Huiskamer
BlairW
22-08-2025 om 23:51
Broodjebrie schreef op 22-08-2025 om 20:58:
[..]
Ik ben pas vorig jaar voor de eerste keer naar Duitsland geweest met de kerstmarkten. Dus het is voor mij nog erg nieuw allemaal haha. Maar over België en Limburg hoor ik op zich ook wel goede verhalen.
Maar het is nog niet zeker hoor, dat ik echt voor België ga. Misschien wordt het uiteindelijk Duitsland. Keuze genoeg in ieder geval!
Valkenburg ben ik nooit geweest, maar schijnt wel sfeervol te zijn! Wel heel druk ook in die grotten. Ik ben in Antwerpen geweest en daar is het wel mooi versierd enz. Maar ik vond de sfeer gewoon wat anders. Zal ook vast komen omdat ik Duitsland gewoon gewend ben en ook echt gek op Duitsland ben
veel plezier in ieder geval met waar je ook heen gaat!!
Dorestad
22-08-2025 om 23:55
Broodjebrie schreef op 22-08-2025 om 22:34:
suzy en yumi, zo herkenbaar jullie verhalen! Ik werk bij een grote thuiszorgorganisatie en ik hoor deze verhalen ook zowat dagelijks van collega's. Het is echt zo triest. En het wordt alleen maar erger want ja, personeel tekort...
De gemeente waar ik woon heeft grote pagina's in huis aan huis bladen gezet over huishoudelijke hulp. Dat geadviseerd wordt een robotstofzuiger en elektrische bezems aan te schaffen, familie en vrienden gevraagd kunnen worden enz. De maximale hulp die hier gegeven wordt is 2 uur per week, hoe oud/ziek je ook bent. Er is géén hulp. De 2 thuiszorgorganisaties zetten advertenties maar er komen géén reacties. De 6 mensen die wij in de afgelopen 2 jaar hebben gehad werden allemaal via een jobcoach naar dit werk begeleid (bijstand). Stuk voor stuk gaven ze aan het werk niet leuk te vinden.
Voordat wij hulp toegewezen kregen was er eerst een keukentafel gesprek. Vervolgens komt er dan een tweede gesprek waarbij een extern bureau wordt ingehuurd die dus een arts bij ons liet langskomen. Die arts brengt een advies uit. 9 van de 10 aanvragen worden afgewezen. In die 2 jaar dat wij nu hulp krijgen is er vaker niemand geweest dan wel iemand. Deze week kwam de hulp zonder afzeggen ook weer niet.
Best lastig. Ik ben gewoon ook letterlijk onhandig door vergroeide handen Gisteren 2 potten jam stuk laten vallen. Wat een ravage. Vandaag een pot pindakaas. Gelukkig heeft eega alles opgeruimd...
amarna
23-08-2025 om 00:22
Bailey26 schreef op 22-08-2025 om 23:41:
Liggen net in bed gaat de rookmelder in de woonkamer af. Komen we beneden gaat hij uit (gelukkig niks aan de hand!).
Liggen we 5 minuten in bed gaat dat kreng weer
Batterijtje is leeg!
BlairW
23-08-2025 om 01:05
amarna schreef op 23-08-2025 om 00:22:
[..]
Batterijtje is leeg!
Die van ons geeft dan een gewoon piepje om de zoveel tijd. Die gaat niet op de normale manier af als de batterij leeg is.
De nieuwe die we hebben, is tijdens onze vakantie om onverklaarbare reden af gegaan en bleef piepen. Uiteindelijk iemand voor langs moeten sturen om de batterij er uit te trekken, want hij stond al de hele dag te piepen. Jaar er op ging de co-melder af tijdens de vakantie. Die gaf een keiharde piep elke 15 seconden. Weer iemand langs moeten sturen. Ding bleek stuk en dan geeft hij blijkbaar dat signaal. Tegenwoordig verwijder ik de batterijen overal uit voor we op vakantie gaan.
SuzyQFive
23-08-2025 om 03:27
BlairW schreef op 23-08-2025 om 01:05:
[..]
Die van ons geeft dan een gewoon piepje om de zoveel tijd. Die gaat niet op de normale manier af als de batterij leeg is.
De nieuwe die we hebben, is tijdens onze vakantie om onverklaarbare reden af gegaan en bleef piepen. Uiteindelijk iemand voor langs moeten sturen om de batterij er uit te trekken, want hij stond al de hele dag te piepen. Jaar er op ging de co-melder af tijdens de vakantie. Die gaf een keiharde piep elke 15 seconden. Weer iemand langs moeten sturen. Ding bleek stuk en dan geeft hij blijkbaar dat signaal. Tegenwoordig verwijder ik de batterijen overal uit voor we op vakantie gaan.
Als je het piepje lang genoeg negeert gaat ie vanzelf af midden in de nacht 😜
Je moet sowieso rookmelders na tien jaar vervangen (sommige na 7jr al, sommige langer) houdbaarheidsdatum staat in de rookmelder zelf.
Pooh-Bear
23-08-2025 om 07:07
Yumi schreef op 22-08-2025 om 23:30:
[..]
Dat is fijn voor je, vanwege een enorm tekort, blijft de planning hier schuiven. Dat is geen onwil maar een noodoplossing.
Dat is echt heel vervelend. Volgens mij schuiven ze bij ons niet met vaste cliënten. Als ik op vakantie ben verdelen ze de inval wel.
Verder hebben wij meerdere regio’s en is de regio waar ik werk de enige regio bij ons waar we genoeg mensen hebben voor het aantal cliënten
Pooh-Bear
23-08-2025 om 08:12
ik ben verschillende kerstmarkten geweest vorig jaar was ik in Valkenburg op een doordeweekse dag dat was goed te doen.
we zijn in allebei de grotten geweest en vonden de ene wel sfeervoller dan de andere.
Ik ben ook wel eens in Berlijn geweest met kerst dat vonden we echt geweldig vooral de combinatie van kerstmarkten bezoeken en de cultuur geschiedenis van Berlijn.
Maar ja voor een dag is dat echt wel te ver weg.
Broodjebrie
23-08-2025 om 08:28
oooh ja Berlijn staat ook zeker nog op mijn lijst!!!!
Antwerpen ben ik trouwens weleens geweest, was wel mooi maar we hadden veel regen die dag helaas, dus eigenlijk moet ik nog een keer terug haha. Ik vond die van Keulen mooier en sfeervoller dan die van Düsseldorf.
Echt, er is zoveel keuze... Hahaha
Broodjebrie
23-08-2025 om 08:30
Dorestad schreef op 22-08-2025 om 23:55:
[..]
De gemeente waar ik woon heeft grote pagina's in huis aan huis bladen gezet over huishoudelijke hulp. Dat geadviseerd wordt een robotstofzuiger en elektrische bezems aan te schaffen, familie en vrienden gevraagd kunnen worden enz. De maximale hulp die hier gegeven wordt is 2 uur per week, hoe oud/ziek je ook bent. Er is géén hulp. De 2 thuiszorgorganisaties zetten advertenties maar er komen géén reacties. De 6 mensen die wij in de afgelopen 2 jaar hebben gehad werden allemaal via een jobcoach naar dit werk begeleid (bijstand). Stuk voor stuk gaven ze aan het werk niet leuk te vinden.
Voordat wij hulp toegewezen kregen was er eerst een keukentafel gesprek. Vervolgens komt er dan een tweede gesprek waarbij een extern bureau wordt ingehuurd die dus een arts bij ons liet langskomen. Die arts brengt een advies uit. 9 van de 10 aanvragen worden afgewezen. In die 2 jaar dat wij nu hulp krijgen is er vaker niemand geweest dan wel iemand. Deze week kwam de hulp zonder afzeggen ook weer niet.
Best lastig. Ik ben gewoon ook letterlijk onhandig door vergroeide handen Gisteren 2 potten jam stuk laten vallen. Wat een ravage. Vandaag een pot pindakaas. Gelukkig heeft eega alles opgeruimd...
Oh wat erg.. bij ons zijn de indicaties wel beter geregeld gelukkig, ik heb meerdere adressen waar ik (langer dan) 3 uur kom. Maar als ik ziek ben of vakantie heb is er niet tot nauwelijks inval.
Koettie
23-08-2025 om 08:43
Heb iets niet goed gerapporteerd op werk en nu heeft collega daar mega veel gedoe mee gehad op vrijdag. Weet nog niet hoeveel want heb de mail gezien maar niet de rapportages over het verloopt want weekend maar denk dat ik maandag een hoop goed te maken heb.. Pff bijna vakantie
Bailey26
23-08-2025 om 08:56
SuzyQFive schreef op 23-08-2025 om 03:27:
[..]
Als je het piepje lang genoeg negeert gaat ie vanzelf af midden in de nacht 😜
Je moet sowieso rookmelders na tien jaar vervangen (sommige na 7jr al, sommige langer) houdbaarheidsdatum staat in de rookmelder zelf.
Wij dachten ook aan de batterij. Hij heeft in ieder geval de nacht zonder batterij doorgebracht.
Wij kennen ook het piepje als waarschuwing maar die hebben we niet gehoort. De nieuwe batterij zit er weer in. Hopelijk was dat het inderdaad.
We hebben 1 keer gehad dat een rookmelder vrijwel om de dag (en natuurlijk in de nacht of als ik alleen thuis was. Ik kom niet zonder opstapje/stok bij dat ding) af ging. Die bleek last te hebben van het stof die steeds van het katten grid afkwam. Duurde even voordat we dat door hadden. Dan kan je de batterij blijven vervangen maar dat helpt dan niet.
Broodjebrie
23-08-2025 om 09:26
Bailey26 schreef op 23-08-2025 om 08:56:
[..]
Wij dachten ook aan de batterij. Hij heeft in ieder geval de nacht zonder batterij doorgebracht.
Wij kennen ook het piepje als waarschuwing maar die hebben we niet gehoort. De nieuwe batterij zit er weer in. Hopelijk was dat het inderdaad.
We hebben 1 keer gehad dat een rookmelder vrijwel om de dag (en natuurlijk in de nacht of als ik alleen thuis was. Ik kom niet zonder opstapje/stok bij dat ding) af ging. Die bleek last te hebben van het stof die steeds van het katten grid afkwam. Duurde even voordat we dat door hadden. Dan kan je de batterij blijven vervangen maar dat helpt dan niet.
Ja, rookmelders kunnen ook reageren op een stofje inderdaad, wij hebben het ook weleens gehad. Ding ging af maar er was geen brand oid. Toen bleek het inderdaad van een stofje te komen waarop ie dus reageerde...
Yumi
23-08-2025 om 09:32
Pooh-Bear schreef op 23-08-2025 om 07:07:
[..]
Dat is echt heel vervelend. Volgens mij schuiven ze bij ons niet met vaste cliënten. Als ik op vakantie ben verdelen ze de inval wel.
Verder hebben wij meerdere regio’s en is de regio waar ik werk de enige regio bij ons waar we genoeg mensen hebben voor het aantal cliënten
Naar welke regio moet ik verhuizen? 
Grindelwald
23-08-2025 om 09:39
Broodjebrie schreef op 23-08-2025 om 08:28:
oooh ja Berlijn staat ook zeker nog op mijn lijst!!!!
Antwerpen ben ik trouwens weleens geweest, was wel mooi maar we hadden veel regen die dag helaas, dus eigenlijk moet ik nog een keer terug haha. Ik vond die van Keulen mooier en sfeervoller dan die van Düsseldorf.
Echt, er is zoveel keuze... Hahaha
Al aan Munster gedacht? Is ook een leuke kerstmarkt.
Pooh-Bear
23-08-2025 om 09:43
Yumi schreef op 23-08-2025 om 09:32:
[..]
Naar welke regio moet ik verhuizen?
Haha Naar de Nissewaard. Maar denk dat het alleen voor bij de zorgaanbieder is waar ik werk.
En ik weet niet of dat zo blijft.