopt want weekend maar denk dat ik maandag een hoop goed te maken heb.. Pff bijna vakantie
Oh dat is wel rot! Hopelijk valt het toch nog een beetje mee allemaal en kun je het een beetje naast je neer leggen dit weekend 
Loulou39
23-08-2025 om 13:35
Hier ook een bezorgergernis.
Ik laat een pakketje naar een Postnl punt brengen, staat er nu Postnl punt is vol, we gaan door naar een ander pakketpunt, en vervolgens staat er “adres onjuist”…
Van het andere pakketpunt??
Dus pakket is weer retour naar afzender 😡
Edit: net met een medewerker van de winkel gechat, pakket gaat inderdaad retour en ik krijg binnen 10 werkdagen mijn geld terug. Ik was altijd wel positief over Postnl, maar dit vind ik echt belachelijk!
Koettie
23-08-2025 om 14:58
HAHA!wait..what schreef op 23-08-2025 om 13:26:
[..]
Oh dat is wel rot! Hopelijk valt het toch nog een beetje mee allemaal en kun je het een beetje naast je neer leggen dit weekend
Ik vrees ervoor. Ze miste informatie (logisch, had het niet in het dossier gezet) en wist dus niets van het verloop. Ze heeft volgens mij zelfs contact met de regio manager gehad omdat het uit de hand liep... Maarja we gaan het zien. Maandag is vroeg genoeg.
Naminokurashi
23-08-2025 om 15:56
Ik heb schijnbaar een spier verrekt in mijn schouder. Donders wat doet dat pijn.
Netherfield
23-08-2025 om 16:27
Dochter was met vriendje een week naar een waddeneiland. Doe ik vandaag de tas open, is van het flesje olijfolie de dop eraf gegaan en heeft dat door de hele tas gelekt. Slaapzak, luchtbed, tafeltje, alles eronder. Ze had nog tegen hem gezegd, zullen we de olie weggooien, straks gaat het open! Nee, zei hij, dat gaat wel goed. Dat mannen niet luisteren begint al vroeg blijkbaar!
Herfstappeltaart
23-08-2025 om 16:34
Aan mijn hoofd
...hier en daar een ouderdomsvlekje in mijn gezicht, vermoeide ogen en pluizig haar. Er werd een foto gemaakt omdat ik een nieuw montuur moet. Bah dat was schrikken. Tijd voor tóch een beetje foundation denk ik.
Bakblik
23-08-2025 om 16:42
Herfstappeltaart schreef op 23-08-2025 om 16:34:
Aan mijn hoofd
...hier en daar een ouderdomsvlekje in mijn gezicht, vermoeide ogen en pluizig haar. Er werd een foto gemaakt omdat ik een nieuw montuur moet. Bah dat was schrikken. Tijd voor tóch een beetje foundation denk ik.
Rustig maar, het komt goed, echt waar.
Maar dat is ook een vreselijke foto, tenminste bij mijn opticien. Zo'n spiegel met meetapparatuur en raar fel ledlicht daar schrok ik 6 weken geleden ook van het resultaat. Nu ik de nieuwe bril heb en er glazen in zitten, in plaats van die rare stukjes glimmend plastic, zie ik er toch best goed uit zonder make-up.
Herfstappeltaart
23-08-2025 om 16:44
Bakblik schreef op 23-08-2025 om 16:42:
[..]
Rustig maar, het komt goed, echt waar.
Maar dat is ook een vreselijke foto, tenminste bij mijn opticien. Zo'n spiegel met meetapparatuur en raar fel ledlicht daar schrok ik 6 weken geleden ook van het resultaat. Nu ik de nieuwe bril heb en er glazen in zitten, in plaats van die rare stukjes glimmend plastic, zie ik er toch best goed uit zonder make-up.
Pieuw...hoop dat je gelijk hebt.
HAHA!wait..what
23-08-2025 om 16:58
Aan m'n getwijfel en gezeur!
Vanavond afgesproken met zus om ergens wat te drinken (in het centrum is er soort van beachparty).
Maar ik heb zo geen zin! Wilde al afzeggen maar vond ik ook niet oké van mezelf..
Nu ga ik zo met tegenzin erheen en dat vind ik zo stom van mezelf.
Was naar haar toe ook helemaal niet enthousiast 🙄
Heb ook de hele dag al een soort van buikpijn omdat ik maandag weer moet werken dus denk dat dat ook niet helpt 
kerst
23-08-2025 om 17:25
HAHA!wait..what schreef op 23-08-2025 om 16:58:
Aan m'n getwijfel en gezeur!
Vanavond afgesproken met zus om ergens wat te drinken (in het centrum is er soort van beachparty).
Maar ik heb zo geen zin! Wilde al afzeggen maar vond ik ook niet oké van mezelf..
Nu ga ik zo met tegenzin erheen en dat vind ik zo stom van mezelf.
Was naar haar toe ook helemaal niet enthousiast 🙄
Heb ook de hele dag al een soort van buikpijn omdat ik maandag weer moet werken dus denk dat dat ook niet helpt
Herkenbaar.Beetje liever voor jezelf; je gaat toch maar mooi, terwijl je geen zin hebt. En bevalt het niet ga je gewoon weer naar huis.