Huiskamer
BlairW
22-08-2025 om 16:25
Rogue schreef op 22-08-2025 om 16:21:
ik twijfel nog, ben 2x geweest, had vorig jaar al extreem vroeg geboekt vanwege de treintickets.
maar als ik dit jaar nog wil gaan, ben al te ''laat'' denk ik
Ik ga altijd gewoon met de auto en rij in 1 dag op en neer
ben nu 1 keer naar Düsseldorf en 1 keer naar Keulen geweest. Ga komend jaar naar Essen.
Broodjebrie
22-08-2025 om 17:30
BlairW schreef op 22-08-2025 om 16:09:
[..]
Ik weet al naar welke kerstmarkt ik wil
wist ik voor de zomer al.
Welke ga je??
BlairW
22-08-2025 om 18:18
Broodjebrie schreef op 22-08-2025 om 17:30:
[..]
Welke ga je??
Essen wordt het dit jaar 😊
Broodjebrie
22-08-2025 om 18:52
BlairW schreef op 22-08-2025 om 18:18:
[..]
Essen wordt het dit jaar 😊
Leuk! Ik weet het nog niet. Vorig jaar ben ik in Keulen en Düsseldorf geweest. Ik zit nu aan België te denken maar ben er nog niet over uit.
BlairW
22-08-2025 om 19:48
Broodjebrie schreef op 22-08-2025 om 18:52:
[..]
Leuk! Ik weet het nog niet. Vorig jaar ben ik in Keulen en Düsseldorf geweest. Ik zit nu aan België te denken maar ben er nog niet over uit.
België is volgens mij wel een hele andere sfeer dan Duitsland. Ik persoonlijk vind de Duitse markten wel de leukste.
Broodjebrie
22-08-2025 om 20:58
BlairW schreef op 22-08-2025 om 19:48:
[..]
België is volgens mij wel een hele andere sfeer dan Duitsland. Ik persoonlijk vind de Duitse markten wel de leukste.
Ik ben pas vorig jaar voor de eerste keer naar Duitsland geweest met de kerstmarkten. Dus het is voor mij nog erg nieuw allemaal haha. Maar over België en Limburg hoor ik op zich ook wel goede verhalen.
Maar het is nog niet zeker hoor, dat ik echt voor België ga. Misschien wordt het uiteindelijk Duitsland. Keuze genoeg in ieder geval!
Yumi
22-08-2025 om 22:21
SuzyQFive schreef op 22-08-2025 om 10:27:
Mijn rant van vandaag:
1. Wéér een vakantiehulp (thuiszorg) die op het laatst afzegt. Jemig! Mijn vaste hulp is gestopt, dus laatste keer was ze hier vier weken geleden. De week erop zou er iemand komen, dan een week niet en dan weer twee weken wel. Ik gaf aan dat het voor mij onhandig was omdat ik net geopereerd was en nog minder in huis kon doen dan anders.
Zouden ze zorgen dat het in orde kwam (vanuit het ziekenhuis hadden ze gezegd: moet eigenlijk twee keer per week maar ik zei: ach, heb al hulp sowieso en vakantietijd dus lukt wel zo).
Ik heb daarnaast ook nog een tijdje verpleegkundige hulp gehad. Dat kon stoppen dus dat was mooi.
Hadden ze me dus helemaal eruit gehaald. Dus die eerste vrijdag zonder mijn eigen hulp voor Piet snot zitten wachten. Moest ik zelf achteraan ook en toen kwamen ze daarachter.
Ik zou teruggebeld worden. Konden ze alleen iemand voor ‘s middags vinden (snap ik) maar toen moest ik naar het zh. Ze zouden echt zorgen dat er iemand in de week erna zou komen, ze zouden zsm wat laten weten.
Niet dus… Ik die hele week maar geen echte afspraken plannen. Woensdagmiddag toch maar even gebeld. Hadden ze er helemaal niet meer naar gekeken. Belde ze vrijdags (dus de vrijdag dat er sowieso niemand zou komen). Dat ze iemand hadden voor de woensdag erop. Ik zeg: dat is wel erg kort op de vrijdag waarop er sowieso al iemand zou komen. Oh ja, ze ging verder kijken. Niks weer gehoord.
Was het vrijdag, eindelijk hulp! Niet dus
Hulp had migraine stuurde ze. Kan gebeuren.
Dus ik weer bellen. Gelukkig konden ze iemand laten komen diezelfde ochtend nog maar dan alleen even voor de ‘ergste dingen’ maar dan maar 1,5u. Nou ja, beter iets dan niets toch?
Laat ik het zo zeggen, alleraardigst meisje maar schoonmaken is niet zo haar ding denk ik (vakantiebaantje). De wc en badkamer waren redelijk schoon maar de vloeren en mijn slaapkamer waren niet echt goed schoon (niet zoals ik gewend ben zegmaar).
Dan vandaag, yes! Eindelijk een goede poetsbeurt!
Nee… weer ziek en vandaag geen vervanging.
Met andere woorden: sinds ik uit het ziekenhuis ben heb ik 1,5u hulp gehad, in vakantietijd, ipv de 16 die ik eigenlijk had moeten hebben, sowieso.
Ik was ontzettend tevreden met het bureau waar ik hiervoor bij zat. Toen ging de gemeente over op vier vaste aanbieders en dat werd verdeeld over de stad. Dus hier in het noordoostelijk deel moet thuiszorg A alles doen; in het zuidoosten B enz. Dit was precies waar ik bang voor was. Vooral het organisatorische rotzooi.
Ach Suzy wat een ellende is het toch met de thuiszorg. Ik heb hier ook al meerdere keren geschreven dat het maar niet lijkt te lukken om een vaste hulp te krijgen, maar ook de organisatie laat het net als bij jou afweten. Die planning is gewoon ruk, elke thuishulp hoor ik er over klagen, ze moeten in de ochtend kijken waar ze die dag heen moeten, want blijkbaar staat niets vast. Nieuwe medewerkers die klagen dat ze niet genoeg uren krijgen, terwijl ik geen hulp heb, dat soort dingen.
Ik vind het zo naar dat je vaste hulp is gestopt, in de periode waarin je die juist zo hard nodig hebt. Hoop echt dat je weer een hulp krijgt waar je op kunt rekenen.
Broodjebrie
22-08-2025 om 22:34
suzy en yumi, zo herkenbaar jullie verhalen! Ik werk bij een grote thuiszorgorganisatie en ik hoor deze verhalen ook zowat dagelijks van collega's. Het is echt zo triest. En het wordt alleen maar erger want ja, personeel tekort...
Pooh-Bear
22-08-2025 om 22:47
Yumi schreef op 22-08-2025 om 22:21:
[..]
Ach Suzy wat een ellende is het toch met de thuiszorg. Ik heb hier ook al meerdere keren geschreven dat het maar niet lijkt te lukken om een vaste hulp te krijgen, maar ook de organisatie laat het net als bij jou afweten. Die planning is gewoon ruk, elke thuishulp hoor ik er over klagen, ze moeten in de ochtend kijken waar ze die dag heen moeten, want blijkbaar staat niets vast. Nieuwe medewerkers die klagen dat ze niet genoeg uren krijgen, terwijl ik geen hulp heb, dat soort dingen.
Ik vind het zo naar dat je vaste hulp is gestopt, in de periode waarin je die juist zo hard nodig hebt. Hoop echt dat je weer een hulp krijgt waar je op kunt rekenen.
Ik werk als thuishulp en bij mij staat het meeste wel vast. Ik heb mijn vaste cliënten wel moet ik de avond ervoor even kijken of een cliënt niet heeft afgemeld en er een andere cliënt staat.
Yumi
22-08-2025 om 23:19
Broodjebrie schreef op 22-08-2025 om 22:34:
suzy en yumi, zo herkenbaar jullie verhalen! Ik werk bij een grote thuiszorgorganisatie en ik hoor deze verhalen ook zowat dagelijks van collega's. Het is echt zo triest. En het wordt alleen maar erger want ja, personeel tekort...
Dit
En dat begrijp ik echt, het is moeilijk om personeel te krijgen. Maar op het moment heb ik iemand die niet zelfstandig kan werken. Ik moet haar begeleiden en dat is niet erg de eerste tijd, maar door haar beperking is dit blijvend. Ze weet bijvoorbeeld niet waarvoor je bepaalde schoonmaakmiddelen mag gebruiken, en weet niet wat ze al gedaan heeft of nog moet doen. Schoonmaakmiddelen heb ik nu gelabeld, maar als je een emmer vult en je weet niet meer waarvoor, dan schiet dat nog niet op. Er is al het e.a. fout gegaan, ik vind het heel triest en denk dat dit eigenlijk niet geschikt voor haar is, maar om dit te melden is ook zo naar.
Yumi
22-08-2025 om 23:30
Pooh-Bear schreef op 22-08-2025 om 22:47:
[..]
Ik werk als thuishulp en bij mij staat het meeste wel vast. Ik heb mijn vaste cliënten wel moet ik de avond ervoor even kijken of een cliënt niet heeft afgemeld en er een andere cliënt staat.
Dat is fijn voor je, vanwege een enorm tekort, blijft de planning hier schuiven. Dat is geen onwil maar een noodoplossing.
Bailey26
22-08-2025 om 23:41
Liggen net in bed gaat de rookmelder in de woonkamer af. Komen we beneden gaat hij uit (gelukkig niks aan de hand!).
Liggen we 5 minuten in bed gaat dat kreng weer 
Rogue
22-08-2025 om 23:41
BlairW schreef op 22-08-2025 om 16:25:
[..]
Ik ga altijd gewoon met de auto en rij in 1 dag op en neer
ben nu 1 keer naar Düsseldorf en 1 keer naar Keulen geweest. Ga komend jaar naar Essen.
ik heb geen rijbewijs en de vriendin met wie ik ga vind de autobahn nogal spanned, maar ze liet de laatste keer wel doorschermen dat ze volgende keer wel met auto wilt.
Ik ben 2x in Keulen geweest,1x Dusseldorf, Keulen vond ik het leukste, Oberhausen en Berlijn staan nog op de lijst
BlairW
22-08-2025 om 23:45
Rogue schreef op 22-08-2025 om 23:41:
[..]
ik heb geen rijbewijs en de vriendin met wie ik ga vind de autobahn nogal spanned, maar ze liet de laatste keer wel doorschermen dat ze volgende keer wel met auto wilt.
Ik ben 2x in Keulen geweest,1x Dusseldorf, Keulen vond ik het leukste, Oberhausen en Berlijn staan nog op de lijst
Oberhausen ben ik nog nooit geweest, maar dat komt vooral omdat de opzet me niet zo aanspreekt. 1 Groot plein met kerstmarkt en bij een winkelcentrum. Ik vind juist verschillende pleinen verdeeld over de stad gezelliger, omdat je dan door de stad wandelt van de ene naar de andere plek. Beetje winkelen of wat eten tussendoor en weer verder wandelen. En dan ook de verschillende thema’s per markt vind ik leuk! Dat is in Oberhausen anders qua opzet. Berlijn lijkt me ook heel leuk! Maar dan zou het inderdaad een weekend moeten worden 😁